Зелени вълни по 20 ключови булеварда в столицата

Преглед на печата на 15 май
15 май 2014 07:00, Петя Шекерлетова
24
Зелени вълни по 20 ключови булеварда в столицата
Снимка: Creative Commons

Зелени вълни ще бъдат пуснати по 20 ключови булеварда в столицата. Светофарите на кръстовищата ще се регулират така, че да осигурят по-бързо преминаване на колите на градския транспорт, отбелязва "Монитор". За целта на уредбите ще бъдат монтирани специални устройства, а датчици ще се монтират и на 750 автобуса, тролеи и трамваи. Столична община вече пусна поръчката за избор на изпълнител на проекта. Фирмата победител ще получи около 8 млн лв. и ще трябва да е готова с изграждането на системата до началото на есента.

Сред кръстовищата са площад „Орлов мост” и по протежение на булевардите „България”, „Васил Левски”, „Евлоги и Христо Георгиеви”, „Прага”, „Цар Борис III”,„Черни връх” , „Др. Цанков”, „Яворов”, „Дондуков”, „Н. Петков” , „А. Малинов”, „А. Сахаров”, „Н. Габровски”, „Гоце Делчев”, „Т. Каблешков”.

Метеорологичните условия позволиха опрашването на черешите да продължи по-дълго, а влагата допринесе за по-едрите плодове. Това съобщава за "Новинар" проф. Димитър Домозетов от Института по земеделие в Кюстендил. Заради меката зима и проливните дъждове черешите обаче са застрашени от ранно гниене, допълни той.

Докато на места хората едвам спасяват продукцията си, в Добричка област валежите са по-малко, около 7-8 литра на кв. м, и са като дар Божи за областта, тъй като по думите на доц. Иван Киряков от Добруджанския земеделски институт там е било прекалено сухо преди това.

Всеки седми българин се е възползвал от възможностите на "Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" по реализираните над 4000 проекта, информира под глава "Аз-Буки", позовавайки се на Зинаида Златанова, вицепремиер и министър на правосъдието. През 2013 г. 62 000 заети лица са включени в
обучения за професионална квалификация и ключови компетенции, сочи статистиката.

Осем нови гранични пункта трябва да бъдат разкрити до 2017 г. Това предвижда стратегия за интегрирано управление на границите в следващите три години, която предлага вицепремиерът Цветлин Йовчев, информира под глава "24 часа".
 
В интервю за "Новинар" генералът от резерва Петър Василев коментира обясненията на Министерството на правосъдието за бягствата на Николай Николов-Шатката и гватемалеца Хосе Луис от софийския затвор.

По думите му единственото доказано нещо е, че в 20.30 часа, когато се прави вечерната проверка, двамата бегълци са напуснали затвора. "Всичко останало е догадки, хипотези, може би, ама надали, твърде вероятно и т.н.", смята Василев.

"Без спешни промени здравната система ще рухне", алармира от страниците на "24 часа" Румяна Тодорова, управител на здравната каса. "Парите свършват. Тази година проблемите, очертани през 2013 г., са се задълбочили и отпускането на пари не е достатъчно. Има организационна криза в здравето на всички нива.
Ако не се преразгледа из основи нормативната база и говорим само за финансиране, ще рухне системата. Този хаос води и до по-големи разходи. Системата трябва да се подреди - структурно, като начин на финансиране и като законова база", призовава Тодорова.
 
Микробиолозите алармираха, че в скорошните месеци се очаква завишен брой на туларемия, лаймска болест, марсилска треска от кърлежи и всякакви други гадинки. В интервю за "Монитор" Ангел Кунчев, главен здравен инспектор, разяснява: "Действително кърлежите вече започнаха да се размножават много в резултат на  твърде влажното време. Плъхове и мишки също има повече от други години особено по частните мазета, тъй като хората не всякога могат да отделят пари за специализирана фирма за изтребването им и пръскане срещу тях. Статистиката показва, че през 2013 г. имаме над 1000 случая на заболявания, причинени от кърлежови ухапвания - лаймска болест и марсилска треска.

За радост, смъртността от тях е сравнително ниска - между 1 и 2 процента от общата заболеваемост. Тежки случаи се наблюдават най-вече при хора в напреднала възраст или с други заболявания. Независимо от това и лаймската болест, и марсилската треска дават тежки последици. При лаймската болест обаче има една особеност. Ако тя не се лекува навреме и правилно, може да удари различни органи, а оттам да даде усложнения, които се откриват чак пет-шест години след заразяването. Хваната навреме, скоро след ухапването от кърлеж, тя е напълно лечима и не оставя последствия.

Марсилската треска също е лечима, но при нея температурата и специфичният обрив са по-ясно изразени и тя се открива навреме особено в районите, където колегите лекари вече са имали пациенти с нея. Тя се среща най-вече по поречието на Марица и Южното Черноморие. За разлика от нея при лаймската болест
понякога се появява зачервяване, на което човек рядко обръща внимание в самото начало."

"И нашите комари могат да пренасят нилска треска", алармира от страниците на "Телеграф" проф. д-р Тодор Кантарджийски, директор на НЦЗПБ. Предишните години заразата се е появявала в Северна Гърция и Сърбия, а в 1997-1998 г. има и регистрирани случаи на енцефалит в съседна Румъния.

 


24
Още по темата: Преглед на печата
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
До 14.Живея недалеч преди 7 години
от "Гладстон". Уличките наистина са тесни, с калпави тротоари,разбито улично платно, но неведнъж ми се е случвало да тичам, защото някой *** с голям джип се е засилил като бесен.Пияни или дрогирани карат понякога такива коли,не знам.А човек тича по платното именно защото заради контейнерите не може да пресече правилно. Ако се тръгне по "Гладстон" от "Витоша" към "Хр.Ботев",този проблем постепенно намалява - контейнерите не са по кьошетата и не преливат от ***.Кошмарът е източно от "Витоша".
22
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Burza Kartofernata princesa da pravi remonti i da vuvegda programi.Ami ot tqh se krade nai-mnogo a ostava o6te 1g do izborite za kmet.Burza selendurkata da otkradne s pomo6ta na Gereberaskite ob6t.suvetnici , 4e posle ne se znae dali 6te ima vtori tur.Trqbva da si nenornalen da razkpae6 Sifiq na 5 mesta i da razbie6 dvigenieto, da napravi6 tapi i da naru6i6 ekologiqta.Kolkoto po-burzo se oturvem ot Princesata i doidat umni i nezavisimi hora, po-dobre za Sofiq.Taz Gerberska pasmina razbi Sofiq.
21
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това за черешите беше най-интересната част от статията! :D
20
0
 
4
 
! Отговори
Джони преди 7 години
При дъжд в София винаги е ужас, а сега с тези ремонти си е само за метро и трамвай номер 5 :)
19
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тая мантра вече се предъвква повече от 30 години и ще има едно яко усвояване, а вълна пак няма да има!
18
0
 
2
 
! Отговори
БРАННИК преди 7 години
Защо чак сега?!
17
1
 
5
 
! Отговори
Платинено руса преди 7 години
Имат ли ум в кметството бе? Как така ще правят зелени вълни? Знаят ли колко блондинки ще се удавят?
16
0
 
7
 
! Отговори
гвгк преди 7 години
Ул Раковски е превърната на стоянка от бакшиши спрели на самият светофар на пл Славейков както и на лента за движение с ОГРОМНИ ОЧЕБИЙНИ ЗНАЦИ!!!Няма глобени паяци и полиция за тях не важи а предпоставката за ПТП като спира и скрива видимостта от кръстовище и пешеходна пътека на никой не пука!!!Всичко е заснето и ще бъде потърсена отговорност защо там законите на важат!!!
15
1
 
5
 
! Отговори
набюдател преди 7 години
До 14 ок контейнерите са едно но тука говорим за хора сложени на власт и умишлено нарушават закона и те го знаят много добре!!!Тротуарите трябва да са минимум 2 метра отстояние!!!За да могат да се разминат 2 детски колички инвалиди и т,н,По закон трябва да има отстояние от жилищна сграда минимум 2 метра!!!Там са 50 сантиметра !!!!Този който е причинил облага нарушавайки закона трябва да бъде разследван и вкаран в затвора защото това е престъпление с умисъл!!!Ул Оборищие има 50см за пешеходеца!!!
14
0
 
4
 
! Отговори
Ив преди 7 години
Хайде, да не прекаляваме :) Живея на Гладстон и досега не съм видял някой да "фучи" по разбитите улички в района. Да "пълзи" - да :) В повечето случаи, шофьорите са доста внимателни. Виж, за контейнерите сте прави - наистина са наблъскани на абсурдни места :)
13
1
 
5
 
! Отговори
до 5 преди 7 години
Даже и да има такива секции на светофарите, как например на автобуса, като му светне зелено само за него, ще прелети през колите пред него? Щото непосредствено около светофарите няма бус-лента, а и да направят, никой няма да я спазва в задръстванията (то май затова и не са направили).Друго - едно изследване за лаймска/марсилска и т.н. болест в тоя НЦЗПБ струва поне 20 лв., може да е станало и по-скъпо, няма направление и пр. После ти казват след 2 мес. ела пак, за да е по-сигурно.
12
0
 
1
 
! Отговори
Неразбиращ! преди 7 години
Какво общо има заглавието със опрашването на пчеличките??? Първият абзац е за статията,а на долу.... за пчелички и тревички?!
11
3
 
10
 
! Отговори
маиа минолова преди 7 години
Другари,да усвоим някой милион с проект, за топлите вълни които ме обливат
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Контейнерите за смет, струпани точно там, където се пресичат тесни улици, са опасни и в друго отношение - те пречат на по-големите автомобили да завият. Наблюдавал съм как понякога, като не могат да вземат завоя, шофиращите псуват и отминават, за да търсят друга пресечка, по която да могат да завият, но улиците в центъра са хем тесни, хем еднопосочни и понякога се налага да обикаляш цели квартали само защото заради струпаните на пресечките контейнери не можеш да завиеш!
9
0
 
4
 
! Отговори
soya преди 7 години
Dobro utro i hubav den Vi jelaya!:-)
8
0
 
5
 
! Отговори
Продълж. на 6 преди 7 години
Денем, в делник, движението по ул."Гладстон", "А. Кънчев" и "Хр. Белчев" в София е много натоварено с автомобили и ако искаш да ги пресечеш е трудно - оглеждаш се дълго, преди да слезеш на платното, защото контейнерите за смет пречат, а колите фучат. Ако си с детска количка, кошмарът е пълен - умолително махаш на колите да спрат!Толкова ли акъл е нужен, за да сложат контейнерите покрай тротоарите, но далеч от местата,където тези тесни улици се пресичат? Същото се наблюдава и по други улици.
7
0
 
4
 
! Отговори
От 6 преди 7 години
Ул."Гладстон" и пресичащите я "А.Кънчев" и "Хр.Белчев" са чудесен пример и в друго отношение - по няколко контейнера за смет сложени точно там, където тези улици се пресичат - ако искаш да пресечеш "Гладстон", няма друг начин, освен да слезеш на платното,защото от пресечка до пресечка колите са паркирани правилно, но плътно една зад друга, а точно на местата,където улиците се пресичат, има струпани по няколко контейнера. Денем, в делник, движението по тези тесни улици е много натоварен /продълж/
6
0
 
7
 
! Отговори
Подкрепям 2 и 4! преди 7 години
В центъра на столицата, в часовете, когато по улиците минават най-много пешеходци, редовно имамикробуси, качени по тротоарите, защото зареждат със стока или продукти магазините и заведенията. Вместо да паркират където трябва и да пренесат стоката на ръце,по-лесното - препречват тротоарите!А какво да кажем за улици като "Самоков"? Тръгнете по нея от "Царигр.шосе" към автогара "Юг" - по тротоара паркирани коли така, че пешеходецът и майката с количката слизат на платното,а то е тясно и коли фучат
5
1
 
3
 
! Отговори
Зелени кратуни преди 7 години
Не знам защо имам усещането че пак 8 млн лв ще бъдат изразходвани без полза. Идеята за зелени вълни звучи много добре, но доколкото разбрах проектът е доста сложен, датчици и т .н. Много по лесно е да се постави допълнителна секция на сеетофара, която пуска автобусите преди другите МПС.
4
1
 
9
 
! Отговори
набюдател преди 7 години
Борисовата градина събота е деца си играят карат колела доста хора и ти да видиш по алеята си кара бус и му викаме къде си тръгнал бе *** а той отговаря трябва да зареждам кафетата хахах и чак размахва някакъв документ като разрешително от общината !!!И се питам има ли заповед на общината която да нарушава закона!!!Ако няма такава къде са органите на реда толкова време за да допуксат подобен фарс и трябва ли да има згазено дете за да се спре това веднъж за винаги!!!За екологията не говорим!!!