Стара, не особено красива, а под капака – звяр! Кои са тези коли?

Модификации, за които малцина знаят, но всички сме ги виждали
16 яну 2017 19:44, Мария Захариева
14
Стара, не особено красива, а под капака – звяр! Кои са тези коли?
Снимка: Audi

Външността на автомобила често може да лъже, тъй като той изглежда съвсем обикновено, но под капака му се крие почти състезателен двигател. Примери за такива модификации има при повечето големи производители. Предлагаме ви 11 машини, за чиито истински възможности малцина знаят, въпреки че почти сигурно са ги виждали на пътя.

Audi 200

Второто поколение с индекс C3 е показано още през 1983 г. След 6 години излиза впечатляваща версия, оборудвана с 2,2-литров бензинов турбомотор с 5 цилиндъра, развиващ 220 к.с. Този седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди (същото прави и модификацията с V8 двигател), а максималната му скорост е 245 км/ч.. Подобни харектеристики трудно се вписват в този ъгловат външен вид и спорни пропорции. Впрочем, коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,33, което за това време е рекорд в класа. Докато не се появява следващият ни герой.

Mercedes-Benz w124

Този модел излиза през 1984 г., а топ-версията му дебютира през 1991 г. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,28, а под капака е поставен V8 двигател с 326 к.с. и 470 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 4-степенен автомат, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч. За направата на такъв автомобил Mercedes-Benz ползва помощта на Porsche, в чийто завод в Цуфернахузен се поставят двигателите и трансмисиите на преди това събраните машини.

Opel Lotus Omega

Той е също и Vauxhall Lotus Carlton, като се произвежда през периода 1990-1992 г. В оснавата на този проект е седанът Opel Omega A, чиято топ-версия е оборудвана с 3,0-литров двигател, развиващ 204 к.с. Той е сериозно доработен от инженерите на Lotus, като обемът му е увеличен до 3615 куб. см и са му поставени 2 турбокомпресора Garett. Резултатът е мощност от 377 к.с. и 568 Нм въртящ момент. По това време GM разполага само с една скоростна кутия, способна да се справи с тези показатели – 6-степенна мехачина от Chevrolet Corvette ZR-1. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 5 секунди, а от модела са произведени около 1000 бройки. Половината от тях са Vauxhall с десен волан. 

Volkswagen Passat B5+

Модификацията с 4,0-литров W8 излиза през 2001 г. Това е първият в света сериен W-образен мотор, като той е в основата на излезлия по-късно W12, а също така и на W16-двигател на Bugatti Veyron. Версията Volkswagen. Passat W8 развива 275 к.с. и 370 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,5 секунди. Задвижването е към четирите колела, а скоростните кутии – 6-степенна механична и 5-степенен амтомат. Този автомобил излиза и като комби.

Кои са останалите автомобили, вижте в Automedia.bg
 


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сложили са снимка на правилният автомобил!
10
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Do 10

Takuv sum si az.Tupichuk ,no realist.Vinagi othapvam tolko kolkoto moga da sduvcha.Avtosalonite sa pulni s novi koli vzeti na lizing ot ninji deto ne mogat da si plashtat vnoskite.
9
2
 
2
 
! Отговори
Do 10 преди 1 година
До Анонимен
Mnogo tupo brato, mnogo. Samo GLUPOSTI si napisal.
8
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 9 Хайде покажи твойта хипер-кола 1500 коня,чисто нова от изложението концепт. И Хилъри Клинтън кара 15 годишен мерцедес.Къф е смисълът да си купиш нова талига за 30к вътре гадната сива пластмаса и дървените седалки и след 40 месеца да не можеш да я продадеш дори за 6000?Загуба по 300 лв месечно само от обезценка.А на запад се избиват за телевизор с намаление на черен петък.Буквално.Освен тва и там карат дараци просто в един град са по 7-8 милиона и затва няма въздух.
7
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ОТПАДАЦИ за мачкане
Останахме единствените на Б-я полуостров където свободно се внасят дараци.
6
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Баща ми имаше шестцилиндров ровър седан.Харчеше около 20-25 на 100 бензин,но вървеше и набираше много добре въпреки че беше автоматик.Истински автомобил декоративните елементи вътре бяха от лакирано солидно дърво.Седалките бяха от дебел плюш сякаш седиш на мека хавлия-големи и подобни на кресла.Вече не правят такива.Сега са пластмаса рецикле и балатум правени от фирмата предложила най-ниската цена.Е,поне си спомням,че е имало хубаво едно време.По-младите и тва не знаят.
5
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Кои са останалите автомобили, вижте в Automedia"

Поне да бяхте сложили директен линк към статията, трябваше да ровя в архива на аутомедията докато намеря статията "11 автомобила, за чиито качества не подозирате".
Най-изненадващата за мене се оказа ВАЗ-21079 със 140 коня от 1983-та. Даже не знаех, че има такава версия.
4
12
 
11
 
! Отговори
до мадафака преди 1 година
Явно вече ползваш услугите на градския транспорт щом твърдиш подобни щуротии!
3
5
 
29
 
! Отговори
мадафака преди 1 година
Велик модел на Ауди. Едно време я имах абсолютно същата като на снимката с единствената разлика, че халогените в бронята също бяха бели. Никога повече няма да има такива коли-шедьоври, а само заоблени геювщини за псевдошофьори.
2
0
 
19
 
! Отговори
смЕх преди 1 година
до №1

Що бе ЗАЗ-а да не беше по-малък дзвЕр като му завиеше мотора турчулята мислеха ,че сме ги почнали.
1
6
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Не особенно красива" Какво??? Точно това са красивитъе коли! Днешните са с вкус за еврогеюве!