Общината ще бди за въздуха на 4 места в София

Мобилна лаборатория ще следи за чистотата на въздуха
5 сеп 2017 14:00, Боряна Павлова
8
Общината ще бди за въздуха на 4 места в София
Снимка: архив Reuters

Няколко дни след като ЕК обяви, че вредните емисии от автомобилите ще се отчитат в реални условия, по покана на Столичната община и съвместно с отдел "Пътна полиция" на СДВР в столицата идва екип на испанската RSLab, който ще извърши дистанционно измерване на емисиите от автомобилите в реално време и без необходимост от тяхното спиране.

Още по темата

В периода от 4 септември - 15 септември на четири различни локации в града мобилната лаборатория на RSLab ще следи количествата фини прахови частици (ФПЧ), въглеводороди (HC), въглероден окис (CO) и азотен оксид (NOx). Това са основните замърсяващи елементи на въздуха.

Процесът на измерване на емисиите от разстояние не включва никаква намеса в трафика по пътните артерии. Той отнема секунди и започва в момента, когато превозното средство пресече инфрачервените (ИЧ) и ултравиолетовите (UV) лъчи, излъчвани от системата. Устройството може също така да отчита скоростта на движение и да заснема регистрационните номера с цел идентификация на емисиите с конкретния вид автомобил, марка, двигател, година на производство.

Всички данни от измерванията се изпращат директно на наблюдаван от оператор компютър, разположен в мобилната станция, паркирана по протежение на пътя.

RSLabs имат дългогодишен опит в работата с администрациите в ЕС, както и с частни компании. В момента те работят съвместно с испанското правителство и с Европейската комисия по проект за промяна на законодателството. Системата е сертифицирана по стандарт ISO 17025, което удостоверява надеждността й.

След приключване на изследването, собствениците на превозни средства с отчетени наднормени стойности на замърсяване, ще бъдат известени с писма. Резултатите от пилотното проучване ще бъдат обявени по време на конференцията SOFAIR през октомври, когато по покана на кмета в София ще дойдат кметове и представители на общинските администрации на Париж, Лондон, Талин, Виена и Букурещ, както и експерти, за обсъждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха.

Инициативата за дистанционното измерване е на екипа на "Зелена София" към Столична община, който подготвя кандидатурата на града в конкурса "Зелена столица на Европа", организиран от Европейската комисия. Проектът се осъществява с подкрепата на Kapsch България.
 


8
Още от
Напиши коментар Коментари
8
0
 
9
 
! Отговори
чуй чуй преди 1 месец
Улиците, Картофке, улиците измийте и не само ги измийте ами ги мийте по-често!И не само в центъра, но и в крайните квартали!
7
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Навремето некадърниците се оправдава ха с Кремиковци, ама него го няма от 10 години.
6
2
 
9
 
! Отговори
Истината преди 1 месец
Ако се спре отоплението с твърдо гориво през зимата, въздуха в София ще стане 5-6 пъти по-чист.
Ако улиците се поддържат чист през лятото въздуха в София ще стане 3 пъти по-чист.
Ако се спрат всички бензинови и дизелови коли, през зимата въздуха в София ще стане с половин процент по-чист и замърсяването пак ще е 5-6 пъти над нормите. През лятото замърсяването на въздуха в София е около 60-70-80% от максимално допустимите норми и ако се спрат колите ще стане 40-60% от тези норми.
5
1
 
13
 
! Отговори
Реалист преди 1 месец
Съвременните коли имат изключително ниски нива на замърсяване, а в България колите не са много, вкл. и в София. В сравнение с други подобни европейски градове, колите в София са малко, но в София има огромен проблем с безумната организация на движението и паркирането и затова общината се опитва чрез забрани да прикрие проблема, което се дължи на некадърността на кмета и хората му. Ясно е, че през зимата основен замърсител е използваното гориво за отопление, а през лятото това са неизмитите улици
4
3
 
7
 
! Отговори
Евро 5 и 6 преди 1 месец
По стандартите на Евро 5 и 6
ФПЧ - допуска се еднакво ниво на замърсяване за бензиновите и дизеловите коли
СО - бензиновите коли могат да замърсяват до два пъти повече от дизеловите
НОx - при Евро 5 дизеловите могат да замърсяват 3 пъти повече от бензиновите коли, а при Евро 6 бензиновите замърсяват до 75% от замърсяването при дизелите
*
Проблемът не е в колите, а в неизмитите улици и отоплението през зимата.
3
0
 
3
 
! Отговори
реалист преди 1 месец
Ще следят за чистата или за замърсеността на въздуха?
2
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ами сега всички селяци с дизелови трошки на по 20+ години, които бълват черен дим по улиците, какво ще правят?
1
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Еха, Фандъка ще уреди поне още 20 братовчеди от село, които ще вземат заплата от Общината и ще си клатят краката.