IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Експерти предупреждават: Плановете на Тръмп за F-55 не са реалистични

Тръмп не беше съвсем ясен относно неприязънта си към едномоторните самолети

Снимка: БГНЕС/ EPA

Снимка: БГНЕС/ EPA

Експертите по самолети категорично отхвърлят предложената от Тръмп модернизация на F-35 с два двигателя F-55, наричайки я нереалистична без цялостен редизайн. Това на практика би довело до нов самолет, а не до подобрен вариант, пише за The National Interest журналистът Питър Сучиу.

Авиационни експерти заявиха, че предложеното от президента Доналд Тръмп модернизиране на едномоторния Lockheed Martin F-35 Lightning II до двумоторен F-55 е напълно невъзможно. В реч в четвъртък в Доха, Катар, той намекна, че такъв самолет вече се разработва.

„Ще направим F-35 и мисля, че ако получим правилната цена, трябва да получим правилната цена, това ще бъдат два двигателя и супер подобрение на F-35“, предложи президентът . „Това ще бъде съществено подобрение, но също така ще бъде с два двигателя, защото F-35 има един двигател. Не харесвам единични двигатели.“

Тръмп не беше съвсем ясен относно неприязънта си към едномоторните самолети, освен че очакваше един от тях да се повреди.

Както беше съобщено по-рано , първоначалният договор за Joint Strike Fighter предвиждаше един двигател, което се смяташе за по-ефективно и рентабилно от използването на два по-малки двигателя. Авиационни експерти отбелязват, че поддържането на един двигател може да бъде по-малко сложно и да намали общите разходи за програмата. Не е ясно как два двигателя F135 биха могли да бъдат използвани на корпуса на самолета без съществени промени в дизайна.

Според The ​​War Zone , модернизирането на F-35 до двумоторен изтребител „би изисквало обширно препроектиране на корпуса на F-35 и множество подсистеми“, усложнено от факта, че в експлоатация има три варианта на F-35.

„В случая с F-35B с кратко излитане и вертикално кацане (STOVL), изглежда няма реалистична възможност за създаване на еквивалентна двумоторна версия на F-55“, добави TWZ .

Многобройни авиационни издания откликнаха на призивите на Тръмп за модернизация на F-35 и има почти всеобщ консенсус: това не може да се направи без пълно препроектиране на самолета от нулата.

„От друга страна, това може да оправдае използването на новото име F-55, вместо запазването на старото F-35“, предположи Defense Express. „Но всички тези предизвикателства повдигат друг въпрос: защо изобщо да се инсталира допълнителен двигател в този самолет, защото в крайна сметка цената ще скочи драстично и ще усложни поддръжката му, а в замяна няма какво да се предложи.“

Boeing вече има договор за изграждането на шесто поколение F-47 , централната система от системи на програмата за въздушно господство от следващо поколение (NGAD), така че Военновъздушните сили на Съединените щати вероятно нямат бюджет да построят едновременно него и F-55. Boeing беше избран по някаква причина и макар Lockheed Martin да предложи идеята, че част от технологията може да бъде използвана в модернизиран F-35 Lightning II, нямаше предположение, че изтребител ще бъде напълно преработен от нулата.

„Когато добавите втори двигател към F-35, той престава да бъде F-35. В сегашния корпус няма място за втори двигател. Можете да запазите бойната система и дори пилотската кабина, но трябва да изградите останалата част от самолета около нея“, каза пред Breaking Defense Джей Джей Гертлер, старши анализатор в Teal Group . „Новият корпус не е нужно просто да е по-голям, а и по-здрав, за да се справи с двойно по-голяма тяга. Два двигателя означават много по-висока максимална скорост, така че вероятно ще трябва да се преосмислят крилото и опашката, и със сигурност всмукателните отвори“, добави Гертлер.

„Значи да кажеш, че F-55 е подобрен F-35, е все едно да кажеш, че имение е подобрено бунгало.“

По-големият самолет вероятно ще загуби част от способността си за стелт.

„Не мисля, че вероятно е много добре обмислено“, каза пред Breaking Defense Стейси Петиджон, директор на програмата за отбрана на Центъра за нова американска сигурност. „Добавянето на значителна промяна, като например двигател, ще има последици, които ще се отразят на целия корпус на самолета, а когато имате F-35, проектиран да бъде слабо забележим... ще трябва да преработите всички изчисления и да оформите конструкцията, за да поддържате нивото на стелт, което има.“

Последното съображение е, че Тръмп може неволно да е разкрил подробности за програмата F/A-XX на ВМС на САЩ. Въпреки че през март имаше спекулации, че предстои да бъде присъдена награда , последните доклади показват, че програмата може да се забави с години .

Boeing, Lockheed Martin и Northrop Grumman се състезаваха за спечелване на договора за проектиране и изграждане на заместник на Boeing F/A-18 Super Hornet, но Lockheed Martin беше елиминирана. Аерокосмическият гигант може би се е завърнал в надпреварата или президентът просто е изразил лично мнение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата