IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Таксиджии организираха шествие в памет на убития шофьор от Сливен

Около сто таксиметрови автомобила се събраха днес до Южния парк, където бе крайната точка на траурното протестно шествие, организирано от Националното сдружение на таксиметровите водачи в България

Таксиджии организираха шествие в памет на убития шофьор от Сливен

Около сто таксиметрови автомобила се събраха днес следобед до Южния парк, където бе крайната точка на траурното протестно шествие, организирано от Националното сдружение на таксиметровите водачи в България. Шествието тръгна по-рано от сборен пункт в ж.к. "Младост" 3 и премина по бул."Цариградско шосе", бул."Евлоги Георгиев", бул."България". Колоната беше компактна и не създаде затруднения в движението по маршрута си. Затова допринесоха и регулировчиците, които насочваха движението по кръстовищата.

Траурното шествие, както и протестът протекоха спокойно и без инциденти. Първоначалната бройка на колите бе значително по-голяма, но поради разпореждане на Столична община в района на Южния парк да не се събират повече от 100 автомобила, част от тях се разпръснаха в други посоки.

С този протест изразяваме съпричастност към трагичната смърт на нашия колега Живко Димитров в Сливен, коментира председателят на Националното сдружение на таксиметровите водачи в България /НСТВБ/ Стефан Боснов. Той уточни, че главният протест на шофьорите е насочен към неуредиците в Закона за автомобилните превози. Законът трябва да има ясни и конкретни механизми, които да гарантират сигурността и безопасността на водачите, посочи Боснов. Според него шофьорите в таксиметрови коли трябва да бъдат отделени с преграда, както и задължително в автомобилите да има паник бутони, чрез които при нужда да могат да се свързват с колегите си.

Шефът на НСТВБ обърна внимание още на факта, че специалните автомобили с паник бутони и други съоръжения са с 30 процента по-евтини, защото заявките за тях са по-малки и това е установен принцип в цял свят. "Явно някои вносители и прекупвачи в България нямат интерес от това и блокират идеята", коментира Боснов.

От Сдружението настояват още за становище от транспортното министерство по един реален и работещ закон за автомобилните превози, в изготвянето на който те биха могли да участват с техните юристи и експерти. Таксиметровите шофьори припомниха, че за последните четири години законът е претърпял пет редакции и въпреки това не е ефективен.

Като грешка в закона Стефан Боснов определи още и отмяната на патентния данък върху таксиметровите коли, тъй като новото корпоративно облагане е непосилно за таксиметровите шофьори. Според него патентният данък трябва да бъде 300 лева в общини с до 100 000 души и 500 лева в общини с над 100 000 души. Над 3000 таксиметрови шофьори членуват в Националното сдружение на таксиметровите водачи в България. Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата