6 ползи от приема на витамин С

Той подобрява функцията на имунната система и препазва от вируси
26 мар 2020 19:30, Иванка Гъркова
5
6 ползи от приема на витамин С
Pixabay

Когато говорим за предпазване от вируси, първото нещо, което се сещаме, е витамин С. Той трябва да присъства в аптечката на всеки от нас по време на пандемия, защото влияе благоприятно на функциите на имунната система и подпомага защитните процеси. Освен тези ползи обаче има още много други за организма.

Водноразтворимият витамин се среща в много плодове и зеленчуци, но чрез тях невинаги можем да получим достатъчно от него. Затова се нуждаем от допълнителен прием – под формата на хапчета.
 
Витамин С най-често се използва за облекчаване на простудни заболявания и повишаване на защитните сили срещу инфекции. Но неговите противовъзпалителни и противоалергични свойства са от решаващо значение за най-различни процеси в тялото.
 
Кои са най-големите ползи от приема на витамин С?

1. Поддържа имунната система
 
Витамин С е основен фактор в поддържането на имунната функция. На клетъчно ниво той неутрализира патогените и помага на имунните клетки да осъществяват нормалната си работа. Така например, попаднал в тялото, той насърчава размножаването на лимфоцитите – вид бели кръвни телца, борещи се с инфекциите.
 
Друго полезно за имунитета действие на витамина е, че подпомага производството на неутрофили – друг вид бели кръвни телца, които са известни с това, че унищожават болестотворните микроби.
 
Антиоксидативните свойства на витамин С защитават организма от инфекции, които могат да се появят заради продължителния оксидативен стрес и някои хронични заболявания. Освен това намалява възпалението, което се увеличава заради тях, сочи информация на Mbg.
 
2. Намалява оксидативния стрес
 
В един момент тялото произвежда твърде много свободни радикали, които разрушават клетките в организма. Заради така наречения оксидативен стрес човек е по-податлив на разболяване през този сезон. Той разрушава бариерната функция на кожата и колагеновите влакна, които са основната причина тя да бъде по-здрава и стегната.
 
Като мощен антиоксидант, витамин С неутрализира свободните радикали, причиняващи оксидативния стрес. По думите на д-р Кийра Бар, сертифициран дерматолог, приемът на витамин С помага при някои кожни състояния като хиперпигментация, бръчки и фини линии, както и увреждане от слънчевите лъчи.
 
3. Насърчава производството на колаген
 
Колагенът е от съществено значение за структурата на кожата. Той участва в изграждането на съединителни тъкани, кръвоносни съдове и сухожилия. Но с течение на времето, количеството му постепенно намалява. Това води до изтъняване на кожата, отпускане и по-трудно зарастване на рани.
 
За да забавите този процес, може да приемате редовно витамин С. Той е ключов кофактор в синтеза на колаген и еластин, като отблъсква ензимите, които по принцип ги разграждат.
 
Още за полезните свойства на витамин С четете в Tialoto.bg 

5
Още от Миш-маш
Уелингтън – пингвинът, който се превърна в онлайн сензация
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Добрутро
3
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Витамин С - лимони(най-много),червени пиперки,шипка,портокал,касис,грейпфрут!
Ако не можете да ядете лимони или да пиете пресен лимонов сок,си направете цитронада,цитронадата дори е по-добре,защото се поставя и сода,която неутрализира вредните действия на лимоновия сок,киселинността
Лимонов сок от 3 големи лимона,захар 2-3 с.л.(на вкус),вода - 800 до 1000мл.,1 ч.л.сода и бъркате!
2
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
При приемане на Витамин Д или при печене на слънце,трябва да приемате задължително и мляко - прясно,кисело или айран,защото именно млякото спомага да се приеме и усвои добре витамин Д!
1
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Набавя се от слънцето.
Пак лъжете,витамин Д наистина се съдържа в мазнината на определен вид риба,но това не е сьомга ,нито пъстърва,пак си правите реклама на продуктите,дърти мошеници!
Вземат се капсули рибено масло,което съдържа витамините Д,Е,А,това е най-доброто.
Или само Витамин Д2(детския),а не Д3(който е по-агресивен),тъй като прекаляването с витамин Д и специално Д3 може да ви донесе неприятности или болести.
Витамин Д или при печене на слънце,трябва да приемате задължително и мляко с тя

Спонсорирани публикации