Диети и заблуди: 5-тe най-основни мита

Те диктуват живота на много хора в продължение на десетилетия
26 апр 2016 21:53, Теодора Драгоева
5
Диети и заблуди: 5-тe най-основни мита
Снимка: outnow.ch

Диетите диктуват живота на много хора и то в продължение на десетилетия. Понякога имаме чувството, че всяка седмица излиза нова информация относно това какво трябва и не трябва да ядем, като мненията невинаги си съвпадат.

Например, обикновено се счита, че трябва да избягваме въглехидратите, а в същото време има много хора, които са отслабнали от консумиране основно на паста или бял ориз.

С цялата информация и дезинформация около нас, все повече хора стават жертви на хранителни разстройства, опиянени от желанието си да изпробват всички диети, за които чуят.

Ето и петте най-основни мита, витаещи около правилния начин на отслабване:

1. Всичко зависи от спорта.

Според много изследвания има затлъстели гризачи, които се хранят с нормални количества, но просто не се движат достатъчно. Тоест, спортът трябва да бъде в основата на всяка разумна диета. Проблемът е, че някои хора прекаляват с физическите упражнения, а продължават да си се хранят обилно и съответно – да пълнеят. Човек е огледало на това, което консумира, затова преди всичко трябва да се храни здравословно, ако иска да е строен.

2. Трябва да броим калории, а не овце.

Този мит е толкова убедителен, че почти всички хора са сигурни, че ако консумират определен брой калории, ще успеят да отслабнат или поне да поддържат постоянно тегло. Има няколко причини, които обясняват защо това е абсолютно погрешно. Първата е, че никой на тази планета не може точно да изчисли калориите, които приема. Можете да опитвате старателно, но пак няма да е сигурно, че сте точни в изчисленията. Освен това всеки метаболизъм работи по различен начин – всяко тяло изгаря мастните депа различно. А и не всички калории са еднакви. Например, ако изядете 100 калории от бадеми, вие поглъщате много фибри и те се разграждат бавно, като ви дават устойчива енергия и бавно покачване на кръвната захар.

Ако приемете 100 калории от подсладена енергийна напитка, тя ще се абсорбира директно в организма ви. Черният дроб не може да се справи с количеството захар и казва на панкреаса да произведе инсулин, който превръща захарта в мазнини. Освен това, тези калории се обработват бързо, оставяйки ви неудовлетворени и гладни.

3. Всички мазнини са табу.

Кръстоносният поход срещу затлъстяването започва преди много години, а една от най-ранните му тенденции е да се премахнат мазнините и калориите от преработените храни.

Проблемът е, че когато премахнете мазнините от храната, тя има неприятен вкус. Така че, за да направят храната вкусна, компаниите започнаха да добавят много захар в храните. Захарта е това, което е лошо в преработените храни, а не мазнините. Всяка форма на захар, която се крие в храната, се преработва трудно от организма.

Още по темата четете в Tialoto.bg


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
2
 
! Отговори
агне-багне преди 5 години
на 90% от хората не им се занимава с броене на калории.Ако изчислиш да приемаш, колкото изразходваш, няма начин да не се подобри. Може да е бавно, но става. Огромната маса телеса не се материализира от нищото, броенето на калории е единствния 100% сигурен универсален начин за поддържане на теглото, питайте всеки лекар и фитнес нструктор. хората предпочитат да вярват, че ако ядат по много от здравословните неща, ще отслабнат, но истината е, че всяко нещо е калории и ако предобриш ще ти се лепне.
2
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
5-те истински правила-Хранете се често, редовно, разнообразно, малко, бъдете физически и психически активни.
1
1
 
5
 
! Отговори
Св преди 5 години
Точно и единствено мит номер 2 е верен, но не всеки може да смята и да изчислява. Като счетоводител - приход разход. Или поне за мен важи, но желязна дисциплина 50 кг свалих в рамките на 2 години и оттогава ги поддържам вече 12 години. Другото е ... измислица. И никакви фрешове, сокове, и напитки. Само сурови плодове за витамини. Яжте каквото и да е но всичко е в количеството. Понякога ям и цял хляб, но след това трябва да го изгоря. Ако нямам възможност да ги горя намалявам храната и така.