Все повече българи се спират на електромобили

Това става без стимули на държавата
8 фев 2023 22:45, Росен Стойчев
65
Все повече българи се спират на електромобили
Снимка: БГНЕС

Продажбите на електромобили в България нарастват бързо и то без почти никакви стимули.

Още по темата
През 2022 г. са регистрирани над 1000 нови електромобила, което е ръст от 131%, но това ниво е занижено заради забавянето от около година на доставките. Това обяви председателят на УС на Индустриален клъстър "Електромобили" Илия Левков пред. Bloomberg TV Bulgaria.

"Това е Националният доверителен екофонд - парадигмата там трябва да се обърне - най-добре е това, което те дават като стимул, независимо дали са общински или държавни институции, да бъде първоначалната вноска, а банкови и лизингови институции да продължат финансирането на тази покупка или ползване, за да може потребителят да плаща месечните такси. Тогава нещата ще се оправят", коментира гостът.

Относно увеличението на цените на електромобилите в момента Левков посочи, че е спекулативно и добави, че близо 30% увеличение в цените за последната година не може да се обясни с разходите за транспорт или цените на суровините.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
0
 
1
 
! Отговори
Кольо Тесларов преди 1 година
купувайте и карайте електрокари, докато не са ви спрели АЕЦ а
54
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На 1000000 и кусур стари над 20 годишни кошници, какво са 1000 автомобила. нищо. В цяла Европа има стимули за закупуване на електромобили само в БГ мислят схемата как точно да откраднат стимулите. Освен това тези коли са само за града. За дълъг път зимата не стават. Да живее дизела.
53
1
 
5
 
! Отговори
Unknown преди 1 година
Скоро и електронна храна ще започнат да ядат .... хахаххаха
52
0
 
4
 
! Отговори
Мечтай си, преди 1 година
анонимен ТВ всичколоГиньо! Ще чакаме евентуално стимули за електричките?!?!? Да, бе,да! Българинът отдавна не разчита на държавата,а упорито и последователно се справя сам с проблемите и намира решения(И Слава Богу!).Щото ако чакаме някой " да ни даде", "да ни помогне" или "да ни оправи" нещата няма как да се случват! След като държавата я няма,намираш начин, запретваш ръкави,викаш не волята и я пращаш за бира и си свършваш сам работата!
51
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
..1000 електромобила ами само в София в момента има сигурно един милион превозни средства...смятайте..
50
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Остана да намират къде да се зареждат, оказва се голям проблем .
49
4
 
14
 
! Отговори
Колко па повече преди 1 година
"Това ставало без никакви стимули от държавата" ?! Освен че са освободени от данъци и могат да паркират където си искат ! Да зареждат безплатно на повечето места, забрани за нормални автомобили в центъра ! Но, това не били никакви стимули ? Направо ни налагат със сила електрокарите !
48
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всеки, който е крал пари може да си купи апартамент и електричка, всички други сме под наем и на дизел.
47
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Зимата няма как да минете повече от 150 км като на станция ще ви вземат поне 60 кинта за това, аз за толкова пари стигам 2-3 пъти по-далеч с доста неикономична кола.
46
0
 
15
 
! Отговори
Стават преди 1 година
Само за градско.
45
9
 
20
 
! Отговори
Глупав и грозен преди 1 година
Хей, умнокрасивите! Има някой който да ми каже, какво ще стане, ако целия автопарк е електромобили? Както ни напъват! Възможно ли е? Толкова батерии и то мощни? Толкова електричество? От къде? Да не стане в ЕС като в украйна да си светим в блоковете с нафтови генератори с нелегално внесена нафта от русия? За да си караме електричките?
44
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кьорфишеци.Идва водородната технология,там е бъдещето.Браунгаз.Тия тостери са за градско каране електрическите.И зъзнеш вътре за да има ток да се прибереш е сега в студа.
43
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Електричките са като бялата техника пет години и чао тичаш за следващия защото ремонта ще ти излезе солено.
42
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Будали с пари
41
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кола си взимам като е на 10 години и после я карам поне още толкова. Ако видя електричка на 10г. може да си взема. Таман 2рата сменена батерия ще е на края на живота си и ще дам пари за 3та, която ще си купя с единия бъбрек и ще се радвам, че съм на аванта.
40
1
 
25
 
! Отговори
До Щирлиц преди 1 година
Именно!!!! И марките си имаха собствен дух и стил. И петгодишно хлапе различаваше Опел от Форд или Фиат от Волво, а сега братче са толкова унифицирани и еднакви, че само емблемите на капака са им различни. Да не говорим, че в ония години даден модел се проектираше с години и се произвеждаше с години. W124 на Мercedes например се произвежда 12години, а сега братче същата марка сменя модела през 2-3г.Целта е ясна-изтича гаранцията и купуваш следващия модел след 3г.
39
1
 
24
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 година
До Анонимен 42..Какви времена бяха,и колите бяха истински,че и красиви,а не като днешните,приличащи на катастрофирало НЛО.
38
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По моето скромно мнение върхът на автомобилостроенето е между 1984та до 1995та. Тогава колите се правеха от инженери, а не от икономисти-бяха коли проектирани да са здрави.От 1996та започват глезотийките,както казва един приятел *ако една кола е с пластмасови фарове не ми я хвали".Има да ги търсиме Мерцедес W124,Audi 80,VW Golf 2,BMW E34 пък ако щете и москвич и жигула в краен случай-прости но надеждни автомобили, а не като сегашните супер скъпи пластмасови трошляци дет едвам изкарват гаранцията
37
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Иде време и близо е, когато те ще трябва да решават вода ли да си стоплят за да се изкъпят или да си заредят електромобила.
36
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
1000 умнокасавци. Има още накъде. Не са само толкова