IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Тъпа, по-тъпа, най-тъпа...реклама!

С какво ни облъчват

Тъпа, по-тъпа, най-тъпа...реклама!

През Октомври прекарах една седмица при родителите ми се влюбих в ТВ канала History. Когато се прибрах вкъщи сключих договор и 42 инчовият ми телевизор най-накрая започна да се ползва по предназначение, вместо както досега за огромен монитор. Започнах да гледам телевизия след близо двегодишна пауза. В началото се опитвах упорито да паузна филма или се стрясках от честите реклами, с които не бях свикнала, но много скоро се превърнах в завършения потребител, който съм. Аз съм точно в таргета групата на повечето реклами. Наивна съм и ако нещо ми се поднесе по готин начин – ще си го купя. Например само 20 секунди след като чух „ С маслоооооо, с кетчууууп и кашкаваааал“ аз бях на път за кварталния магазин да си намеря зрънчо. Има обаче, както винаги е имало, безумно глупави реклами, които не само ме отблъскват, но и с дълбока погнуса сменям канала, когато ги видя. Нека да разгледаме топ 3 на най-тъпите, според мен, реклами.

1. ДиаЗеПан

Рекламата не е за диазепан, но странно за това се сещам когато чуя ДеЗеПе. От друга страна ДЗП като съкращение леко ми напомня и на някакъв вид венерическа болест, но не е това. Не било нито едното нито другото, най ми било кисело мляко за пиене. Да оставим настрана чудатото решение на създателите да представят продукта си, данон за пиене, чрез абривиетура,като може би си мислят, че това е много ъндърграундско и ще привлекат младата аудитория. Сякаш младите ще си кажат: „Ейй, какви са тия бири, дай да ударим по едно ДЗП,братчето ми J“. Съмнително е те да говорят така, но разни пиари, разни идеали. Другото доста стряскащо креативно решение е да използваш гротескни и отблъскаващи животинки за реклмата на своя продукт. Прасета, порове и още някакви недоразумения се презкачат на екрана и изпълняват своята функция, с която дори и те не са съвсем наясно. Но аз съм изключително широко скроен човек и бих подминала всичко това, бих приела грозотийките и мъчителният умствен запек, които е стегнал създателите на рекламите на ДЗМ, но това, което преля чашата на неогриниченото ми търпение е гласът в края на последната им реклама. Той изсумтява, че аз мога да затопля ДЗП-то си или да го пия студено. Макар че това ми харесва, обичам да имам опции при продуктите, които консумирам, този глас, о, този безбожно дебилен глас не може да продаде дори и капка водичка на закъсал пустинник. Гласът всячески се напъва да звучи като смес между полу-идиот и мноооого, много бездарен хипхопър. Тръпки да те побият, като си помислиш, че там някъде, някой си мисли, че това е добра идея. Но тази нелепица е само дребна злополука в сравнение с катастрофа номер 2.

2. Чалга булка

Дори да реша спонтанно някой ден, че мъчителното убиване на мозъчни клетки е моднерно занимание и по този повод реша да прекарам цял ден, гледайки телевизия Планета пак няма да намеря толкова безвкусна простотия, колкото е събрала в себе си рекламата на сирене Булка. Аз съм втрещена и все пак удивено зяпам телевизора, защото просто не мога да повярвам, че това наистина се случва. Става въпрос за девойка и момък, които се задяват в дискотека. За фон дъни гаден поп-фолк, но засега нищо толкова потресаващо. Появява се девойката, облечена като краварка със стърчащо виме, но отново ние, публиката, не сме изненадани, защото цици има и в реклами за тостери, но тя решава, че чудесно мезе за набиване в дискотека е сирене. Виждала съм моркови, някакви ядки, сирене, признавам си, не съм виждала в дискотека. Отнакъде се появява мазен и възгнусен младеж с много палав поглед и започва плачевен опит за флирт. Последвалият диалог е в безумни рими на доста елементарно ниво. Редят се дълбокопроникновените балкон-клон, деликатес-шест, батко-сладко. Девойката, най-вероятно замаяна от цялата тази романтична феерия, изпуска сиренето сред вимето си и напрежението осезателно се покачва с доза сексапил ала крепостна селянка. Те така те! Аз лично никога никога никога няма да си купя това сирене, защото ако се съди от рекламата не е било на много хигиенични места, пък и не бих рискувала появата на мургави, напети левенти да редят безвкусни рими наоколо и спомени от цялата тази гняс да ме преследват навеки. Иууу, иуууу, иуууууууууууу....

3. Писклив, пуберски глас, о, не!

Много странно как би имало реклама, която да е по-объркваща и от тази предишната. Но мога да разбера, че същите хора, които хвърлят салфетки; развяват екстеншъни и въртят потни телеса по чалгаджийниците може да намерят Булката за черешката на рекламния пазар и одобрително да клатят баджаци всеки път като я гледат. Разбирам, че моето отвращение може би просто е продиктувано от това, че съм извън таргет групата на въпросната реклама. Тъжно и някак отритано се чувстватм, но не съвсем. Рекламата, която е на първо място по тъпота за мен е рекламата на вафла мото, където някакви приятни младежи подскачат като гламави на един крак. Е, ще го преживея, осъзнавайки, че има неща, които може би и аз не мога да разбера и чиято логика ми е непосилно да проследя. Да приемем, че имат твърда и основателна причина за осакатяването на тези млади хора. Няколко момчета се подпират небрежарката на една ограда или стена и гледат как една красива госпожица подскача около тях. Единият решава да се направи на мъж и да й направи комплимент, казвайки „ Страхотен крак, бейби“. Ето това е и репликата, която ме кара да сменям канала всеки път като му видя къдрокосата мутричка. Да оставим настрана, че никой не сваля мацки с „бейби“, но гласът на въпросното момче става изключително пискащ и неприятен по средата на неговата свалка. Ауууу, не знам защо, но ми действа като нокти по черна дъска. Е, толкова ли им се свиди, че не го накараха да направи втори дубъл и да поправи момичешкото си пищене. Неговото нервно писукане разваля цялата идея как той е играч и същински герой в тази хаотична мистерия с липсването на долни крайници. По-късно лирическият герой открива магията на проклятието, че ако си хапне вафла мото ще му поникне и втори крак, но след като вече сме го видяли и чули в най-лошата му женска същност, някак си не може да оценим този негов откривателски гений. Уви, той имаше потенциал да посипе щипка смисъл в тази иначе толкова тъжна реклама, но нерността му или може бе ненавремено хълцане провали целия му имидж.

Така за моя топ 3, сигурна съм, че скоро ще се намерят и по-големи глупости, защото хората в този бизнес са доста неграмотни и имат доста погрешна представа за своята аудитория. Сексът продава е мото, което владее рекламния бизнес по цял свят, но българските рекламосъздатели някак си все успяват да направят и леката, приятна еротика в мазна и тъжна порнография и то от тези, които могат да бъдят оценени само от хора, чийто умствен капацитет е под въпрос. Другият голям мит сред въпросните рекламоизмислячи е, че младите хора им пука дотолкова, че да гледат телевизия и да си купуват ДЗП-та и Мотота. Освен ако не пуснат рекламата в интернет, тя никога няма да докосне крехките, трептящи сърца на младите любознатели и потребители на кисели млека и вафли.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата