Астрономи откриха нов тип черна дупка

Те са по-малки, отколкото се смяташе за възможно
1 ное 2019 16:13, Елка Василева
Астрономи откриха нов тип черна дупка
Снимка: архив, Reuters

Астрономи от САЩ са открили неизвестен досега на науката тип черни дупки, които са по-малки, отколкото се е смятало за възможно, съобщава Си Ен Ен, позовавайки се на публикация в сп. "Сайънс".

Черните дупки са важни за начина, по който астрофизиците осмислят Вселената - толкова значими, че учените се опитват да направят преброяване на всички подобни обекти в галактиката Млечен път.

Новите проучвания показват, че в търсенето си специалистите вероятно пропускат клас черни дупки, за чието съществуване не са подозирали. Авторите на настоящото изследване от университета на Охайо не само предлагат нов начин за търсене, но и показват, че е възможно да съществува клас обекти, които са по-малки от най-малките известни черни дупки във Вселената.

Общоприетата теория гласи, че масата на черните дупки трябва да бъде минимум пет пъти по-голяма от слънчевата. Откритият наскоро обект, който се намира в пределите на Млечния път, е само 3,3 пъти по-масивен от Слънцето.

Черните дупки имат толкова силна гравитация, че нищо, дори светлината, не може да я преодолее. Те могат да се формират след гибелта на звезди, които се свиват под въздействието на собствената си гравитация и след това избухват.

Неутронните звезди са останки от масивни светила, приключили своя жизнен път. По правило тяхната маса е сравнима със слънчевата, но радиусът им не надвишава 10-20 километра.

На другия полюс са свръхмасивните черни дупки, чието съществуване отдавна е известно на учените. Неотдавна беше открит обект, чиято маса е 40 милиарда пъти по-голяма от тази на Слънцето.

Проучванията на специалистите от университета на Охайо показват, че установената долна граница за масата на черните дупки не е окончателна.

"Ако можем да разкрием нова популация от черни дупки, това ще ни даде повече информация за това кои звезди избухват и кои не, кои формират черни дупки и кои - неутронни звезди. Пред нас се открива ново поле за научни изследвания", казва ръководителят на екипа Тод Томпсън.

Още по темата: черни дупкиастрономи

Как може да вярвате на нещо, което не сте видяли ?
Просто ми е любопитно да разбера как лесно може да се манипулират хората...

имат крайни размери преди 8 месеца
Невъзможна е сингулярността и безкрайната плътност, оттам невъзможна е и безкрайно силната гравитация и черните дупки в обичайно описвания вид.

До Jm

Няма минимална маса за черна дупка. Те са отношението на диаметър към масата в него. Плътността на един обект е това което прави черната дупка.

Ку-Ку преди 8 месеца
Няма минимална маса на черните дупки. Освен първоначалната маса оставаща от колабиращата вътрешност на свръхновата, важна е и силата на взрива, която помага на гравитацията да компресира тази материя. Така, че няма пречка според никоя от теориите, за образуване на черни дупки с маса под някаква уж критична стойност.

Черни дупки изобщо няма, стига с глупавите теории на Хокинг!!
Вселената не се разширява, а е стационарна!
Има черни дупки, толкова и колкото Вселената се разширявала като балон............измишльотините на един католически поп Льометър и на Хокинг!!

Чудя се защо от днес бг си правят труда да пускат подобни статии тук като много добре знаят, че аудиторията им се състои главно от душевно болни русофили и подобни селяни.

Свръхкрива джанта преди 8 месеца
Кантара за черни дупки на учените от университета в Охайо не е много точен, така че не е необходимо да се заяждате.
По-скоро внимавайте за черни дупки по улиците нощно време.

До Jm

Ей добре, че си ти да им обЕсниш на тия ми ти учИни.

Ама къде тая дупка?Покрай БАнкя?

Jm преди 8 месеца
Глупости на търкалета. Няма такава черна дупка и няма как да има. Защото под дадена маса изкривяването на пространството не е такова, че да се самозатвори. Има си уравнения на Теорията на относителността, които показват колко трябва да е минималната маса, за да се получи черна дупка.

Тоя космос е като швейцарско сирене - дупка до дупка.

Най-голямата черна дупка може да се окаже в неделя вечер София с нов кмет..Да не дава Господ!

Не знам от къде ги преписвате тези глупости, но много отдавна е ясно е че съществуват малки черни дупки възникникнали в резултат на масивни сблъсъци!

Тео преди 8 месеца
Някой броят лалугери за десетина милиона, други броят черни дупки за десетина милиона а ние си лапаме мухите за без пари!

Totenkopf преди 8 месеца
От цялата статия се разбира, че нищо не са открили, а само предполагат, че има такива, както винаги текста е точно обратното на заглавието. Да ви имам и журналистиката овчари смотани.

бай ганю преди 8 месеца
абе кой я направи тази черна дупка дето сега да отваря толкова много гадаене?
моята жена има една черна дупка в дъното на портфейла си от най малките но от най ефективните

Николай Бойчев преди 8 месеца
И най-гениалният човек от време на време е най-голям глу.пак

Стивън Хокинг им го каза че Черните Дупки се изпаряват и изчезват то ест може да ги има големи като върха на игла

Коя година е създадена споменатата малка черна дупчица?

на таз планета песента и е изпята. важното е че сме българи и искаме всички българи да се върнат в булгария

Начи преди 8 месеца
Как моа са уреда и аз да пиша такиа астрономически открите за паре?

На работа около мене колко с черни дупки има, ама не се хваля.