Астрономи откриха как да намират изгубени "сродници" на Слънцето

Ще се използва картографиране на химическия профил
18 апр 2018 14:52, Елка Василева
Астрономи откриха как да намират изгубени "сродници" на Слънцето
Снимка: архив, Reuters

Екип от международни астрономи под ръководството на австралийски специалисти е картографирал химическия профил на 350 000 звезди, търсейки как да открива изгубени "сродници", с които Слънцето е било разделено при раждането си под въздействието на галактически сили, предаде ДПА.

В рамките на продължило четири години изследване е идентифициран химическият състав на звезди, разпръснати из галактиката Млечен път, с цел да се открият сходства с централната ни звезда.

Картографирането на химическия профил на звездите ще помогне за "проследяването" на техни древни сродници, както и за по-доброто разбиране на еволюцията на Вселената след Големия взрив преди около 14 милиарда години.

"Тези данни ще допринесат за откриването на първични звездни купове в галактиката, в това число и "родния" куп на Слънцето и негови сродници", обясняват специалисти от Университета на Сидни.

Смята се, че Слънцето се е зародило преди около 4,5 милиарда години заедно с групи от други звезди, които впоследствие са били разделени и разпръснати из Млечния път.

За целите на изследването е използвано високотехнологичното спектрографско оборудване на Англо-австралийския телескоп (ААТ), който се намира на 490 километра северозападно от Сидни.

Още по темата: слънцезвездиастрономи

Не си спирай хапчетата, пич, личи си че се подобряваш!

Теорията за кръглата земя и измислена преди 500 г. само с една цел: да се фалшифицира второто пришествие, и да се вкара Сатаната уж че е Исус идващ като извънземен. Земята е плоска обаче, и истината излиза на светлина. Ние сме боговете и сме създали тази земя преди милиони години за да идваме тук за кеф.

Не вярвам на псевдонаучни изследвания.