Авиацията ни отчете: Трафикът към България нараснал 4 пъти

За миналата година са обслужени 12,6 милиона пътници
20 юни 2019 21:55, Красимир Ангелов
16
Авиацията ни отчете: Трафикът към България нараснал 4 пъти
Снимка: Булфото

Четирикратно нараснал трафик над България през последните години отчете авиацията ни.

За трите големи летища - София, Варна и Бургас, през последните години отчитаме силно увеличаване на броя на обслужените пътници - 12,6 млн. пътници през миналата 2018 година, срещу 3,5 млн. през 1989-90-а., посочи по време на "Авиационен форум 2019 г." председателят на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) Светослав Станулов, цитиран от БТА.

По думите му тенденцията за по-нататъшното му увеличение поставя въпроса ще отговори ли съществуващата инфраструктура на нуждите на увеличаващия се трафик.

Според Станулов чрез предстоящата концесия на Летище София се очаква летищната инфраструктура да се подобри. В този смисъл, много важна е бързината на промените - да не закъснеем с развитието, подчерта председателят на АБА.

По думите му авиокомпаниите са икономически най-уязвимата част на гражданската авиация, защото са изложени на най-силен конкурентен натиск. Този процес е особено отчетлив след въвеждане на инициативата "Отворено небе" в рамките на Европейските държави, предоставяща свободен достъп на чужди авиокомпании, основно нискотарифни, до българския пазар и съответно на българските до чужди пазари, включително работа в страните от ЕС.

Авиокомпаниите, които летят до България, летят със самолети Еърбъс 320, Боинг 737,MD82, Ембрайер 190 и L410, информира Станулов. Според него значението, което ЕК придава на въздухоплаването в Европа е впечатляващо - въздухоплаването е определено като силен двигател на икономическия растеж, заетостта, търговията и мобилността в ЕС".

Експертът посочи, в глобален мащаб проблем става недостигът на пилоти и авиационни техници. Сред предизвикателствата пред авиобизнеса са още еко ефективността на въздушния транспорт, изискващо ново поколение двигатели, материали и композити, дигитализацията, нарастващата зависимост на пътниците от персонални електронни устройства.

На днешния форум бе отбелязано значението на "Ръководство на въздушното движение" (РВД) като значима, стабилна, интегрална структура в системата на българската гражданска авиация, модернизираща се и участваща равнопоставено в ръководенето на международния трафик. Тази година отбелязваме 50 години от основаването й и състоянието на предприятието днес е стабилно - от техническа, технологична, кадрова и финансова гледна точка, посочи директорът му Георги Пенев.


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
3
 
2
 
! Отговори
SHEFA преди 1 месец
БЪЛГАРИЯ ЛИ СЕ ИЗНАСЯ?
9
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Летищата в Букурещ са сред най-предпочитаните от пътниците, които живеят в Северна България.

Първата предпоставка за това е разстоянието. Варна - Букурещ е 270 км, а Варна - София е 450 км. Разстоянието от Русе до Букурещ е само 70 км.

Втората предпоставка е цената на самолетните билети, която в повечето случаи е в пъти по-ниска, в сравнение със закупените самолетни билети за полет от летище Варна. Наблюдават се огромни разлики в цените на самолетни билети за различните дестинации. Затова все повече варненци ползват летищата в Букурещ.
8
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
измислена цензурастка медийка. слагайте адблокери всичките и да спираме да им влизаме в дебилния сайт.
7
2
 
9
 
! Отговори
men преди 1 месец
два до три милиона българи избегали от тиквунския рай се връщат по 1 до 4 пъти в годината - ваканция лятото, някой семэн празник, погребения. от време на време взимат семейство и деца. ето ви го скока.
6
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Искам да ви издам една тайна - тези който ги броите са всъщност Българи идващи за малко и обратно в чужбина ... всъщност наплив за БГ няма.
От личен опит го знам, питайте тези в Англия по колко пъти си идват в годината, или пък моята съседка женена за Латвиец. Идват в БГ 4-5 в годината за по седмица ... иначе живеят в Латвия...
5
0
 
3
 
! Отговори
авера преди 1 месец
щот е село
4
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хубаво е тези от варненското летище да си зададат въпроса, защо цяла Северна България ползва летището в Букурещ, а не във Варна.
3
0
 
5
 
! Отговори
lele преди 1 месец
Първо, директорът на РВД се казва Георги ПЕЕВ! Второ, любопитно ми е коя е авиокомпанията, която лети до България с L410 ?
2
0
 
12
 
! Отговори
ко ние преди 1 месец
аха предимно отмлади туристи идващи заради евтин алкохол и жени разглеждаики центъра на софия разхождащи с епо витошка и правещи оборот на заведениицата...и тук таме няконякой заблуден пенсионер койтоо си живее старините сппкойно естествено чужденец
1
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Интересно защо не достигат пилоти ? Сигурно защото няма училища за тях може би ? А в съществуващите може би не може да постъпи, тоя който има криле, а тоя който има пари. Но по идея тоя който има пари обикновено за пилот не става. Тоест няма криле. Пак опираме до извратения политико-икономически модел. Остава да пътуваме с влака. Не е кой знае каква трагедия всъщност. Всичко е ала-бала. Тия крънкат за субсидийка която да открадат.