Само в шофьора ли е вината за катастрофата на "Тракия"?

Участъкът на АМ "Тракия" от катастрофата била по учебник
15 авг 2022 21:40, Красимир Ангелов
54

Районна прокуратура – Стара Загора привлече като обвиняем и задържа сръбски гражданин за причиняване на катастрофа по непредпазливост на автомагистрала "Тракия", при която са пострадали 12 деца, съобщиха от пресцентъра на прокуратурата.

Гражданинът на Република Сърбия Д.К., на 40 г., е привлечен като обвиняем за това, че на 14 август на автомагистрала "Тракия", в района на км 217 в землището на община Стара Загора, при управляване на моторно превозно средство - автобус "МАН" със сръбски регистрационен номер, е нарушил правилата за движение по пътищата.

Още по темата
Само шофьорът ли е виновен за тежката катастрофа, завършила по чудо без жертви?

Участъкът от магистрала "Тракия", на който стана тежката катастрофа, е въведена в експлоатация през 2012 г. и не е от проблемните. В същото време от МВР съобщиха, че са набелязани 13 мерки за намаляване на жертвите на пътя.

След оглед на мястото на инцидента, час и половина след полунощ, пътните експерти стигат до извода, че пътят в района на 217 километър от магистрала "Тракия" отговаря на всички нормативни изисквания.

"Инфраструктурата е по учебник - наклони, широчина на платното, откоси, пътни ленти. Всичко е така, както трябва да бъде", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.  

Според вътрешния министър Иван Демерджиев и при този инцидент, и при катастрофата с румънски автобус на пътя Велико Търново – Русе, не може да става дума за полицейско бездействие.

"И в двата случая се касае за човешки грешки. Моля да бъдат разграничавани случаите, когато ние сме могли и не сме осъществили превенция, от тези, в които независимо от мерките, няма как да предотвратим", заяви служебният министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.

От Съюза на преподавателите и центровете по авто-мото подготовка предупреждават, че на загубата на контрол над автомобила се дължат около една пета от пътните произшествия.

"Шофьорът е направил и невъзможното да задържи автобуса, за да го плъзне и да предпази преобръщането, което би могло да има много по-тежки последствия. Освен грешка на водача, тук имаме и грешка на държавата. Тези скоростни пътища трябва да имат изградени съоръжения, които да предпазват излизането на автомобила от платното", заяви председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

Според експертите всички глоби и такси, събирани от шофьорите, трябва да влизат във Фонд пътна безопасност и с тях да се обезпечават поддръжката и ремонтите на пътната мрежа.

Вижте повече в репортажа на Даниела Владимирова и телевизия Bulgaria ON AIR


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 48Не говори така. Сутринта я гледах каката от съюза на превозвачите или каквото бе. Дори коланите в автобусите не били нужни! Щото колкото били полезни, толкова и вредни. Тази потроши ***. Досега един автобус се запали и хората в него са били без колани! И колко се спасиха? Тази, катастрофата на Унион Ивкони на Тракия и Своге, ако бяха с колани щеше ли да има жертви и толкова ренени? Румънския автобус редовно е предизвиквал ситуации видно от камерите. Ама кой ги гледа!
46
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пътувах през май от София за Бургас с Ивкони, като след Пловдив маршрутът излезе от магистралага и мина по стария път, т. е. през Ст. Загора, Н. Загора и Сливен. Искам да ви кажа, че шофьорът 7 часа беше сам, през цялото време говореше по телефона си, набираше номерата се едната ръка и с другата държеше волана. Върхът беше, когато на тесния път до Сливен започна да яде вафла и да говори по телефона си като подпираше волана с лакти при скорост 90 км/ч и 48 пътника. Изводите са за вас.
45
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Магистралите" (в кавички) на ГЕРБ станаха морга. Парите за предпазни съоръжения всички видяха в чие чекмедже бяха!
44
0
 
5
 
! Отговори
Тошо преди 1 месец
Защо са направени тези канафки....преди и да се заблееш влизаш в нивата !Ако са за дъждовната вода , ами направи ги една педя, така че гумата да мине и да замине, а не 1 метър!
43
4
 
4
 
! Отговори
ШИфьор преди 1 месец
Е как бе, Борисов е виновен ! За цялата рухнала държава е виновен Борисов ! Про100 Киро и Кокорчо , и дружината любовници,шуренайки,баджанаци,братовчеди , са "велики" държавници ! Пак ще ги изберем , за да можем след още 6 месеца да ядем само л.а.й.н.а !
42
0
 
2
 
! Отговори
Олд преди 1 месец
Точно участъка от възела заН.Загора до Ст.Загора си е изпитание за водачите.
41
14
 
3
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 месец
До Анонимен 39 България е прекрасна европейска държава , а не бананово република.Аман от такива умници като теб мразещи държавата си.
40
3
 
6
 
! Отговори
Я па ти.. преди 1 месец
До Анонимен 41 А при Живков една магистрала от София до Пловдив за 33 години управление.Айде бегай.
39
2
 
13
 
! Отговори
Така е .. преди 1 месец
Не е виновен само шофьора , а и този родител дето е поискал да му разгъне седалката. И не се опитвайте да вмените и вина на перфектния път т. е. на държавата.
38
1
 
13
 
! Отговори
Станислав преди 1 месец
По-добре да няма предпазни съоръжения, които да задържат автомобилите на платното. При връщане обратно в активната лента тоя автобус ще помете със себе си още няколко автомобила/тирове/автобуси. Като някой сгреши защо други да му плащат за грешката?
37
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На това жалко подобие на магистрала ще продължават да стават катастрофи... Направо ми паднаха пломбите и бъбреците по тая "МАГИСТРАЛА". Цялата е за ремонт ! Колата също ми е за ремонт заради тоя третокласен път от Бургас до София !
36
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вимата е и в този който е строил магистралата разбира се! и вместо да я направи с обезопазителни и съоръжения, е спестил усвоените пари и си ги е сложил в джоба....аааа, в шкафчетата де!
35
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"След оглед на мястото на инцидента, час и половина след полунощ, пътните експерти стигат до извода, че пътят в района на 217 километър от магистрала "Тракия" отговаря на всички нормативни изисквания." | - Само аз ли смятам, че пътищата трябва да отговарят на нормативните изисквания по принцип и без да ги оглеждат след всяка катастрофа? В каква бананова република живеем?
34
7
 
8
 
! Отговори
В.Узунов преди 1 месец
Вина има и ония шапшал де го е заговарял. Дано той да е без крачето и цял живот с патериците да ходи като паяк.
33
2
 
1
 
! Отговори
Vol'Jin преди 1 месец
Ми не вината е в Гаааалош Хелскриим дето днеска много се опитва да свие нещо, ама влезе в сила един чук. Реших да проверя дали има нещо в главата му. Осъзнах, че е празна, а това дето прилича на мозък на орррк е мозък на маймунаааа! Ти си много упорито копиленце да защитаваш таяяяя мааааймуна знаеш ли това?
32
2
 
1
 
! Отговори
Vol'Jin преди 1 месец
Ми не вината е в Гаааалош Хелскриим дето днеска много се опитва да свие нещо, ама влезе в сила един чук. Реших да проверя дали има нещо в главата му. Осъзнах, че е празна, а това дето прилича на мозък на *** е мозък на маймунаааа! Ти си много упорито копиленце да защитаваш таяяяя *** знаеш ли това?
31
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Е тов е то, знаех си че Тесла са прави. Върви си возилото и си спиш... Колко са инцидентите на Тесла- 2 на година. Явно е по-добро.
30
12
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не е само в шофьора, в герберунгелската клика също!
29
1
 
14
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
Крайно време е шофьорите да осъзнаят, че когато седнат зад волана носят отговорност.Да не се оправдават с пътя,времето или извънземните.
28
0
 
24
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 месец
На магистрала Струма беше виновна мантинелата,сега е виновна нейната липса.Браво,господа инструктори,продължавайте да ....обучавате бъдещите шофьори,пък който оцелее,да е жив и здрав.