Пътният фонд преминава към Министерството на регионалното развитие и благоустройството, решиха депутатите на първо четене.
Мотивът на промените е да се изясни на кого е подчинена администрацията, отговаряща за строителството на пътищата.
В началото на мандата на тройната коалиция пътният фонд беше под надзора на трима министри – на транспорта, на финансите и на строителството.
След скандала за сблъсък на интереси на бившия му шеф и арестуваните за подкуп високопоставени служители структурата стана национална агенция, подчинена директно на премиера.
Със сегашните промени Национална агенция "Пътна инфраструктура" става само агенция "Пътна инфраструктура", а финансирането й ще бъде част от бюджета на министерството.
Така се предполага, че ще се подобри контролът.
Агенцията вече няма да има надзорен съвет, а само управителен.
Промените бяха приети със 138 гласа "за", 15 "против" и 48 въздържали се.
15 депутати от "Коалиция за България" гласуваха против, а 16 се въздържаха. Групата на ДПС се въздържа.
Бившият вицепремиер по еврофондовете Меглена Плугчиева заяви от парламентарната трибуна, че в новата структура не са залегнали изрични изисквания на ЕК.
"Изградена е добре работеща структура, акредитирана от ЕК, и за мен е изненада, че точно там се пипа", коментира Плугчиева.
В отговор на бившия строителен министър Асен Гагаузов, Искра Фидосова (ГЕРБ) съобщи, че късно следобед в сряда е получен положителен отговор от ЕК на уведомителното писмо за промените.
Според Иван Костов (ДСБ) досега организацията на пътната агенция е била абсурдна и не е давала резултат.
"Сега министърът на регионалното развитие ще контролира разходването на средствата, а не членовете на Надзорен съвет, на които не им знаем имената", заяви Костов.
Окончателното гласуване на промените ще бъде след две седмици.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.