Й. Кьовер: Рекламодателите ще последват интернет потребителите

В интернет има милиони потребители, а обемът на онлайн рекламния пазар е все още нищожен; това ще се промени, смята Йозеф Кьовер, директор Инвестиции на 3TS Capital Partners
9 фев 2009 17:27,
Й. Кьовер: Рекламодателите ще последват интернет потребителите
Йозеф Кьовер. Снимка: Investor.bg

Йозеф Кьовер е директор Инвестиции в 3TS Capital Partners - компанията, която управлява съвместния със Cisco фонд 3TS Cisco Growth Fund, придобил дял от 16,77% в Инвестор.БГ АД.

Фондът се фокусира върху инвестиции в компании от секторите на информационните технологии (IT), телекомуникациите и медиите в страните от Централна и Източна Европа (ЦИЕ).

Намеренията за инвестиции в региона бяха обявени в края на 2007 г., като преди това Cisco инвестираше само в собствени иновативни компании или в новосъздадени технологични бизнеси.

Пред Investor.bg Кьовер представя виждането си за интернет пазара в условията на икономически спад и дава прогнозите си за развитието на сектора в ЦИЕ в близко бъдеще.

- Бихте ли казали как избрахте Инвестор.БГ като партньор в България?

Мисля, че се дължи на следното: ние, като финансов инвеститор, търсим сектори, които имат потенциал за голям ръст. Всички ние вярваме, че онлайн медиите са един такъв сектор. Рекламата се очаква да се пренасочва бавно, но непрекъснато от офлайн към онлайн медиите.

Затова този сектор ни харесва и търсихме инвестиционна възможност в него. Инвестор.БГ е една от водещите компании в България в този сектор. Също така тя е публична и прозрачна компания, чието представяне е лесно да се оцени.

- Наложи ли ви се да въведете някакви промени в инвестиционната си стратегия в контекста на икономическия спад?

Да, определено. Това са трудни за всички времена. За инвеститори като нас това означава, че трябва много по-внимателно да оценяваме потенциалните инвестиционни възможности.

Трябва да се фокусираме върху сектори, които или не са засегнати от кризата, или, ако са засегнати, за тях се очаква, че когато икономическата ситуация се подобри, ще излязат по-силни отпреди.

На практика икономическият спад стеснява фокуса ни относно индустриите, към които се насочваме и сме готови да поемаме много по-малко рискове от преди.

Вижте още


Спонсорирано съдържание