БДЖ: Помощник-машинистът може да не е отчел семафорите

Причината за дерайлиралия влак е превишена скорост, смята Папазов
Обновена: 14 юли 2014 10:39 | 14 юли 2014 10:39, Вера К. Александрова
47
БДЖ: Помощник-машинистът може да не е отчел семафорите
Снимка: архив БТА

Има невъзприемане на сигнала, който са подавали двата семафора, от страна на помощник-машиниста, управлявал дерайлиралия влак от София за Варна. Това обяви изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев пред bTV.

Композицията катастрофира близо до гара Калояновец в събота, при инцидента загина машинистът, а 14 души бяха ранени.

Кръстев е категоричен, че не може да се говори за грешно подаден сигнал. „Той се подава от дежурния ръководител от инсталацията, там няма как да бъде манипулиран“, обясни шефът на БДЖ.

Има доказателство, че машинистът не е разбрал, че трябва да отклони влака заради слънцето, което е блестяло в семафора, съобщи и bTV. Данните за това се съдържали в запечатаното табло на гара Калояново.

Според транспортния министър Данаил Папазов основната причина за катастрофата в събота е превишената скорост. „Когато влакът е навлязъл в стрелката, той се е движил с по-голяма скорост от разрешената, която е 40 километра в час“, каза министърът. Папазов отново повтори, че трасето, на което стана катастрофата, е едно от най-добрите в България. То отговаря на всички европейски параметри, открито е само преди месец, а композицията, която се е движила по него, е била от най-добрите в БДЖ.

Изпълнителният директор на БДЖ припомни, че скоростомерната лента на влака е разчетена. Анализът показва, че влакът се е движил със 110 км/ч от семафора към гарата, а машинистът е намалил до 98 километра.

Според Кръстев най-лошото все пак е избегнато, защото влакът не е паднал в реката под моста, по който е преминавал при дерайлирането. „Днес можеше да сме в национален траур“, допълни той.

И Кръстев, и Папазов са категорични, че това, че помощник-машинистът е карал влака, не е нарушение. И двамата машинисти са бил едни от най-опитните, помощникът е работил години в "Товарни превози", а от няколко седмици е бил в "Пътнически превози".


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
0
 
0
 
! Отговори
Стойчо преди 3 месеца
До АнонименМежду другото точно на тази стрелка много често се отклоняват возилата в другия коловоз. Тия машинисти къде са блели не ги знам.... Ще кажеш, че явно за сефте минават от там.Не са виновни нито сигнализацията, нито релсовия път. Самите машинисти са си виновни. Много добре трябва да са знаели предварително, че там има отклонение
44
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Много ясно се вижда, че композицията наистина се движи с около 100 км/ч от клипа при дерайлирането. За мен виновни са си самите машинисти. Няма помощник. До колкото разбрах и двамата са си машинисти. Дори и първия светофор да му е давал зелен сигнал, при втория който му дава отклонение от него до самата стрелка има достатъчно разстояние да свали скоростта, а тук става дума за свалени едва 20 км/ч от 110 на 98.Това със заслепяването е толкова смешно, че няма на къде...
43
0
 
0
 
! Отговори
Пенчо преди 3 месеца
До gtfБаш толкова са си... Има го на клип. Това е засилен влак който излиза от релсите, локомотива събаря един стълб и се завърта.
42
0
 
5
 
! Отговори
ТТодор Живков преди 7 години
Абе хора дайте си най-простото обяснение, влака движейки се на изток в 15,30 ч. как слънцето ще заслепи покойния Венко и помощника му едновременно слънцето глупости говорят тия великани от БДЖ Обръщам внимание на разследващите, че ще се вдигне голяма вълна ако този път нещата не се кажат.Вижте Христян Кръстев за какво се е борил много моля модераторите да не трият това трябва да се види youtube/watch?v=DuV21ia1hpAspecial.bg/?Channel=2&Issue=1084&Article=49436
41
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
до днес.бг .стига пишете глупости , машиниста не е от4ел сигнала ,слушате тъпотиите на тъпана ламбрев и компания и пишете ли пишете глупости .как да го от4ете тои дане е касиерка? помощник машиниста които не помощник а е машинист дори да е помощник може да кара влака, отворете наредба58 и про4етете, там е написано просто и ясно.алс. автомати4на локомотивна сигнализация в у4астъка няма .старата която работеше беше до пловдив.
40
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
виж те как ламбрев защитава инфрата а да не го набият на някои механик......колко пъти предупредителния свети а вхония е затворен а тоя кюнец християн си трае егати дебелоо4ието
39
0
 
2
 
! Отговори
Алтрак преди 7 години
Точно срещу охранителната камера на първи коловоз на Пловдивската гара, на колоната има една малка табела на която пише (по памет цитирам) "Влаковете по линията София-Пловдив-Бургас са оборудвани със система за контрол на скоростта - алтрак на Алкател." Проектът за разработка, доставка и монтаж е по програма ФАР.Друг е въпросът дали тази система работи...иначе евробализите и жълтите кутии "куку" се виждат тук там, но може и да са изкукали. Съболезнования към близките на машиниста...
38
0
 
2
 
! Отговори
железничар преди 7 години
Този шеф на БДЖ може ли да ми обясни разликата от симафор и светофор??? По това че споменава думата симафор ми става ясно що за шеф е в БДЖ! А как е взел изпитите по правилниците ??? Симафорите са се използвали приди 40 и повече години. Сега се използват само свитофори !!!
37
0
 
1
 
! Отговори
До аха преди 7 години
Има само по линията София - Бургас казва се Алтрак на фирмата Алкател. Старата система беше на Ериксон и работеше в участъка от София до Пловдив.
36
2
 
1
 
! Отговори
Охххх преди 7 години
До Анонимен Не приемайте всичко дословно, в гарата има едно табло наречено гарова централизация - то е с пломбирани капаци и специални бутони, така че от състоянието му може всичко да се установи точно! Защо трябва и на теб да ти провеждам курс по СЦБ /сигнализации, централизации и блокировки/. Ако си много мераклия запиши се да учиш ВТУ!!! Аман от "специалисти"!
35
0
 
2
 
! Отговори
Аха... преди 7 години
До експертА има ли такава в тоя участък?
34
0
 
2
 
! Отговори
Абе откривателю преди 7 години
До Дядо ПетърМоже да има 100 причини един бърз влак да наруши книжка-разписание и да се наложи да бъде пропуснат по алтернативен маршрут...!
33
1
 
1
 
! Отговори
Лесно за сещане преди 7 години
До КолАко бяха "двама" наистина не е възможно! Тук идва мисълта дали единият /мъртвия колега/ не е дремал отляво...???! За тях или - добро, или - нищо, но обстоятелствата изискват да си го признаем!
32
1
 
2
 
! Отговори
Аха... преди 7 години
До !Гледал си ти - баба си! Точно това е грешката ти - влакът дерайлира на влизане, а не на излизане от гарата!
31
1
 
4
 
! Отговори
Закономерен преди 7 години
До случаенАз ти казвам: Бордовият комп. не е бил включен, поради простата причина, че липсва такова устройство! Има само една скоростомерна лента, записваща показанията за скорост при движение на локомотива в определен участък!
30
0
 
2
 
! Отговори
Льольо.... преди 7 години
До Анонимен Тук няма пари за да бъде внедрена подобна техника! Иначе има достатъчно хора ,които разбират от материята и не им трябва твоят акъл за да го измислят...!
29
0
 
3
 
! Отговори
Знаещ преди 7 години
До Трасе за 160 км/чНе ставай смешен с такива изказвания - по гарите има стрелки, които ако са обърнати в отклонително положение, изискват движение точно с 40 км/ч !!! През тях бързите влакове преминават само по изключение, при някаква пповреда в съоръженията или някакво друго извънредно обстоятелство!!
28
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До МирославAko naistina e navlyazal v otklonenie s 98 km/h e poveche ot yasno koy e vinoven.
27
1
 
5
 
! Отговори
бау преди 7 години
Дали някой тъмен брат не е посъбрал бинтовете на релсите? Как мислите?
26
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Какво заслепяване какво осветяване слънцето по това време е в зоната на зенита и имайки предвид сенниците на "семафорите" сигнала се е виждал ясно. Правят ни ***. Не всички сме ловени с ласо на Витоша.