Започна строителството на магистрала "Европа"

Борисов: От Бургас до Белград, Мюнхен - не трябва да има светофар!
23 май 2019 12:15, Габриела Джекова
61
Започна строителството на магистрала "Европа"
Снимка: bTV

Започна строителството на автомагистрала "Европа", която ще свързва София с граничния пункт Калотина. То е част от трансевропейския коридор между Европа и Азия, съобщи bTV.

Първият етап от строителството включва 17-километров участък от Калотина до Сливница на стойност 117,3 млн. лв. Днес стартът беше даден от премиера Бойко Борисов.

"За Нова година - догодина, трябва ходят до Белград по магистрала. От Бургас като тръгнат - до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар", заяви министър-председателят.

Предвидени са и средства за разширение на граничния пункт "Калотина" заради притока на инвестиции в страната, посочи Борисов. Очаква се засилване на тежкотоварния трафик през пропускателния пункт, което налага и разширяването на му.

Магистрала "Европа" ще е дълга 48 км и раделена на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница.

Първият участък от ГКПП "Калотина" до Драгоман е с дължина 14,5 км, ще бъде финансиран от Механизъма за свързана Европа и националния бюджет. Строителните работа на средния участък от трасето между Драгоман и Сливница започва сега.

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента е с дължина 16 км и ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
1
 
! Отговори
Забележка преди 4 седмици
Някои от надолупишещите споменават Петрохан, ако знаете какъв ремонт му направиха откъм юг за 2 години! Колата вибрира по-силно, отколкото със стария асфалт. Вече започнаха да кърпят новото покритие. Добре, че поне няма вече дупки!
46
0
 
2
 
! Отговори
rutu преди 4 седмици
Онзи ден се прибирах с кола от западна Европа. През целият път магистрали. Там където свърши магистралата започна България.
45
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
И как точно ще ходят по магистралата? Тротоари ли ще има?
44
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 38

От колко години има околовръстно? Цели една, преди това все имаше ремонти. Въпреки това през центъра се минава по бързо!
43
1
 
4
 
! Отговори
ikar преди 1 месец
Още колко лентички останаха за рязане? Цяла седмица се режат ленти, откриват се обекти и то заради едните избори. Някои от тях са за обекти, за които се оговори от десетилетия.
42
2
 
6
 
! Отговори
Ставрю преди 1 месец
Да я бяха разделили на 48 етапа Боко да може да реже ленти.
41
0
 
4
 
! Отговори
Бойко Борисов преди 1 месец
Бая лентички събрах. До изборите има още време още ще събера.
40
0
 
9
 
! Отговори
Истина преди 1 месец
А магистрала Видин София КОГА ЩЕ видим за кого ще гласувам на местните избори.
39
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сега чакаме да видим какво ще пропадне след първия порой.
38
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Белград вече има околовръстен път, от няколко години, тъй че няма нужда да се минава през центъра на града. И не светофарът на Метро и проблем - чакам да махнат светофара на "Гергана" и дежурните кожодери при абсурдните ограничения на Сливница. А, и уличните песове като телета по трасето от границата до центъра на София.
37
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ще се засили трафика на бежанци от Азия и Африка.
36
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За България беше по-изгодно през Видин а не през Белград.
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бургас не, по-скоро Истанбул и става магистрала Мюнхен - Анадол-Диарбекир. Това е изгодно на немците и турците, а бг става буфер и транзит.
34
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сега гледайте каква недомислица ще направят, вместо да пуснат трасето така че да поеме о тряфика към индустриалната зона в Божурище и да се влее някъде при началото на магистрала Люлин, те са го пуснали на север към Ломско шпсе, а после ще правят удължаване на Тодор Александров та да се облекчи тряфика към индустриалната зона, ама нали трябва да има усвояване на средства, да не говорим че това требваше да е готово още 2015 година
33
3
 
10
 
! Отговори
СС преди 1 месец
А Варна-Бургас кога? Другият век ли? :)
32
0
 
18
 
! Отговори
MARIN NUNEV преди 1 месец
И системата на заплащане.Най добра в Сърбия.,плащаш на бариерата и продължаваш.Словакия и Унгария топ такси.4ехия лепенка на стъклото само за магистралите, .И например 4ехия няма данък автомобил а България защо има.Нали и двете сме в Европейския съюз,И в 4ехия няма 1 безстопансвено ку4е а у нас бълхите ще те яхнат още на Калотина .Редно да се у4им от другите законодателства,.
31
3
 
5
 
! Отговори
MARIN NUNEV преди 1 месец
България- 4ехия 12години .България -северна тангента /обиколния направо трагедия;.Сърбия направиха мост над дунав може с 120км/4ас да го минеш.В момента Калотина Ниш .Половината е пусната а строителство буди възхищение.Унгария без проблеми.Словакия и 4ехия си изравняват магистралите ,защото се 4упят предниците на превозните средства.Калотина -София 100 пр. задължително и нов пукт за тежкотоварните.
30
3
 
18
 
! Отговори
Северозападнал преди 1 месец
Брей таз магистрала струва почти колкото пропадналото кръгово във Варна
29
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Започна строителството на магистрала "Европа".
Догодина започва строителството на магистрала "Месечина".
Борисов разпореди:
"От Банкя, през Самоков до Луната – не трябва да има светофар!!"
P.S. Иначе ще има оставки! :)
28
0
 
12
 
! Отговори
ннннн преди 1 месец
Ами да махнат светофара на МЕТРО на Божурище и готово.