Ще стане ли Враца столица на автомобилната индустрия?

Голям инвеститор искал да създаде работни места
3 фев 2021 16:56, Анисия Иванова
45
Ще стане ли Враца столица на автомобилната индустрия?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Враца цели да стане столица на автомобилната индустрия и се надява през тази година да завърши преговорите с нов голям инвеститор в тази област, което ще създаде работни места и ще подобри цялостната икономика на региона. В средата на 2021 г. вече във Враца няма да има неасфалтирани пътни артерии и градът ще стане първият в България с изцяло електрически градски транспорт. Това заяви Калин Каменов, кмет на община Враца, в предаването „Бизнес старт“ с водеща Христо Николков.

Изоставането на Северна България спрямо Южна може да бъде преодоляно основно чрез подобряване на инфраструктурата и добри регионални политики за насърчаване на инвестициите, обясни гостът.

"Пътните артерии в региона не са в много добро състояние, но с изграждането на пътя от София до Видин се очаква съживяване на икономиката в някои сектори, свързани с транспорта, логистиката и комуникацията. Но успоредно с това трябва да се спомене и подкрепата от страна на Министерството на икономиката и правителството за местната инфраструктура“, каза кметът пред Bloomberg TV Bulgaria.

По думите на госта успоредно със строежа на пътната отсечка между София и Ботевград трябва да се водят и преговори с нови инвеститори за региона.

"По време на пандемията регионът записва нелоши резултати и когато в държавата се закриват работни места, тук се откриват нови", заяви Каменов и добави, че безработицата във Враца е 5%, което означава с 1,5% по-малко отколкото за цялата страна.

Относно методите за подобряване на жизнения стандарт гостът каза, че общината отпуска стимули за младите семейства и бебетата. Също така се работи заедно с бизнеса за подобряването на образованието.

Целият разговор вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
1
 
2
 
! Отговори
Пони преди 3 години
Автомобилната индустрия е в колапс. Масово се прекратяват проекти в големите европейски концерни, съкращават хора и т.н. Всичко това, без да се взима предвид, че е започнала технологична война за новото поколение средства за придвижване, в която за сега европа изостава доста. Да не говорим, че никой няма да ти дойде да му работят неграмотни маймуни, пък ако ще и те да си плащат. С две думи - залага на умрял кон.
39
1
 
2
 
! Отговори
Румяна Димитрова преди 3 години
Забравих да допълня,че и спортната площадка пред бл 104 е под всякаква критика! На площадката няма,нито едно кошче за ***,кръглите пейки саулющени и неподдържани,а детските съоражения са разбити и са доста опасни за децата. Така,че кметчето да не гледа само пътищата и центъра на Враца,а да обърне внимание и на кварталите и в кварталите живеят хора и то много повече,отколкото в центъра!
38
1
 
1
 
! Отговори
Румяна Димитрова преди 3 години
Кметчето,като е толкова загрижен за Враца,да вземе,че да се разбере със собствениците на къщите по улица"Търговска"и да се реставрират тези стари и красиви къщиии,да дойде в кв."Дъбника"и да вииди парка в какъв окаян вид е;ужилени пейки;кошчетата за *** без капаците;амфитеатърът без седалки ие заприличал на щърба баба,светещите фонтани-светят,кой какъвто си цвят иска и кой от фонтаните работи е добре а, който не работи на него не му се обръща никакво внимание!
37
0
 
1
 
! Отговори
Бедняк преди 3 години
за 32. До миналото лято се говореше за 32 млрд долари, вероятно сега са повече.
36
0
 
4
 
! Отговори
Пилат Понтийски преди 3 години
Заглавието звучи много оптимистично, по надолу ГЕРБ-кметът информира че се водят преговори. Колко пъти ни се поднасят такива обещания. особено преди избори. Вероятно и Плевнелиев участва в разговорите, в качеството си на Клъстър-президент.
35
0
 
4
 
! Отговори
ннн преди 3 години
До ГосТ ФАШИСТИТЕ НЕ ДАВАТ ДА СЕ СТРОИ БЕЛЕНЕ
34
4
 
10
 
! Отговори
Ж12 преди 3 години
УНЩОЖИХМЕ ПИТОМНОТО,СЕГА ЩЕ ГОНИМ ДИВОТО.САМОЧЕ ДИВОТО Е МНОГО КРАДЛИВО,УРОДЛИВО И ЧУЖДО.
33
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
То ако някъде из страната се отвори завод ще е добре сма надали не знам кво са му наредили *** ББ тези на които се кланя
32
4
 
10
 
! Отговори
Ще стане ли .. преди 3 години
Ще стане, ама некои друг път!!
31
2
 
12
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Аве търгашите от плод'зеленчука и месарниците имат ли представа колко милиарда е инвестирал Китай в Сърбия ? Имам предвид инвестиции в държавата, а не в шкафчето на баце, както правят от Германия.
30
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ха-ха гладна кокошка просо сънува! Каква автомобилна индустрия ви тресе бе фантазьори кой ще работи, ония *** ли или чалга поколението те дори не знаят на коя страна се завиват гайките. Най-много да сглобяват второстепенно оборудване на ишлеме както в "Костал" в Пазарджик.
29
7
 
17
 
! Отговори
Мнение преди 3 години
Абе то ясно че няма как тука да се произвеждат автомобили,камо ли чак индустрия...но предвид увеличаващото се население на тиквария --(индийци),да пробват с производството на каруци!С гумени колелета най добре че нощем брачедите да се придвижват безшумно по нивя,полета и гори!
28
5
 
12
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
А какво се случва с АЕЦ Белене? Всъщност? Нали руснаците казаха че няма проблем да поемат изцяло проекта ? От Китай също има интерес. А ? Какво се случва ?
27
1
 
7
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
По време на разговор между министерството на транспорта и Alfa bus август 2019г стана ясно, че китайският производител проучва пазара на България и има голям интерес от изграждането на завод, не само за асемблиране на автобуси, но и за производство на техните батерии, които да намерят пазарна ниша както у нас, така и в страните от Европейския съюз.
26
2
 
5
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Основните предложения са три. Да се рефинансират старите задължения на "Холдинг БДЖ" в размер на 130 млн. евро. Второто предложение е да се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро. Третото е да се инвестира в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.
25
0
 
4
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Март 2017, "министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев получи официално инвестиционно намерение от най-големия производител за железопътен подвижен състав в света. То беше връчено от представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е и един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб"
24
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ГосТ"Когато поискаха да оправят железницата"Кога е било това празноглавецо?
23
3
 
19
 
! Отговори
House M.D. преди 3 години
От статията не става ясно дали ще се произвежда Майбах или Фантом.
22
5
 
8
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Във връзка с климатичните промени, баце заложи на американските въглищни централи и строежа на магистрали и автобусните превозвачи на доганя, а отряза руския реактор и предложенията на Китай за железницата и завод за електробуси. Чудя се как най хубавите два локомотива на цялата Вселена не са немски дизеляци...
21
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
С изграждането на пътя от София до Видин се очаква софиянци масово да тръгнат да работят във Видин, а не обратното.))))