Загиналите пилоти от падналия Ми-17 – награждавани многократно

Спецзвено и прокуратура разследват инцидента с вертолета
Обновена: 12 юни 2018 10:44 | 12 юни 2018 10:40, Веселина Йорданова
60

Стоян Неделчев. Снимка: Министерство на отбраната

12

Военният министър Красимир Каракачанов е издал заповед специализирана структура на Военна полиция да разследва снощния инцидент с вертолет Ми-17.

Още по темата

Процесуално-следствените действия за разкриване на причините за авиационното произшествие ще се извършат съвместно с Военната прокуратура, съобщиха от Министерството на отбраната. 

Около 20.30 часа снощи при изпълнение на тренировъчен полет вертолет Ми-17 от 24-а авиобаза Крумово губи височина и пада от около 30 м.

При катастрофата загинаха командирът на екипажа капитан Пламен Пантилеев и вторият пилот капитан Стоян Неделчев. Бордният техник офицерски кандидат Алексей Каменов бе ранен. Оказана му е медицинска помощ в УМБАЛ "Св. Георги" – Пловдив и е транспортиран до Военномедицинска академия – София. Състоянието му е стабилно, той е в съзнание и контактен.

Капитан Пламен Пантилеев е бил командир на авиационно звено във военно формирование 32 040 - Крумово. Във Въоръжените сили служи от 1994 г. Роден е на 14 юни 1970 г. в гр. Бяла, област Русе. Завършил е висше образование във ВНВВУ "Георги Бенковски" - Долна Митрополия през 1994 г. със специалност "летец-пилот" за Военновъздушните сили (ВВС) на вертолет. Летец-пилот ІІ клас с над 600 летателни часа. Летял е на L-29, Bell 206 и Ми-17. Награждаван е многократно от командирите си със служебна благодарност и от началника на отбраната. Женен с две деца.      

Капитан Стоян Неделчев е бил щурман на вертолет в авиационно звено на военно формирование 32 040 - Крумово. Във Въоръжените сили служи от 1997 г. Роден е на 31 януари 1973 г. в гр. Елхово. Завършил е ВВВУ "Георги Бенковски" – Долна Митрополия през 1997 г. със специалност "летец – пилот" на вертолет. Летец-пилот ІІІ клас с над 500 летателни часа. Летял е на Ми-2, Ми-8 и Ми-17. Награждаван е многократно със служебна благодарност. Женен с две деца.      
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
0
 
2
 
! Отговори
Валери преди 5 години
Ако имаше бог такива неща нямаше да се случват, така че няма какво да ги прощава. Стоян го познавах - много скромен и добър човек. Разнебитеният 30 годишен летящ ковчег остави четири деца сираци.
50
4
 
2
 
! Отговори
123 преди 5 години
До СталинНе са ти верни годините, само. По-точно е да се каже от 1944 до 2018. И не в затвора, а на бесилото.
49
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Bog da gi prosti sa6to boiko ne otmeni posescht.si v israel sled takava goljama tragedia v bg tova sa balg.smeli maje istnuski balgari bog da gi prosti leka im prast sabol.na sem im i ridnini goljama tragedia
48
1
 
7
 
! Отговори
123 преди 5 години
И най-добрият да е, хеликоптерът като не става?!
47
3
 
6
 
! Отговори
Жиб. преди 5 години
Бог да ги прости- дано силата им отиде при бъдните поколения,за да счупят гръбнака на агресивния ислям и да възстановят величието на България!
46
2
 
17
 
! Отговори
К 9 преди 5 години
ПОЧИВАЙТЕ В МИР МОМЧЕТА..............
45
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бог да ги прости. Жалко, че всеки ден гобим хора в тази страна и всичко това е от некадърно управление на всички нива.
44
2
 
14
 
! Отговори
Аз преди 5 години
За всички на небето, които бдят над нас! Почивайте в мир!
43
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И кво сега - след войната по пътищата, ганчовците взеха да дават фира и в небето, при това без война.Пълна пародия на всичко.
42
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тия некадърници от НАТО-вската армия на евроГейтлантическа България ли са били ?
41
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната проява на герберастка некадърност.Ама и тия сигурно са назначени за пилоти по единствения критерий - вярност към Суджука.
40
2
 
13
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 45Именно, просто всички в армията станаха или писаружки или бутнилистчета, а войници няма. Точно армията са единствените които като скръцнат със зъби и парламента трябва да се *** на момента. Имат организация, имат оръжие (дори и старо да е, пак няма кои да ги спре (пък и кои ли би имал желание да брани дупедатите)), имат хората. Защо не го направиха? Не е ли техен дълг на първо място да служат на народа и след това на парламента?
39
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Iceblast88Никой ли не се замисля как някакви хора от ВВС викат, "нямаме самолети" и това си го приказват години наред, обаче никой от тях не смее да се възмути повече от това. Всички си натискат парцалите там заради заплатката, че накрая даже искат и 20 заплати. Накрая така излиза, все едно обикновените цивилни хора са им виновни, че те нямали самолети! Ами да са си искали! Да са си отстоявали правата! Да са напускали армията, щом не са били доволни! Защо не шумяха повече - щото искаха $$$!
38
2
 
19
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Че всички правителства от 1989 насам са виновни за смъртта на тези мъже е факт, но и, че всички в армията са виновни също. Защото ако имахме армия от мъже които вярваха в клетвата която полагаха до сега трябваше 1000 пъти да са направили преврат и да са разстреляли всички депутати, министри и държавни плъхове публично както направиха румънците. Простата истина е, че армията ни е скопена и е докарана до ниво просяче, пълна с хора които избутват до пенсия и няма нито 1 войник (в истинския смисъл).
37
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"че ги карат да летят без никакъв опит. За една заплата от 500 лева си отидоха момчетата."Първо, всеки ученик, все някога трябва да започне да лети. Така че, това не е проблем!Второ, никой не ги кара насила! Познавам пилоти, които си смениха професията и сега работят съвсем други неща.Трето, заплатата им не е такава, каквато казваш! Имам съученици, които са кадрови редници и съм виждал колко взимат - 1100 лв чисти. И работят сумарно само половин година. А заплатата им е целогодишно!
36
3
 
4
 
! Отговори
Бай Х преди 5 години
Прокуратурата трябва да се самосезира и да провери кой пилотира вертолета по време на парадите и какъв опит има
35
6
 
3
 
! Отговори
... преди 5 години
С толкова часове, тези двамата не са никак опитни. Все едно да кажеш на човек, който кара кола по 24 часа на година, да му кажеш че е опитен шофьор. Тези двамата изобщо според мен не е трябвало да са във въртолета, още повече да го управляват. Не машината е виновна, не се е счупила и не е толкова стара. Не са виновни и загиналите момчета, виновни са началниците им, че ги карат да летят без никакъв опит. За една заплата от 500 лева си отидоха момчетата.
34
2
 
2
 
! Отговори
Бай Х преди 5 години
В допълнение към предният ми коментар по натовските стандарти трябва да имат по 180-200 часа годишно
33
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Бай ХТова не означава, че западните им колеги с "МНОГОТО" стаж умират като мухи на всеки 24 часа от летателната им книжка.
32
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Лека им пръст, и на двамата. Млади мъже, и с по две деца.... :("Лека им пръст, наистина! Но се замисли, че и други искаха да имат по 2 деца... Обаче нямаше как, защото корумпираната държава не им позволи, за да сложи такива, които сега са имали по 2 деца. Нека се има предвид, че 99.5% от пилотите във ВВС, като се разровиш във връзките им, се оказва, че са там заради заслуги на дедо партизанин или ятаци. А от младото поколение, почти всички връзкари и такива, които са си платили.