Дойде ли краят на евтините автомобили?

Покачването на зените е масова практика
15 май 2022 16:57, Нели Христова
66
Дойде ли краят на евтините автомобили?
Снимка: Pixabay

Ако искате да си купите нов автомобил, ще трябва да чакате. Но не само това е проблемът – ще трябва да платите и доста висока цена. И това не се дължи само на пандемията от коронавирус и войната в Украйна. Причините са коренят много по-дълбоко и са на път да променят автомобилната индустрия като цяло.

Според изданието Motorzeitung, само за 3 години най-евтината версия на Volkswagen Golf в Германия е поскъпнала с 9000 евро. Най-продаваният модел в Европа през последните години в момента струва цели 28 5090 евро, като той съвсем не е изолиран случай – бързото покачване на цените вече е масова практика. Едновременно с това автомобилните производители все повече премахват евтините модели от списъка си с оферти и постепенно покупката на автомобил се превръща в лукс.

Недостигът вече се усеща

Тъй като на пазара има все по-малко нови коли, пазарът на употребявани автомобили също страда. Смята се, че основната причина за високото ниво на цените през последните 2-3 години са честите случаи на спиране на производството. Автомобилният експерт Фердинанд Дуденхофер също е на това мнение.

„Тъй като коронавирусът, недостигът на чипове и военните действия в Украйна влияят негативно на доставките на важни компоненти и материали, автомобилните компании произвеждат много по-малко превозни средства, отколкото биха могли да продадат“, отбелязва специалистът.


Според него има недостиг на налични коли, а дефицитните стоки, както знаете, са скъпи „Автомобилните производители могат да си позволят да продават малкото си коли на цени, които сметнат за подходящи, тоест на завишени цени. Дългогодишната практика да се дават отстъпки на клиентите е нещо от миналото“, казва Дуденхофер.

Наред с това, автомобилната индустрия в момента произвежда и продава предимно онези модели, които имат висок марж. Това, както може да се досетите, са скъпи модели с много опции, плюс новите електрически автомобили.

Малките са извън играта

Достъпните малки автомобили, особено в началните нива на оборудване, са нещо, което става все по-трудно за закупуване. При поръчка днес за такава кола, ще трябва да чакате с месеци. Като цяло сегментът на субкомпактните модели рязко намаля. Предишни бестселъри - като Peugeot 108, Skoda Citigo или Opel Adam, вече не се произвеждат. А тези, които останаха - като Volkswagen Up или Smart, се превърнаха в електрически превозни средства.

 В един от най-конкурентните ценови диапазони доскоро – около 10 000 евро, където Dacia Sandero и Mitsubishi Space Star се продаваха като топъл хляб, сега можете да намерите съвсем малко играчи. Настоящите герои - Kia Picanto (13 250 евро), Renault Twingo (15 800) и Fiat Panda (13 490) вече се предлагат за суми, с които преди няколко години можеше да се купи добре оборудван малък автомобил.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България е пълно с 7-8 годишни автомобили на по 80000км, които по нищо не отстъпват на новите бангии.
47
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е то този клас автомобили (Киа Пиканто, Смарт и т.н.), то това е кола за един човек, да ходиш до работа сам. Дайте цените на семейните автомобили комби примерно, там вече трудно масовия човек може да си позволи нов автомобил.
46
3
 
20
 
! Отговори
Емил преди 1 година
Пълни измислици. Авторът на тъпата статия въобще не е виждал хиляди чисто нови автомобили които залежават в магазините в цяла Европа и няма кой да ги купи. Простотии пълни
45
6
 
0
 
! Отговори
Кривондел преди 1 година
До 54Автомобилът е Ваш сега. Когато стане непоносимо скъп лукс няма. Не ми харесва, но това е бъдещето.
44
0
 
13
 
! Отговори
До 49 преди 1 година
Имаш три деца на куков ден. Ако имаше деца нямаше да си без кола. Най-малкото жена ти нямаше да позволи да сте без кола.
43
1
 
9
 
! Отговори
Сифилиско преди 1 година
Специално София стана абсолютно ужасен град. Никакъв замисъл в застрояването и разпределението на жилищни и не-жилищни площи, нито паркоместа. Иначе да живееш в центъра е яко в 3те топли месеца в годината, в които няма мачове или протести.
42
2
 
6
 
! Отговори
До 47 преди 1 година
По начина, по който обиждаш хора, които не познаваш. Имам 3 деца, нещо не пасвам на ***. Ама ти си ми съмнителен, виж дали децата са твои. Ако всяка втора дума ти е ***, нещо е много съмнително дали ти самият не си такъв и се опитваш да го скриеш под маската на "мъж" използващ вулгаризми и обиждащ другите. Имаше един Мелиса, който взимаше тестостерон и стероиди, гледаше лошо, пускаме си брада, блъскаше във фитнеса, само и само да подтикне хомосексуалната си същност.
41
7
 
4
 
! Отговори
До 46 преди 1 година
Разбира се, че ако живееш в къща извън града, няма как да си без кола. Говоря за такива, които живеят в апартаменти в София или в къща в центъра на София, както живея аз. Не виждам смисъл да имам кола за един път месечно. Просто няма никаква логика. По същата логика можеш да си купиш и самолет и да го държиш на някое летище, за да летиш 1 път в годината с него, вместо да си купиш билет за самолет.
40
2
 
5
 
! Отговори
До 32 преди 1 година
И как разбра,че съм учил нещо,което няма бъдеще?Звездите ли ти го подсказаха?
39
1
 
12
 
! Отговори
До 32 преди 1 година
***-живея в къща извън града. Не се бутам в някоя миризлива панелка или маломерен апартамент ново строителство в"елитен квартал ".И без кола просто не мога да си върша ежедневните дейности.Това,че ти се оправяш без кола, не означава, че всеки е така.Има и други хора на света освен теб.
38
3
 
12
 
! Отговори
Майстораааааа преди 1 година
Майсторлъкът е не да изкараш 100 бона и да си купиш нова кола да я караш 5 години а да изкараш 3 бона, да си купиш 10 годишна кола и да я караш още поне 10.
37
2
 
4
 
! Отговори
До 41 преди 1 година
Бравос! Щом ми се хвалиш тука а не си харчиш парите (пожелавам ти здраве и щастие), не ми ги пускай тия лафчета.А за 4 континента и аз го мога, Google maps, и съм там баце.Айде със здраве, че ми свърши работния ден и нема да мога скоро да ти пиша пак. :-)
36
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Покачването на зените......ба си и заглавията! Кое се е повишило, че не разбрах?
35
2
 
9
 
! Отговори
Цаца преди 1 година
Никой нищо не се опитва да направи, нещата са прости, ама за мислещи хора.Европа умря, изгуби колониите от които смучеше ресурс, за който сега плаща на пазарни цени и започна да вие на умрело.Чета за Клаус Шваб, ми той ви говори за неговия презадоволени западен свят. Идете по на изток и ще видите че и електромобили вече си карат хората, ама не са мейд ин ЕС. България е колкото един квартал на некой източен мегаполис, тука сме "видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак"
34
8
 
6
 
! Отговори
До 38 преди 1 година
Пътувам м софийското метро, както съм и пътувал в мадридското, лондонското, пекинското, Ню йоркското. Ти живял и работил ли си на 4 континента? При 14 хиляди месечна заплата след данъци, смяташ ли, че не мога да си купя каруца за 3 хиляди, която смяташ, че е уау на живота ти? Нямам комплекси, не ме притеснява, че нямам кола. Ако смяташ, че това те прави мъж или показва някакъв висок статут в живота, мога да ти кажа, че имаш много грешна ценностна система и не разбираш смисъла на парите.
33
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
пазар за 20+ годишни премиуми винаги ще има, пазарът дори се разширява след пандемиите и войните много народи ще обеднеят.
32
0
 
2
 
! Отговори
Голфа още преди 1 година
след 5-та почна да влиза в по-висок клас и от давна не е евтин и като цена, и като потдръжка....полото мина на негово място, там цените са по-ниски. Базово сандето все още си е малко на 10к евро..... тъй,че не много точна статия.
31
5
 
6
 
! Отговори
До 37 хахаха преди 1 година
Много ги разбираш ти хедж фондовете, ама пишеш в днес.бг.Яката работа си да знаеш, ама май си от тия дето пътуват с софийското метро и си мечтаеш за кола за 3000 бона.Играч!
30
8
 
5
 
! Отговори
Хахаха преди 1 година
Интересно какво ли мислят работещите в хедж фондове в Ню Йорк, които печелят по 1 милион долара на година, но се придвижват само с метро. Сигурно са много нещастни, че ходят навсякъде с метро и на година печелят толкова, колкото три фамилии с гань0вци с коли за по 10 хиляди лева всеки, няма да спечели през следващите 200 години. Да ви имам свободата щом смятате, че колата ви прави свободни.
29
7
 
4
 
! Отговори
бачкатор преди 1 година
КОли пак ще си има,обаче за богатите...хехех не се ли светнахте? СКоро всички в градския транспорт,точно както си беше при бай Тодор!