Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.
Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.
Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.
Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка - сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.
Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. "Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа", обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.
Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.
"Дизелът няма да изчезне от днес за утре", каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. "Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим".
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

„Нощна смяна във „Фреди“ 2 покори боксофиса въпреки отрицателните оценки
Петролът поскъпва с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна срещу Русия*
Консерваторът Чиприан Чуку беше избран за кмет на Букурещ
Засилващата се буря във Вашингтон подхранва външнополитическите залози на Тръмп
ЕС оценява шансовете си без САЩ, а подкрепата сред американците за Украйна расте
Растящите дългове на германските доставчици на авточасти хвърлят сянка върху индустрията
Късмет и благоденствие за 6 китайски зодии на 9 декември
Нинова: Новият бюджет е още по-голяма измама, не се примирявайте с грабежа
"ДПС-Ново начало": Започваме митинги срещу омразата в цялата страна
Зидарово се нуждае от доброволци, които да помогнат след пороите
Мачовете по телевизията, днес 8 декември
Левски с твърда позиция относно огромен скандал
Лудогорец вади скрит коз срещу Славия
Ландо стана 11-ият британец, който е шампион във Формула 1
Ботев Враца се издължи и ФИФА вдигна забраната
Голям обрат с Ивелин Попов
Кардиолог: Избягвайте тези 4 неща, ако искате да имате здраво сърце
Бърза рецепта за кисело зеле
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Нумерологична прогноза за 8 декември
Пухкави бадемови палачинки
Дневен хороскоп за 8 декември, понеделник
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки