Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев коментира в "България сутрин" кадрите от изпита по кормуване за получаване на шофьорска книжка от Виктор Илиев, убил човек и ранил няколко други при катастрофата с автобус в столицата.
По думите на Георгиев записът от изпита не кореспондира с изказването на г-н Монов от "Автомобилна администрация". “Открих поне 5-6 нарушения относно процедурите и изискванията за правилно провеждане на изпита", посочи експертът.
Георгиев посочи и конкретно откритите от него нарушения:
Могло е да се донесат друга камера и изпитът да започне, както пише в учебния център. По друга причина изпитът започва от ДАИ, засега ще я премълча. Посоката се задава от електронно устройство. През цялото време виждах, че посоката се задаваше от изпитващ. Има ли смисъл от системата-навигатор и не са ли това погрешно похарчени пари на данъкоплатеца? Първите два леви завоя са завои, които може да ги направи всяко едно дете. В случая левият завой е с допълнителна секция наляво. Районът, в който беше проведен изпитът, е малко по-спокоен от някои селски райони.
Експертът добави, че преди курса, Виктор е имал фиш за превишена скорост. “Фиш за превишена скорост може да се състави само на правоспособен водач. В другия случай се свалят номерата и той не може повече да се качи зад волана на този автомобил. Кой го допусна след третия фиш да бъде на пътя", настоя Георгиев.
Автомобилният експерт е на мнение, че всеки инструктор, който има професионален опит поне 5-6 години, може да прецени за секунди дали курсистът е карал преди курса. “Може да виждаме нещо, но са ни вързани ръцете, краката, очите... Нищо не можем да направим и ако курсистът е употребил алкохол преди часа. Какво пречи във всяка автошкола да има изискване поне за алкохол и инструкторът да има право да извърши проверка?", каза още Георгиев пред Bulgaria ON AIR.
Той подчерта, че от "Автомобилна администрация" единствено изпращат изпитващ и толкова. "Ако този изпитващ е след тежък запой, какво можем да направим ние - нищо. Защо не си ги проверяват в ДАИ и след това да ги изпращат...", възмущава се Георгиев и добави:
"Господа проверяващи, проверявайте инструкторите, не автошколите. Няма по-голям контрол от вътрешнофирмения. Като стане нещо, ще проверяват и глобяват автошколите”.
Георгиев даде пример и със други западни страни.
"Скоро бях в Германия и не видях един легнал полицай. Минавам през цял Белград на път за Австрия и Унгария, не видях един светофар. А ние си говорим за светофари, пешеходни пътеки и легнали полицаи. Като ги слагаме, намаляват ли убитите? Някой прави пари от тези неща. Светофарът е старо средство, в напредналите държави го използват само в краен случай. Хората правят кръстовища на 2-3 нива, за да няма конфликтност между различните потоци", обясни Георгиев.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
От протест към адаптация: как социалните мрежи приеха австралийската забрана за тийнейджъри
Канада: Светът може да постига напредък и без САЩ
Ще има ли София заведения със звезди Michelin?
DHL залага на експанзия в Саудитска Арабия с център в Рияд за 130 млн. евро
На манията по матчата ѝ трябва отношение като към шампанското
Властта е против промени между двете четения на бюджета, опозиция и синкидати готвят протести
Мика Зайкова: И пенсионерите сме живи хора, какво да си купим със 120 лв.?
Пенсиите в Гърция скачат с 250 евро, в България увеличение ще има през юли 2026 г.
Секси Алиша отново го направи, лъсна топлес във фотосесия + СНИМКИ
Шифрин продължава да мачка - победа №103 за Световната купа е факт
Киву преди дербито: "Миналото не ме интересува!"
НА ЖИВО: Монтана - Левски (СЪСТАВИТЕ)
Още арести в Турция по скандала със залозите
Барселона с поредна рекордна серия
Поверия за 24 ноември – Света Екатерина
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
Седмична таро прогноза за 24 – 30 ноември
20 знака, че някой не обича да помага
Дневен хороскоп за 23 ноември, неделя
Таро карта за 23 ноември, неделя
Министерството на Мъск вече е в историята
Михаил Миков: Възниква по-големият въпрос за това накъде върви България
Очакваното мегаземетресение в Турция би било катастрофа и за България
Фон дер Лайен: Централната роля на ЕС трябва да бъде "изцяло отразена" в мирния план за Украйна
Атанас Зафиров: Няма място за безцелни промени между двете четения на бюджета
Плащане само в брой на Нова година
Изключителни темпове и мащаби на загуба на лед при ледника Хектория
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила