Шипката намалява риска от сърдечно заболяване, категорични са учени.
Включени в проучване доброволци със затлъстяване приемат ежедневно в продължение на 6 седмици напитка, приготвена с 40 грама прах от шипки и ябълков или гроздов сок. Според данните от измервания на кръвното налягане и стойностите на холестерола в края на срока те се оказват значително по-ниски.
От хилядолетия шипката е използвана заради терапевтичните си свойства. Известно е, че съдържа високо ниво витамин С, което я прави подходяща при простудни заболявания и възпалителни процеси. Заради затягащия ефект се препоръчва от лекари при храносмилателни разстройства. Полезна е при артрит.
Изследване през 2007 г. с участието на хора с артрит се намира, че при ежедневна консумация на хранителна добавка от шипки се понижава с 40% усещането за болка и същевременно се подобрява с 25% способността за движение.
Екип от шведския университет Лунд решава да провери ефекта на шипката по отношение на риска от развитие на диабет тип 2 и сърдечни заболявания при хора със затлъстяване. Освен холестеролът и артериалното налягане, след 6-та седмица са засечени теглото, мазнините в кръвта и инсулиновата резистентност на 31 доброволци. С тези тестове е възможно откриване на диабет в началния му стадий.
Резултатите от проучването показват, че стойностите на общия холестерол при участниците са паднали с 5%, на лошия LDL холестерол с 6%, кръвното налягане - с 3,4% по-ниско. С тези резултати се постига редуциране на риска от сърдечно заболяване при хората с наднормено тегло със 17% според изследователите. Ето защо те препоръчват въвеждането приема на шипката като алтернатива на терапията със статини при хора с противопоказания за приложението им, като мускулна болка, високи стойности на чернодробни ензими и риск от развитие на диабет.
Проучването е публикувано в European Journal of Clinical Nutrition.
Още любопитни новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Растения срещу комари и други насекоми
Емоции, грация и медали: България се представи отлично във Франкфурт (СНИМКИ)
Илияна Йотова: Българският трибагреник отново е на световния връх в художествената гимнастика
ЦСКА разби "Ботев" (Вр) с 5:0 с човек по-малко
Чуковете пропиляха два гола аванс срещу Бърнли
Емоционално и с гордост! Президентът Илияна Йотова поздрави гимнастичките ни
Илиана Раева с много силни думи за грациите ни
Дунав обърна Локо Пд на Лаута
Треньорът на Ботев Враца посочи грешката на отбора му срещу ЦСКА
В Испания: Сити и Барса се разбраха за Родри!
Таро карта за 17 август, понеделник - Луната
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци