Учени създадоха бактерии, които се хранят със светлина

Чрез генни модификации те може да произвеждат хранителни вещества, гориво, пластмаса
Обновена: 24 авг 2017 10:57 | 24 авг 2017 10:55, Елка Василева
Учени създадоха бактерии, които се хранят със светлина
Снимка: архив, Reuters

Учени от Калифорнийския университет в Бъркли, САЩ създадоха бактерии, които се хранят със светлина и съдържат полупроводникови нанокристали, съобщи Лента.

Микробите могат да синтезират различни органични съединения доста по-ефективно отколкото с процеса фотосинтеза.

В експеримента са използвани бактерии Moorella thermoacetica, които произвеждат оцетна киселина от въглероден диоксид.

Към хранителната среда, върху която растат микроорганизмите, учените са добавили кадмий и аминокиселината цистеин, съдържаща атом на сярата. Образуваните в резултат наночастици кадмиев сулфид са започнали да функционират като микроскопични слънчеви батерии.

Хибридният микроорганизъм може да синтезира оцетна киселина от въглероден диоксид, вода и слънчева енергия. Според учените с помощта на генни модификации бактериите може да произвеждат хранителни вещества, гориво и пластмаса. При това методът е без отпадъчни продукти.

Още по темата: светлинабактерии

закъсняли са преди 1 година
И то много!По света отдааавна е пълно със слънцеяди...

Ку-Ку преди 1 година
Най-важното, това не е първото откритие и работа върху такива видове бактерии, напротив, изследвания по въпросите на биопроизводството на въглеводороди с използуването на бактерии, текат от края на 60-те години на 20-ти век. Навсякъде по света, в това число в тогавашният СССР и други страни от СИВ и в България също и имат сериозни успехи...Това така преди нищо и никакви 40-50 години. Американците им трябваше половин век да настигнат рашките и да се похвалят с нещо по въпроса. :D

Ку-Ку преди 1 година
Нищо не са създавали. То ако можеха да създават. Бактериите са милиарди видове и разновидности. Просто са селектирали от тези видове бактерии със съответните качества. Между другото някой да не си помисли, че само един от всичките видове бактерии има такива свойства като описаните в статията и краварите е трябвало да ги търсят като игла в купа сено с размерите на Слънчевата система. Не не е било нужна чак толкова много работа да свършат.

Учени открили оцет. Скоро ще открият алкохол и захар, и скорбяла. Ненормалници.

Много пенсионери у нас го имат това качество.

Дотук добре!