ВВС още чака ремонтираните Су-25, кризата бави връщането им

С два месеца ще се забави връщането на самолетите
77
ВВС още чака ремонтираните Су-25, кризата бави връщането им
Снимка: БГНЕС

Кризата с коронавируса ще забави ремонтите на самолети от бойната ни авиация.

Су-25 са единствените средства на ВВС за изпълнение на задачите по мисия „Отбрана“, като назначеният им от производителя ресурс е изтекъл още през 2010 г. В продължение на години ВВС на свой риск и със свои средства са удължавали този ресурс, но през 2017 г. и 2018 г. ръководството на МО алармира, че този процес не може да продължава с оглед на безопасността на полетите, което излага на риск здравето и живота на пилотите. Заради това е сключен и договорът за ремонт на самолетите, припомня министърът на отбраната Красимир Каракачанов в писмен отговор на депутата от ГЕРБ Христо Гаджев.

Заради пандемията обаче с два месеца закъснение ще пристигнат от Беларус два от ремонтираните щурмовици Су-25. Срокът на модернизацията на един самолет е 11 месеца от постъпването на авансовото плащане.

Средствата са приведени от МО в края на юни 2019 г., така че се очаква първият самолет да се върне след ремонта в края на юли 2020 г.

Очаква се в края на юли първият ремонтиран Су-25 да бъде в България, а вторият  - през август.

През 2018 година България подписа договор с беларуска компания за ремонта на осем щурмови самолета за около 42 млн. евро.

В рамките на 7 месеца след връщането на първия Су-25 останалите машини също ще бъдат върнати. Е един от МиГ-овете ни стои без двигател също заради кризата с коронавируса.

Представител на "РСК Миг" още не е дошъл да уреди документите по предаването му, но министерството обмисля да удължи срока на изпълнение с три месеца, се посочва в друг отговор на военния министър.

За 14 години с руската "РСК-МиГ" са сключени договори за 275 милиона лева без ДДС за осигуряването на летателната годност на руските изтребители.

МиГ-29 остава единственият изтребител за охрана на въздушното пространство, посочват от Министерството на отбраната. От ведомството очакват, че те може да служат и след 2026 година, ако се забави придобиването на още осем самолета F-16.

България вече плати за първите осем нови машини, но с доставка 2023-24-та година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
4
 
4
 
! Отговори
komitataей преди 3 години
драскача на това писание се е заблудил -първо че с е забавили от ремонта самолетите не пречи на никого щот с тях и без тях същата, колкото до ф-16 драскача не е информиран че те няма да дойдат през 2013-2014 а след 5 години което си е пълна безмислица.И тях и без тях същата да н е говорим че всички комшии около нас без макитата имат над 100 самолета
66
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Калеко Алеко"...Първо в България не е имало фашизъм, а само комунизъм ..."Първо, комунизъм не е имало никъде по света досега, камо ли в България... Как не ви омръзна да дъвчете една и съща вкиснала мантра. За правописа в останалата част от поста по-добре да не задълбавам.
65
5
 
11
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 години
МиГ-29 остава единственият изтребител за охрана на въздушното пространство, посочват от Министерството на отбраната. От ведомството очакват, че те може да служат и след 2026 година, ако се забави придобиването на още осем самолета F-16.Започна голямото забавяне,очакваше се.
64
8
 
4
 
! Отговори
Петя гърдата преди 3 години
Ръгай, че *** изеди! Грипените досега щяха да са тук...
63
6
 
6
 
! Отговори
Krom преди 3 години
До Анонимен 56 - Миг 21 е за пилота това което германското МЗ за моторджията. Ако си карал МЗ ще се справиш с всеки друг мотоциклет. Обратното не е валидно. Миг 21 е невероятен самолет, изпълняващ невероятни маневри .. и същевременно поради делтовидното си крило с малка площ, най лесен за изкарване от равновесие. Добрия пилот може чудеса с този самолет, но той не прощава грешки. Но е велика школа. А румънците купиха доста Ф 16 от Португалия. Така че
62
9
 
8
 
! Отговори
Зозо преди 3 години
Камъните падат:Официални руски загуби в Сирия, ОФИЦИАЛНИ:ИЛ-20, Ка-52, Су30СМ, Ми-24, Ми-28 - 2бр, Ми-8 - 1 бр., Су-24 - 2 бр., МиГ-29. Официални :)))))))))))Онези дето падаха в морето от Кузя и самолета с певците що ги няма?
61
13
 
13
 
! Отговори
seira преди 3 години
ТУК, СРЕД ПИШЕЩИТЕ ИМА ХОРА, КОИТО СА НА МНЕНИЕ, ЧЕ "F-16 Блок 70" Е "НАДЕЖДЕН НАТОВСКИ САМОЛЕТ"!!!АБЕ, КАТО ЛЪЖЕТЕ ТАКА НАГЛО, ПОНЕ "ВЕРВАТЕ" ЛИ СИ?!НАРОДЕ!!!!!
60
5
 
6
 
! Отговори
86160 преди 3 години
КАЛЕКО АЛЕКО НЕ СЕ НАПАВАЙ ТОЛКОВА , ХОНОРАРА ТИ Е СИГУРЕН . АПРОПО БАЛГАРИЯ Е 111 МЯСТО ПО СВОБОДА НА СЛОВОТО .
59
1
 
1
 
! Отговори
Лили Барута преди 3 години
До 47ми: 180 часа полети годишно!? Това не е лимитът дори за едномоторните леки "Чесна" другарю-господинчо...Бъркаш яко летателните часове...ама има къде да попиташ.
58
11
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Турските дронове Байрактар ТБ2 направиха за смях руското ПВО. В Либия от 12 Панцира 1С последния писък на руското ПВО за охрана на военни обекти от крилати ракети, дронове и хиперзвукови ракети останаха живи 1 или 2 другите станаха курбан на турските дронове. Това принуди руснаците да прехвърлят 14 изтребителя в Либия за да се борят срещу дроновете. Отковорът на Турция ще е да прати от новите дронове АKINCI които могат да свалят и изтребители. Това ще е краят на руската военна авиация.
57
12
 
12
 
! Отговори
полковник Петров преди 3 години
И "Грипените" и Су-25 и Миг-29 та дори и Миг-23 са в пъти по добри от прескъпите и несигурни Ф-16
56
16
 
12
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 3 години
До Анонимен ... Първо в България не е имало фашизъм, а само комунизъм ... Карали сме немски самолети защото те са били най-добри за времето си, после едни окупатори са ни наложили да караме братмите им и да бъдем руски огневи рубеж за "Врагът който дебне пред портата ни", а този "Враг" включваше целият свят извън желязнята зявеса ... Сега ще караме американски самолети защото се най-добрите, защото се нуждаем от превъоръжаване на овехтялата съвеЦка техника и защото сме членове на ЕС и НАТО......
55
6
 
8
 
! Отговори
Нищо ново преди 3 години
До Krom: За голям специалист по правописа ли се считаш? Имаме всичко на всичко осем МИГ-29 и осем СУ-25. Да ги бракуваме, та да останем и без тях, а и без пилоти? Както казват: "Акъл - море, глава - шамандура".
54
4
 
6
 
! Отговори
до анонимен преди 3 години
Случайно съвпадение ли е?-------------Не, не е, колега!Зависи от това под чия сфера на влияние се намираме в дадения исторически момент.Уви!!!! Такава е съдбата на всички малки държави по света - съюзи, алияанси, протекторати..., нищо ново под Слънцето!!!!!
53
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Карали сме всичко - германски самолети, руски самолети, ще караме и американски самолети.Румънците карат още Миг-21.
52
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Защо през фашизма 1923-1944 година купуваме германски самолети, през социализма купуваме руски самолети, а през американизма 1989-2020 година купуваме американски самолети?Някой експерт има ли отговор на този чуден въпрос?Случайно съвпадение ли е?
51
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Някой месершмит няма ли останал от ВСВ в помощ на ВВС докато чакаме Ф16-ките?
50
10
 
15
 
! Отговори
Мда преди 3 години
До Петров"това дето СССР ни е дал, ние не можем да го ремонтираме"СССР не ни го е "дал", ние сме си го платили. Продали са ни най-елементарната версия. Правиха ни през цялото време проблеми когато се налагаше да го ремонтираме. Рушките бракми постоянно са за ремонт, поради ниския им ресурс.Иначе, да, останалото е "наред".
49
19
 
6
 
! Отговори
Петров преди 3 години
"Компания Сухий", това да не са онези измамници от компания Боинг. Конструкторското бюро е едно, поддръжката е друго, в Бългерия не можем ни едното ни другото, чакаме американците. Има да почакаме.
48
19
 
11
 
! Отговори
Петров преди 3 години
Пак стветската техника спасява положението. Това дето СССР ни е дал, ние не можем само да го ремнтираме.