Лошо: Пакетът "Мобилност" мина в Европарламента

Българските забележки бяха игнорирани
70
Лошо: Пакетът "Мобилност" мина в Европарламента
Снимка: БГНЕС

Европейският парламент одобри без никакви изменения и трите правни акта, които са част от пакета "Мобилност", а всички български забележки не бяха взети под внимание, съобщава БНТ.

Политическото споразумение със Съвета беше постигнато през декември 2019 г.

Още по темата
Пакет "Мобилност", който включва нови правила за командироването на водачи на тежкотоварни автомобили, времето на водачите за управление на превозното средство и за почивка, както и по-доброто прилагане на правилата за каботаж (т.е. за превоз на стоки, извършван временно в дадена приемаща държава членка от превозвачи, установени извън съответната държава членка) имат за цел да прекратят нарушаването на конкуренцията в сектора на автомобилния транспорт. Те също целят да осигурят по-добри условия за почивка на водачите.

Според окончателните промени фирмите ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че водачите в международния товарен транспорт да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график.

Редовната седмична почивка пък не може да бъде ползвана в кабината на превозното средство. Ако тази почивка се ползва извън дома, то настаняването трябва да бъде платено от компанията.

За справяне с проблема с т. нар. фирми "пощенски кутии", транспортните дружества ще трябва да докажат, че извършват значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици. Леките търговски превозни средства над 2,5 тона също ще трябва да отговарят на нормите на ЕС за транспортни оператори, включително оборудването на микробусите с тахограф.

Новите правила ще осигурят ясна правна рамка с цел предотвратяване на различни национални подходи, както и за гарантиране на справедливо заплащане за водачите. Правилата за командироване ще се прилагат за каботажните и трансграничните транспортни операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с две допълнителни операции по товарене или разтоварване.

Така на практика българските забележки бяха игнорирани. Между двете четения родни и други евродепутати внесоха повече от сто предложения за промени в текстовете на пакета.

За България най-спорни са правилата, свързани със задължително връщане на товарните камиони в страната на всеки 8 седмици и на шофьорите на всеки четири седмици. Българските евродепутати настояваха водачите сами да определят къде да прекарват задължителната си почивка.


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Познавам един испанец, и човека прави кирии до Италия или до Германия и винаги за петък си е в испанската база, оставя им камиона и почивката си е вкъщи.
Така ме напълно правилно са им го казали - фирмите да си организират графиците, като не им изнася да отворят клон регистриран в съответната държава и да продължават какта до сега.
61
0
 
2
 
! Отговори
И преди 1 месец
В допълнение към предходната Наредба, моля за шофьорите, които нямат семейства, служебно да се осигуряват жени/мъже, в зависимост от интимните им предпочитания, като средствата, за тази цел, да бъдат по Оперативна програма "Шофьор". Средствата ще бъдат разпределяни в съотношение 90/10 - 90% от държавата, а 10% от фирмите.
60
2
 
2
 
! Отговори
И преди 1 месец
Сега очакваме допълнителна Наредба от МЗ, в изпълнение на Пакет Мобилност, която да задължава собствениците на транспортни фирми да осигуряват служебно на спедиторите си успокоителни хапчета, защото стресът, възникващ от липсата на достатъчно товари от и за България ще ги подлуди
59
0
 
3
 
! Отговори
З преди 1 месец
До V
Ами да си дойде в БГ-то, да си намери работа в някоя производствена фирма за около 1000 лева, а не за 4000, да работи от 08:00 до 16:30, с 30 минути законова обедна почивка при 5-дневна работна седмица по КТ, в допълнение събота и неделя почивка и няма да има драма.
58
1
 
7
 
! Отговори
V преди 1 месец
И кое му е лошото ? Че на един месец веднъж ще се връщат от работа в дома си ? Ами тоз дето вика че това било лоше да проблва да работи 30 дена и да почива един ден да видим кво ще стане ? Хич не е лошо .Много си е нормално даже .
57
1
 
1
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
До Г/42

Защото (една от причините) там им е по-скъпо да намерят кадърен кадър, който да провери събитието... И така растат цените на застраховките.
56
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Канада

Така е. ЕС бавно но сигурно се превръща в едно образование с фокусирана индустрия в Германия и периферия която да доставя мозъци, работна ръка и храна на немската индустрия и от време на време забавления като платена любов и плажове с бира за немските работници.

Но за САЩ също е сложно да се каже колко дълго ще е нормално място. С тези увлечения по стари комунисти като Бърни Сандърс ше стане и там ***.
55
0
 
0
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
До Анонимен/45

Те и преди туземците са крадяли... но е имало полиция дето да гони и бие... а сега са ги оформили като политкоректни джендъри.
54
0
 
3
 
! Отговори
Канада преди 1 месец
А да и забравих ЕС не е недоносче.
Напротив много ди е добре. Просто не е създадена за българите, а БГ ще бъде вечния заден двор за отпадъците. Както виждате фактите са на лице.
53
3
 
0
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
До Анонимен/51

ес е комунизъм в най-извратения му вид и мащаби: и като преразпределение и като диктатура и лицемерие и като потомственаприемственост (за неверващите да видят кой е бащата на урсулата)...
52
0
 
3
 
! Отговори
Канада преди 1 месец
Аз от 2015 карам камион от Канада до САЩ и обеатно.
Чера ги тия глупости и разбирам колко правелно съм постъпил като напуснах не само БГ а и целият тоя насеан съюз.
Още през 1995 разбрах че за БГ няма да има Европейски съюз независимо дали ще е в него по документи. Е явно така и стана.
Сега дребен и севден бизнес няма да има. Транспортните компаний ще затворят, при това всички, а на тяхно място ще дойдат немски (както е с веригите супермаркети),
Да ви е честит съюза, аз за него не съм гласувал
51
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ЕС е едно недоносче
50
2
 
3
 
! Отговори
Ж преди 1 месец
Тези мерки противоречат на основен европейски принцип - за свободно придвижване на стоки и услуги.
Ако реша да правя групаж от Южна Турция за Швеция, да минавам през митнически формалности и гранични процедури, да спазвам времена за шофиране тези 3-4 седмици може и да не ми стигнат за прибиране на шофьора Някой ще каже, първо в склад, а оттам на бегом, дааа, ама нямам пари за склад, а и да имах, така се увеличава и себестойността и времето за доставка.
49
0
 
1
 
! Отговори
Е преди 1 месец
До 48

Заплатите може и да не свали, но цените на транспортите по експорт и импорт със сигурност, защото изборът ще бъде по-добре капка, отколкото нищо, за да се прибере камиона. Ние сме малък пазар.
48
2
 
2
 
! Отговори
:S преди 1 месец
До 44 точно обратното, ако имахме държавници можеше да се направи много, защото това е закон който нарушава основните правила на съюза за равнопоставеност и конкурентоспособност и трябваше да го нападнат по тези параграфи. Този пакает сваля заплатите и цените в една област представляваща 17% от БВП. Само географски погледното, няма как този закон да е изгоден за периферията на ЕС. Трябва да се борим за европейски стандарт на наша територия, а не да клякаме на чужди страни.
47
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Г 39
Български застраховки = български стандарт = българска работа. ама българска!
46
1
 
2
 
! Отговори
до 41 преди 1 месец
Да за това се иска да се работи , не съм казал че е работа за бизнесмени които се плашат да свършат някаква работа.Да кофти е за тези бизнесмени които предпочитат да не работят но да им капе по малко.Но е страхотен шанс за онези които не се плашат от работа и е много добра възможност за развитие на икономиката ни.
А и крайно време е да започнем да вярваме на менажерите които работят качествено ,а не онези които отчитат дейност колкото да капе и съответно малко капе и към работниците.
45
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"безнадзорен камион на паркинг не ми се оставя"

Колко жалко е, че в 21-ви век човек се притеснява за кражби в страни като Германия, Франция, Белгия.
Ето до това доведе евро-атлантическата политика на мулти-култи. Паркираш в Германия, идват босненци или мароканци и ти претарашват камиона.
44
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До :S
"А те вече няма да са в България."

Да, България ще пострада от тази индустриална революция, но няма нищо което бихме могли да направим (освен да бяхме дали 3 милиарда за да произвеждаме ние ТИРове вместо да купуваме Ф-16).
Не може човек да иска да живее в Европа, да иска да има европейски заплати и да работи професии с ниска добавена стойност. Българите трябва да се ориентират към по-квалифицирани специалности или ставаме Египет в рамките на Европа.
Не става с тираджии и туризъм.
43
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Супер. Сега да приемем еврото и да си закачаме примките.