Танго в тунела с Ник Станчев

Филмът му получи отлични отзиви на София Филм Фест
17 май 2019 16:37, Петя Славова
1
Танго в тунела с Ник Станчев
Снимка: Личен архив

Ники Станчев стартира кариерата си като актьор, а днес е един от най-перспективните млади режисьори у нас.

Към днешна дата преподава в школа за актьорско майстворство. През 2015 г. излиза дебютният му пълнометражен игрален филм като режисьор и сценарист - "Момичето от НиЗката Земя“.

2016 г. Снима  късометражния си филм "Луксозна Смърт", който бива селектиран на няколко фестивала, от които номинация за най-добър късометражен филм на "Barcelona Planet Film Fest, както и сред 10-те най-добри късoметражни български филма в наградите на Българската филмова академия. През 2016 г. поставя и първата по рода си за България фетиш постановка "Феята на Страстта“, селектирана за Аскеер в категория "Иновативна драматургия." (2017).

Филмът "Танго в тунела" бе селектиран в основната програма на тазгодишното, 23-то издание на “София Филм Фест”. Той бе включен в рубриката "Ново българско кино" и е един от 7-те български филма в програмата на фестивала. Продукцията е изцяло независима и не се ползва от държавно финансиране. Режисьори са Ники Станчев и Стоян Анов, като за втория филма е дебют. Продуценти са Златето Керемедчиева и Диляна Данева, оператори са Момчил Александров и Емилиан Дечев.

Филмът е съвременна българска драма, която проследява живота на младия мъж Тони (Ники Станчев), който е изоставен от родителите си, както и взаимоотношенията му с обкръжаващия свят.

Какви бяха отзивите  за "Танго в тунела“ след “София Филм Фест”?

След премиерата, за наше щастие получихме добри отзиви, очакванията бяха  оправдани, залата беше пълна – доста хора ни уважиха – имаше публични личности, хора  дошли от чужбина , от локациите, които сме снимали. Организаторите на феста бяха  подготвили коктейл след края на филма , за което  изключително  много благодарим. За  нас, да съчетаем премиера с най-голямото филмово събитие  в България  е чест.  Прочетохме критики, които бяха позитивни и с много с добър анализ на филма – показващи , че сме  успяли да акцентираме върху това, че филмът  говори за обърканото младо поколение , неговите проблеми, комплекси, търсения, мечти. Тепърва "Танго в тунела“  започва да се пуска по фестивали, ще има няколко частни прожекции, на които сме поканени – едната от тях е благотворителна.

След успеха на “София Филм Фест” вече имате ли нови проекти?

Доста бързо се организирахме и решихме да започнем един по-жанров филм – хорър фентъзи.  Решихме, че освен хорър,   ще вкараме един  по- фентъзи, по - приказен елемент т.е  ще се опитаме да съчетаем нещата между двата жанра с цел  да  е по -увлекателно, насочено към младите хора, с по- комерсиална цел. Търсим главно  подрастващата публика , не толкова арт фестивали. Малко преди да завършим монтажа на "Танго в  тунела“ написах сценария на филма. За  мое щастие, след написването му, за няколко седмици вече имахме продуцент , който да повярва в нас - Василена Спасова, и заедно с нашата продуцентка Диляна Данева , съчетаха време и усилия и започнаха снимки по проекта.  Филмът изискваше доста зимни локации, за това трябваше да започнем доста бързо. Самото заглавие "SnowCrowers"  ( "Пълзящи по снега") е обвързано с един зимен катаклизъм , за съжаление зимата свърши по -рано ( смее се), за това сме в процес на снимки , защото много от интериорите, за които не е проблем снега са заснети, но тези, за които е нужен  ще почакат до идната зима. Този проект  ще  бъде реализиран 2020г,  до тогава имаме времето и енергията да  разпространим и изконсумираме позитивите от "Танго в тунела". Нашият екип е между два нови и коренно различни проекта .

Има ли известни лица  в SnowCrowers?

Не , няма. Смятам , че известните личности в България могат да са позитив , но не и решаващ фактор за даден проект дали е продаваем или не. Ние сме едно много силно "артистично семейство", което работи последните 10 г по различни публични проекти, и  мисля че  заслужаваме   спектъра да е насочен към нас и нашия талант.
Във филма участват , както  и в "Танго в тунела“   - Диляна Данева и  Златето  Кереметчиева, главен актьор  е Никола Първанов – млад и много талантлив актьор от Пловдив. Йонко Димитров ( също от "Танго в тунела“ ) и  Стоян Любенов -  играят побъркани музиканти, които в този зимен катаклизъм са  единствените оцелели и търсят други хора.  И единственото зло- самият SnowCrower , който  бе направен с практични ефекти от нашия арт  директор – Диди Шипочка. Тя изгради всичко от  костюм  до маска, за да може каскадьора да го изиграе. Разбира се, ще има добавени и СJI -ефекти  на определени места, но като цяло филма е с практични ефекти.

Защо избрахте да не залагате на известни актьори?

 Смятам , че нашите известни  актьори имат достатъчно поле за изява  и харесваме някои имена доста, но искаме нашият капацитет и талант да покаже , че сме не по -малко добри от вече установените имена.

Спомена , че  SnowCrowers е насочен към младата аудитория, как мислите да я  привлечете във време на он лайн сериали, инстаграм инфлуенсъри, блогъри и  влогъри ?

Не смятам , че интернет   платформите са някаква форма на конкуренция, защото за мен като режисьор е важно един продукт визуално, звуково, актьорски и сценографски да е на световно ниво. Целият проект ще бъде озвучен на английски т.е ще има българска и английска версия, за да може да продаваем, мислим да контактнем Netflix.
Лично аз обичам нещата да стават по трудния начин, но изпипани и целокупни, отколкото да стават  кратки клипчета, които да се формулират от Share- ове и Like-ове. Екипът ни също има своите почитатели и последователи, смятам че младите, които ще следят проекта още от трейлър и  тийзър ниво по различните платформи, ще се "зарибят" достатъчно за да бъдат достатъчно нетърпеливи да го изчакат.

Смятам , че интернет,  колкото и да е модерен с целият му плей граунд и всички платформи, има минуса на прекалено консуматорска реалност- прекалено много хора пускат прекалено много неща за прекалено кратко време и искат да им се обърне прекалено много внимание.Ние не се абстрахираме от модернизма, напротив, дори сме закодирали интересни препратки, допълнителни клипове , тийзъри и те вървят заедно с филма.
Но винаги ще търсим големият екран, големите тв и платформи като Netflix.

Отделят ли се достатъчно пари за българско кино?

Отделят се , ако говорим за държавни. Ние  с такъв проект нямаме шанс за финансиране. Практиката показва, че  тези филми, които се финансират са социални  драми, комедии или по -битови филми. Това не го казвам като критика- това е реалността. Може би хората, които решават и разпределят  парите смятат, че лицето на българското  кино трябва  да е свързано с такива проекти.  При този отворен свят и разнообразни жанрове смятаме , че не може да се концентрираме само в един жанр. Т.е  това , че ние правим хорър -фентъзи, не означава, че издържано и увлекателно като лента , няма да набере своити позитиви. Ако набере своите позитиви и в България започнат да се дават пари за това нещо .

Може ли да се каже , че през последните години има възраждане на българското кино?

О, да, определено! Всяка година се правят все повече и повече филми.  "София филм фест"  го доказа. Освен "Танго в тунела"  имаше още 6 български  филма, което от края на миналата година и началото на тази , за период от 3-4 месеца да имаш 7 български,  пълнометражни филма, (като  до края на тази година ще излязат и други ленти), за  този малък пазар, това значи , че определено се случват нещата. Има доста нови и млади режисьори и установени такива.

Прави ми впечатление , че има много нови филми напоследък, но те  не стигат до никъде, какъв според теб е проблемът?

Много  от нещата, които се случват не могат да се нарекат изкуство, независимо ,че им е лепнат етикет филм.
Поради тази причина хем се случват доста  неща, хем доста хора правят проекти, но  нямайки качество и конкуренция на качество, нашият зрител все още няма да е готов да дава пари и да ги следи  по кината.
Така, че не е въпроса в бройката, а е в качеството.  Ясно че, че всеки иска да прави и да бъде показван, но тази конкуренция не е качествена , а количествена. Докато тази конкурнция не стане качествена , ние няма как да имаме световна разпознаваемост. Основната цел на нашия екип винаги е била да се популяризираме навън. За да се популяризираме  в световен  мащаб  ние   трябва да имаме качествен продукт. Там си има не малко количество. Апелирам към младите творци и не толкова млади творци да имат повече какво да кажат, а не толкова да  показват  или да се показват  те самите.

Интервю на Бояна Бояджиева


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
koy tos va