Бъдещето е лично! Новата утопия на Марк Зукърбърг

Досегашните обещания на социалната мрежа са просто един лош фарс
Обновена: 2 май 2019 16:26 | 2 май 2019 16:25, Бойчо Попов
13
Бъдещето е лично! Новата утопия на Марк Зукърбърг
снимка: Ройтерс

Нещaтa звучат толкова абсурдно, че Марк Зукърбърг пробва и шега.

"Разбирам, че много хора не са сигурни дали сме сериозни", заяви основателят на Facebook в рамките на речта си в началото на Конференцията на разработчиците F8 в Сан Хосе, най-важното събитие на групата за годината.

Но той наистина бил напълно сериозен за това: „Бъдещето е лично“.

В бъдеще „личните социални платформи“ ще станат много по-важни от тези цифрови пазари в интернет, където хората обменят мнения публично.

Да, правилно чухте: Компанията, която усъвършенства това да заменя милиарди пъти лични данни за рекламни цели, сега изведнъж обещава повече поверителност. Е, Зукърбърг получи усмивки в отговор.

Нищо чудно. Планът също звучи като виц. Зукърбърг може многократно да повтаря мантрата за новия личен живот във Facebook. Но неприкосновеността на личния живот, определена от Facebook, има много малко общо с неприкосновеността на личния живот, която разбира останалата част от света.

С обещанието Facebook се опитва след безкрайната поредица от скандали, свързани с неприкосновеността на личния живот и сигурността, да си даде вид, че бърза да внесе промени. Но мрежата няма да стане „по-лична“.

Главният изпълнителен директор на Facebook разчита на услугите за комуникация и интернет търговията, за да възстанови най-голямата социална мрежа в света. На годишната конференция за разработчици на Facebook F8 в Сан Хосе във вторник 34-годишният мениджър вкара комуникационните приложения и онлайн пазарите в центъра на новия профил.

Това би трябвало да улесни компаниите да се свържат с клиентите си чрез Messenger, както и чрез собствените услуги на компанията, като Whatsapp и Instagram. Досега групата генерира годишния си приход от почти 56 млрд. долара почти изключително със средства от реклама. Но тъй като броят на потребителите, особено на важните пазари в САЩ и Европа, вече не се повишава толкова силно, Зукърбърг иска да намери нови източници на приходи.

Той обяви преориентирането още през март, когато Facebook бе подложен на натиск поради нарушения на правилата за личните данни и политически мотивирана дезинформация и реч на омразата.

На неотдавнашната конференция на разработчиците централният досега за Facebook "News Feed" минава на заден фон. Представените нови функции предполагат, че потребителите трябва да бъдат насърчавани да прекарват повече време в различните приложения на Facebook и да бъдат накарани до пазаруват онлайн с по-добри възможности за покупки. Това трябва да вкара пари в касите на Facebook - от самите продавачи.

Разбира се, Зукърбърг обещава, че феновете на Facebook ще чатят в чат платформата на Messenger или в мрежата за снимки Instagram и в другите услуги криптирано от край до край. Това вече се случва с WhatsApp днес. Но така се защитава едва малка част от това, което потребителите правят във Facebook.

За всичко останало мрежата продължава да събира данни прилежно: кои членове кликват, гледат, коментират, какво харесват или коментират, с кои приятели говорят - колко време или откъде. И много повече.

Целият анализ четете в Investor.bg


13
Още по темата: Facebook
Още от Водещи мобилна
Магията на живо: Румънските вещици влизат в XXI век с онлайн ритуали
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
4
 
! Отговори
... преди 2 седмици
Постоянно човъркат нещо и нещата стават от зле по-зле. Появяват се профили, които са изтрити, пише че си на линия а всъщност не си, приятели ти изчезват без да си ги изтривал... Зле, зле зле. И по-зле ще става.
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Докато им беше изгодно на демократите да имат източник на информация, фейсбук беше фешън и популярен. Сега, понеже се оказа, че всички го имат тоя източник на информация и изведнъж се оказа, че не е фешън и дори е вреден и опасен. Бива ли да сте толква наивни? Фейсбук винаги е правил едно и също. Това му е бизнеса. Защо чак след Кембридж Аналитика фейсбука стана толкова отрицателна и омразна вещ? ;)))) До преди това беше американска гордост, също като Епъл или Тесла...
5
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
стига с тоя феисбоклук
4
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
от както започнаха да лъжат и да цензурират са в упадък, вече каквото и да направят е късно, доверието е подкопано
3
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Никога не съм имал Фейсбук. Никога няма и да имам. Освен, че е губи-време, може да има доста негативни последици върху психичното здраве. Вече е доказано, например, че времето прекарано във Фейсбук има връзка с депресията и чувството за самота.
Същото се отнася и за останалите "социални" мрежи.
2
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да вземе да ми махне поредния 30 дневен бан, за нетолерантска реч го uбa в сюртюка бледен...
1
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
За туй пък тоя цял свят го знае, някой ден ще го намерят прострелян зад ъгъла от неизвестен извършител поне да се ожени за робота си или да стане сурогатна майка или да си смени пола.