30 метра за 3 секунди! Хеликоптерът пада, две жертви, ранен

Основната версия за катастрофата е техническа неизправност
Обновена: 12 юни 2018 10:47 | 12 юни 2018 09:00,
53
30 метра за 3 секунди! Хеликоптерът пада, две жертви, ранен
Снимка: МО

Tехническа неизправност е най-вероятната причина за катастрофата с хеликоптер Ми-17 край Летище Пловдив снощи  която взе две жертви, обяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

"Няма данни за човешка грешка, вероятно се касае за технически проблем, който е възникнал на учебно занятие", посочи тя пред Bulgaria ON AIR.

"Най-напред трябва да установим престъпно деяние, следващият въпрос ще бъде има ли извършено престъпление от конкретно лице", обясни тя.

Още по темата

Арнаудова посочи още, че трима прокурори от Пловдив са посетили мястото на произшествието, предстоят разпити на свидетели и все още се събират доказателства.

Според очевидци хеликоптерът Ми-17 се е завъртял на 180 градуса, след което е паднал от около 30 метра. Машината е паднала буквално за 3 секунди.

Това е станало по време на учение при захождане, което се извършва при спасителни операции или такива за погасяване на пожари.

Това е хеликоптерът, който на 6 май развя националния флаг над центъра на София. Той е минал технически преглед през 2016 г. Тогава му е напревен и ремонт. Машината е имала ресурс за още 200 летателни часа.

При тежкия инцидент загинаха двама военнослужещи – командирът на екипажа кап. Стоян Неделчев и помощник-пилотът кап. Пламен Пантилеев.

Третият член на екипажа – бордният инженер офицерски кандидат Алексей Каменов, беше ранен и е във ВМА.

Тази сутрин от болницата посочиха, че състоянието му е стабилно. Пациентът е контактен и адекватен. Продължават вторичните прегледи и изследванията му.

Dnes.bg прпомня, че машината падна около 20:30 часа на 500 метра от терминала на гражданското летище в Плодив и избухна в пламъци.

Веднага на място беше изпратен екип огнеборци от аерогарата.

Раненият борден инженер е излязъл сам от разбилия се вертолет и е успял да се отдалечи, въпреки тежките счупвания, които е имал.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
0
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен 36Тези дето са държавна поръчка имат договор за мин 10 години служба след дипломирането и чак след това отиват да стават граждански войници.
42
1
 
2
 
! Отговори
:):) преди 5 години
стига си чесахте езиците, като издухаш гарнитура на главата на магистралата кой е виновен....че и тук чупи се редуктор към заден винт
41
1
 
2
 
! Отговори
до24 преди 5 години
доста различни са им заплатите, не приказвай глупости, тива не са войници с 700 лв
40
2
 
0
 
! Отговори
Kirik i Ulita преди 5 години
Didjeite sha napraviat malko shumni diskoteki niakolko weekenda i sha vi izkarat parichki za novi helikoptercheta...a dotogava moje da polzvate plajnite helikoptercheta i parashutisti na Slanchev briag AD...Albena AD...Zlatni piasaci AD...Atia AD ....za voennite vi spasitelni igrichki...a moje i patriarhat da vi pusne malko zlato za novo helikptarche ot nekoi cherkoven zlaten pokriv...taka de,...voennite igri paziat i cherkovnnite zlatni pokrivi...ot kureshkite na glarusite...
39
3
 
4
 
! Отговори
емиграция преди 5 години
Възмутени сме от някои коментари.Катастрофи с хеликоптери се случват по цял свят. Преди години 60 испански войници загинаха в Турция. А през 90 -те г. в Израел 40 командоси намериха смъртта си от два хеликоптера. БОГ да прости за всичките ни земни грехове! Трай си , бабо да не те стига повече такава трагедия.....
38
2
 
4
 
! Отговори
до 24 преди 5 години
Спомням си какви учители имахме в гимназията.Учителят ни по математика беше 2 пъти участник в международни олимпиади по математика,а учителката по физика беше завършила ядрена физика в СССР.И останалите ни учители бяха изключително добри- на нивото на университетски преподаватели бяха.Затова съм съгласен да взимат няколко пъти по висока заплата от сегашната.Те я заслужават-и добър подход към учениците имаха и прекрасни учители бяха.Шапка им свалям!
37
1
 
2
 
! Отговори
етнически турчин преди 5 години
Да почиват в мир
36
2
 
7
 
! Отговори
Спартан ми дай... преди 5 години
и повече не ме мъчи!Абе,до кога ще ръчкате по машините, та да купите *** на Н ат О й?Не ви ли е срам, че убивате хора, за ВАШИТЕ КОМИСИОННИ!Бог да ги прости!
35
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българите отдавна са известни като нация техническа.В обратния смисъл де.
34
3
 
10
 
! Отговори
Yan преди 5 години
Няма как при височина под 30 метра (линията на мъртвеца) хеликоптерът да влезе в режим на авторотация, още повече при спрял опашен ротор, който да компенсира реактивния въртящ момент на фюзелажа, то екипажът е обречен ............ за съжаление! Вечна им памет!!
33
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А хората говорят, че авиолекарската комисия във ВМА е подкупна. Вярно ли е това? Казват, че срещу пари, могат да сложат всеки кандидат на място за пилот във ВВС. Защото така държавата ще го изучи за нейна сметка. А иначе ще си плати около 150 000 лева (цената варира) за бревети и разни други документи, които ще трябва да си изкара сам, като ходи да се учи за пилот в частни летателни центрове.За незнаещите - Не, от години вече, не може само с учене в Технически университет. Не става!
32
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Oт статията: "беше ранен и е във ВМА"Ужас! Във ВМА здрав мъж да вкарате, там той може да забременее и да му създадат изкуствена проблемна бременност, от нехайсвто, непрофесионализъм и мърлявост!
31
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вероятно повредата е била във задната балансираща перка. Това е по опасно.По принцип хеликоптерите могат да се приземяват и при спрял двигател на основната перка.Даже това е част от тенировките и изпита за пилот на хеликоптер. Издига с хеликоптера на някаква височина над тревна площ, изключва се двигателя и пилота трябва да се приземи възможно най гладко.
30
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е проблема само в техниката,хеликоптера дето се разби в морето беше нов.Просто с 25-30 часа на година нальот на каквото и да летиш ,все е опасно за теб,околните и техниката.
29
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре че не падна на парада над София че тогава кой знае колко жертви щеше да има.
28
1
 
19
 
! Отговори
Манолски преди 5 години
що не падне някой хеликоптер с властимащите докато летят и папкат бадемчета и жулят уиски
27
3
 
2
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен 26Новини нямаше за катастрофи, но имаше некролози на летци ... Ако някой искаше да знае подробности винаги се научаваха на ушенце.
26
2
 
9
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен 19 21 24 25Да повторим за писачите щото не четатима грубо 3 поколения Ми-8(всичките се водят ми-8 в СССР/РФ)Ми-8(преди Афганистан), Ми-17(Афганистанския опит) и Ми-171(напълно съвременно производство с композитни материали и стъклена кабина)Произведени са над 17 000 хеликоптераЕдинствения хеликоптер който може да се сравнява с Ми-8 по произведени бройки е прословутия ХЮИ или UH-1 ИрокезСамо дето ХЮИ е 3 пъти по-малък хеликоптер от Ми-8До сега се произвежда, наследник Ми-38
25
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ... 11защо през 2018 година се лети с машина ( изключително добра за времето си) на 55 години???? имаме един хеликоптер, който е на 55 години през 2018????Защото братска Русия не дава да купуваме нова техника за армията, е за това.Или ремонт на старите котори при тях да им пълним гушите, или нищо и Боко Тиквата изпълнява.
24
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 21Ох откакто влязохме в Натото много вертолети изпопадаха. Като бяхме във Варшавския сякаш не падаха ...толкова...Откакто влязохте в НАТО-то има 20 телевизии, които да дъвчат такива случаи всеки ден по цял ден.Във Варшавския договор в Земеделско знаме и в Работническо дело такива новини нямахте.Там пишеше само за победите на Партията над империализЪма.