Фаровете се запотяват често – какво да правим?

Възможните причини са много, добре е да се открие точната
3 фев 2020 07:10, Елка Василева
18
Фаровете се запотяват често – какво да правим?
Снимка: Autoscout24

Обикновено не трябва да се притеснявате, ако във фаровете ви се появи влага. Може да се случи след измиване или след дъжд. Когато включите фаровете, те бързо изсъхват, тъй като почти всички автомобили имат вентилационни отвори, през които влагата може да бъде отведена.

Но ако фаровете ви са запотени често, трябва да намерите причината за това, пише Automedia.bg. Първата възможност е да са дефектни уплътнителни гумички, които вече не задържат дъждовната вода. Често поглед към вентилационните отвори показва дали те не са запушени от листа или мръсотия.
 
Проверете покриващото стъкло. Ако в него видите напуквания или счупени части, заменете частта възможно най-скоро.

Осветителни тела с висока енергийна мощност прегряват рефлекторите, което води до проникване на влага. Тук помощ може да окаже смяната на осветителното тяло. За безопасната смяна изчакайте целият корпус да изсъхне. Ако това отнема време, може да помогнете с продухване с топъл въздух. Внимавайте върху чувствителните рефлектори да не остава вода, което може да повлияе на силата на осветяване. При ксеноновите фарове е добре да се посети сервиз, тъй като те работят под високо напрежение.

Вода може да проникне във фаровете и при измиване на двигателя или на автомобила с водоструйка. Затова при ръчно миене не насочвайте струята под прав ъгъл и не мийте от разстояние по-малко от 30 сантиметра.
 
С някои лесни действия запотяването на фаровете може да бъде избегнато.

Някои автомобили имат уплътнителни гуми между каросерията и фара. Ако те пропускат, водата може да навлезе безпроблемно. В този случай демонтирайте фара и го изсушете, за да го предпазите от щети. Накрая уплътнете контактните места със силикон. В зависимост от вида на автомобила може да купите и готови уплътнители.

След като монтирате фара, затворете кутията плътно и регулирайте светлините отново (у нас много шофьори забравят, че фаровете се нуждаят от реглаж, и после недоумяват защо уж карат на къси, а насреща им присветват гневно).

Възможно е и да поставите т.нар. силиконови подложки в задната част на кутията. С тях може да уплътните някой от кабелите и да го закрепите с връзка за кабели.

Ако въпреки тези мерки фаровете ви продължават да бъдат запотени, потърсете помощ в сервиза. Ако не го направите, застрашавате безопасността на пътя, тъй като със запотените стъкла осветяването намалява. В сезоните, в които влажността е висока, някои сервизи предлагат безплатен тест на светлините, който може да послужи и за проверка на уплътненията.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още по темата: фаровезапотяване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако фаровете са запотени, значи някаквио мишки *** или други гадинки, правят секс вътре.
15
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако имате вода у фаровете - минете да я изсипете в язовир "Студена" :) Не им е излишна.Иначе при мен се е случвало един път да имам запотен фар, след миене на двигателя. Махаш капачката, он сам си изпарява всичко за половин час каране. После спрях да карам второупотребни трошляци и проблема не съм го имал.
14
1
 
1
 
! Отговори
гост преди 4 години
Връщай я на дилъра!(това е оня, който ти е продал колата с гаранция)
13
0
 
3
 
! Отговори
! преди 4 години
За Пежо 206, отваряте леко капачката на фара. Както се казва -" да диша "
12
1
 
5
 
! Отговори
10, не така преди 4 години
слагаш фара в найлонка, завръзваш с тел и така решаваш проблема. На таратайка каквото и да сложиш, си остава таратайка, днес тече във фаровете, утре в купето, и това било автомобил!?
11
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вариантите са 2: Запушени дренажи или лоши уплътнения.
10
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отивате в някой магазин за обувки и взимате там няколко пличета силикагел. Слагате ги зад релектора на фара и готово. И не се занимавате с глупости.
9
2
 
5
 
! Отговори
aa преди 4 години
ми кво да ви кажа. Засилвате я челно в някоя стена, каменна за предпочитане, бе з да наранявате други хора. Правите основен ремонт и готово.
8
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Щото са пластмаса.. Стъклените нямат такива проблеми.
7
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отивате и правите някой майстор богат.
6
11
 
7
 
! Отговори
Това показва, преди 4 години
че сте си купили западен б.оклук! Преди 89-та нямаше запотени фарове! Радвайте се на западните тенекета, при катастрофа не можеш да ги събереш от пътя.
5
0
 
8
 
! Отговори
Сменяте ги преди 4 години
С оригинални
4
3
 
10
 
! Отговори
дед Мароз преди 4 години
Купете си нова кола, и няма да имате проблеми със запотяването на фаровете, поне 5-6 години.А с "нов-внос, каран от баба или стюардеса" е така.Потене и капене тук и там, тропане и дрънчене отляво и отдясно, ръмжене и виене отпред и отзад ... това е.
3
3
 
11
 
! Отговори
Пенсионер преди 4 години
Как няма да се запотяват като светят денонощно ? И ПТП двойно повече.
2
1
 
4
 
! Отговори
Ddt преди 4 години
Махнете ги та да не ви пречат. Без друго рядко се ползват,ток харчат...сега и се запотяват
1
1
 
0
 
! Отговори
Запутен преди 4 години
Обвинявам веднага ***!!