Астрономи откриха нов тип черна дупка

Те са по-малки, отколкото се смяташе за възможно
1 ное 2019 16:13, Елка Василева
Астрономи откриха нов тип черна дупка
Снимка: архив, Reuters

Астрономи от САЩ са открили неизвестен досега на науката тип черни дупки, които са по-малки, отколкото се е смятало за възможно, съобщава Си Ен Ен, позовавайки се на публикация в сп. "Сайънс".

Черните дупки са важни за начина, по който астрофизиците осмислят Вселената - толкова значими, че учените се опитват да направят преброяване на всички подобни обекти в галактиката Млечен път.

Новите проучвания показват, че в търсенето си специалистите вероятно пропускат клас черни дупки, за чието съществуване не са подозирали. Авторите на настоящото изследване от университета на Охайо не само предлагат нов начин за търсене, но и показват, че е възможно да съществува клас обекти, които са по-малки от най-малките известни черни дупки във Вселената.

Общоприетата теория гласи, че масата на черните дупки трябва да бъде минимум пет пъти по-голяма от слънчевата. Откритият наскоро обект, който се намира в пределите на Млечния път, е само 3,3 пъти по-масивен от Слънцето.

Черните дупки имат толкова силна гравитация, че нищо, дори светлината, не може да я преодолее. Те могат да се формират след гибелта на звезди, които се свиват под въздействието на собствената си гравитация и след това избухват.

Неутронните звезди са останки от масивни светила, приключили своя жизнен път. По правило тяхната маса е сравнима със слънчевата, но радиусът им не надвишава 10-20 километра.

На другия полюс са свръхмасивните черни дупки, чието съществуване отдавна е известно на учените. Неотдавна беше открит обект, чиято маса е 40 милиарда пъти по-голяма от тази на Слънцето.

Проучванията на специалистите от университета на Охайо показват, че установената долна граница за масата на черните дупки не е окончателна.

"Ако можем да разкрием нова популация от черни дупки, това ще ни даде повече информация за това кои звезди избухват и кои не, кои формират черни дупки и кои - неутронни звезди. Пред нас се открива ново поле за научни изследвания", казва ръководителят на екипа Тод Томпсън.

Как може да вярвате на нещо, което не сте видяли ?Просто ми е любопитно да разбера как лесно може да се манипулират хората...

имат крайни размери преди 4 години
Невъзможна е сингулярността и безкрайната плътност, оттам невъзможна е и безкрайно силната гравитация и черните дупки в обичайно описвания вид.

До JmНяма минимална маса за черна дупка. Те са отношението на диаметър към масата в него. Плътността на един обект е това което прави черната дупка.

Ку-Ку преди 4 години
Няма минимална маса на черните дупки. Освен първоначалната маса оставаща от колабиращата вътрешност на свръхновата, важна е и силата на взрива, която помага на гравитацията да компресира тази материя. Така, че няма пречка според никоя от теориите, за образуване на черни дупки с маса под някаква уж критична стойност.

Черни дупки изобщо няма, стига с глупавите теории на Хокинг!!Вселената не се разширява, а е стационарна!Има черни дупки, толкова и колкото Вселената се разширявала като балон............измишльотините на един католически поп Льометър и на Хокинг!!

Чудя се защо от днес бг си правят труда да пускат подобни статии тук като много добре знаят, че аудиторията им се състои главно от душевно болни русофили и подобни селяни.

Свръхкрива джанта преди 4 години
Кантара за черни дупки на учените от университета в Охайо не е много точен, така че не е необходимо да се заяждате.По-скоро внимавайте за черни дупки по улиците нощно време.

До JmЕй добре, че си ти да им обЕсниш на тия ми ти учИни.

Ама къде тая дупка?Покрай БАнкя?

Jm преди 4 години
Глупости на търкалета. Няма такава черна дупка и няма как да има. Защото под дадена маса изкривяването на пространството не е такова, че да се самозатвори. Има си уравнения на Теорията на относителността, които показват колко трябва да е минималната маса, за да се получи черна дупка.

Тоя космос е като швейцарско сирене - дупка до дупка.

Най-голямата черна дупка може да се окаже в неделя вечер София с нов кмет..Да не дава Господ!

Не знам от къде ги преписвате тези глупости, но много отдавна е ясно е че съществуват малки черни дупки възникникнали в резултат на масивни сблъсъци!

Тео преди 4 години
Някой броят лалугери за десетина милиона, други броят черни дупки за десетина милиона а ние си лапаме мухите за без пари!

Totenkopf преди 4 години
От цялата статия се разбира, че нищо не са открили, а само предполагат, че има такива, както винаги текста е точно обратното на заглавието. Да ви имам и журналистиката овчари смотани.

бай ганю преди 4 години
абе кой я направи тази черна дупка дето сега да отваря толкова много гадаене?моята жена има една черна дупка в дъното на портфейла си от най малките но от най ефективните

на таз планета песента и е изпята. важното е че сме българи и искаме всички българи да се върнат в булгария

Начи преди 4 години
Как моа са уреда и аз да пиша такиа астрономически открите за паре?

На работа около мене колко с черни дупки има, ама не се хваля.

Едно време, какви черни дупки имаше при бай Тошо.Дойде демокрацията, ЕС, НАТО и ГЕРБ и черните дупки се смалиха.