IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Имаме ли вече култура при онлайн пазаруването?

Проучване показва, че най-много купуваме дрехи, обувки и аксесоари

Имаме ли вече култура при онлайн пазаруването?  

"Докладът ни е над 50 страници. Има около 7% свиване на онлайн пазаруването през 2024 г. Това не означава намаляване на обемите при електронните канали за продажба", каза в "България сутрин" Надя Гогова - управляващ партньор на списание Enterprise. 

Купуваме по-малко, но на по-висока стойност, вместо да правим повече покупки на по-малка стойност.

"Имаме политическа нестабилност и леки страхове от въвеждане на еврото. Gen Z и Милениум поколенията нямат такива притеснения и там има разширяване на доверието към онлайн пазаруването", поясни Гогова пред Bulgaria ON AIR.

Има 5 важни фактора при пазаруването:

  • масово разпространение на мобилното пазаруване
  • използване на повече ревюта и видео съдържание (предварителна проверка)
  • повишено доверие в онлайн магазините
  • нарастваща роля на социалните мрежи
  • по-висока достъпност на онлайн покупките през мобилни устройства

Какво и кога купуваме най-често

Проучването показва, че най-много купуваме дрехи, обувки и аксесоари (63% през 2024 г.). През 2023 г. те са били 72% от покупките.

Сектор козметика и продукти за тялото е на второ място - има 5% ръст спрямо 2023 г.

На трето място - домакински електроуреди и потребителска електроника - 7% ръст спрямо 2023 г.

При книги, учебни материали, игри и билети за културни събития отново се наблюдава лек ръст спрямо 2023 г.

Пикове при онлайн пазаруването се наблюдават през октомври и декември.

Колко време отделяме за онлайн пазаруване?

Наблюдаваме, че в количките се оставят покупки и очакваме конкретна промоция, за да продължим с покупката. Може да бъде в рамките на седмица, посочи още Гогова. 

От думите ѝ стана ясно още, че българите предпочитат да пазаруват от доказани онлайн магазини, дори цената на дадена стока там да е малко по-висока.

Оказва се, че промоциите са на второ място при факторите, които определят какво и откъде пазаруваме. Има минимална разлика в процентите онлайн пазаруващи жени и мъже.

Гогова отбеляза, че потребителите постепенно преодоляват определени бариери и вече имаме друга нагласа - по-спокойни сме и пазаруваме по различен начин спрямо 2-3 години.

Гледайте целия разговор във видеото. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата