С "My Father’s Shadow" Нигерия влиза за първи път в официалната селекция на фестивала в Кан – и то с дълбоко личен филм. Режисьорът Акинола Дейвис-младши разказа пред Reuters, че е искал лентата да означава нещо много лично.
"За мен, за брат ми, за нашето семейство, за нашата общност, а може би и за мъжествеността като цяло", казва той.
Филмът, създаден в съавторство с брат му Уейл, се състезава в категорията "Un Certain Regard".
Първият пълнометражен филм на Дейвис се развива в рамките на един ден през 1993 г., когато двама братя биват изненадани от появата на баща си, изигран от звездата от "Gangs of London" Соупе Дирису. Той ги взима и ги отвежда в Лагос, за да се опита да си върне дължими пари от бивш работодател – на фона на политическо напрежение, след като резултатите от първите избори от десетилетие насам са анулирани от военната хунта.
Главните роли се изпълняват от новоизгряващите братя и в реалния живот – 11-годишният по време на снимките Годуин Егбо и 8-годишният Чибуике Марвелъс Егбо. Филмът е полуавтобиографичен и вече е придобит за разпространение от стрийминг платформата Mubi.
"Нигерия тогава преминаваше през период на ентусиазъм – хората вярваха в идеята за държавник, който ще ги изведе към по-добро бъдеще. Същото важи и за момчетата във филма и техния баща. И двете фигури – бащата и политическата власт – са силни и доминиращи, но също толкова уязвими и крехки. Това напрежение изглежда страхотно на екрана", казва Дейвис, израснал между Лондон и Лагос.
Соупе Дирису, роден във Великобритания в семейство на нигерийски имигранти, разкри, че ролята го е накарала да преосмисли какво означава да бъдеш баща и как Нигерия се вписва в личната му идентичност.
„Имаше много неща, които трябваше да изследвам за тази роля, но беше вълнуващо“, споделя той пред Reuters.
Филмът на Дейвис е сред основните претенденти в "Un Certain Regard" тази година, заедно с режисьорските дебюти на Кристен Стюарт и Скарлет Йохансон. The Guardian даде на „My Father’s Shadow“ четири от пет звезди, наричайки го „фино и интелигентно съзряващо кино“, а IndieWire го оцени с B+, като подчертава „красиво запомнената драма“.
Режисьорът се надява, че присъствието на филма в Кан ще проправи пътя и за други африкански ленти.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.„Африканските истории съществуват, но трябва да им бъде осигурен достъп до фестивали като Кан, за да бъдат видени. Когато има воля и отворени врати, тези филми могат да пробият“, казва той.