Учени откриха "ахилесовата пета" на рака на гърдата

Лекарство за диабет блокира митохондриите на раковите клетки
Обновена: 4 дек 2011 16:56 | 4 дек 2011 16:56,
Учени откриха "ахилесовата пета" на рака на гърдата
Снимка: архив, Reuters

Учени от САЩ са открили "ахилесовата пета" на рака на гърдата. Постижението им може да помогне за спирането на развитието на туморите, пише в. "Сънди експрес".

Авторите на проучването от университета "Томас Джеферсън" във Филаделфия са установили, че лекарство, използвано в лечението на диабет, блокира митохондриите на раковите клетки.

Митохондриите са "енергийните централи" в клетките, които изхранват туморите и ускоряват развитието им.

Лекарството метформин, използвано в лечението на диабет, пречи на раковите клетки да се възползват от енергийния запас и туморите претърпяват обратно развитие. "Митохондриите са "ахилесовата пета" на туморите.

Лекарството метформин ефективно изтощава раковите клетки до гладна смърт. Този подход може да промени напълно лечението на онкологичните заболявания. Методът може да се използва и при други видове рак", обясняват учените.

Още по темата: РАК НА ГЪРДАТА

келеша преди 12 години
до неразбираща:заглавието е такова, щото тъпанарите,занимаващи се с подобна помия - и те нищо не разбират.. това е бизнес и машина за пари,всяко едно проучване е свързано с това,доколко ще е печалбата от него.. ако не беше така, отдавна ракът да е лечим!

Интересно!Дано по-бързо практически да помогне на повече жени!

Чък преди 12 години
Метформина е най-използваното лекарство у нас за лечение на диабет.А казват,че риска да се разболееш от рак при диабетиците е по-висок.Къде е истината тогава?!

Обнадежден ! преди 12 години
Браво ! Все пак се работи и се напредва. Може да е с малки стъпчици, но се прави нещо !Ако не греша дори в България се е работило активно по тези теми, но през 70-те години. Ваксина против туберколоза била доста надеждна, но защо е спрян проекта - нямам представа.

някой преди 12 години
До: номер 2Причините за всички видове рак се обуславят от генетични фактори - мутации в някои гени.Специално за рака на гърдата - BRCA1 и BRCA2 и това се знае отдавна.Причините за всички видове рак са мутации (увреждания) в структурата на ДНК.А тези мутации най-общо се причиняват от околната среда.Дори да не е замърсена, рак на кожата може да си докараш от прекомерно печене на слънце - слънчевата радиация те убива.

неразбираща преди 12 години
Добре де защо заглавието е такова , нали може да се използва откритието и за другите видове рак?

Нормално е за тях,нали не са от БАН.56178

браво ,а слушалките на въпросният учен са едни от най-добрите ,и са към 2000 лв :D

Dana преди 12 години
Гого, лесно е да се правят констатации, причината е ясна на всички - замърсения въздух, храна, вода. ***, които консумираме ежедневно. Но не виждам някой да протестира срещу хранителната индустрия, а само се плюят фармацевтичните компании.

gogo преди 12 години
Отново се гледа едностранно. Никой не говори и не изследва за ПРИЧИНАТА за рака на гърдата, а търсят само начин да махат следствията. Махнеш ли причината, рак няма да има, просто като 2 и 2.

браво