Новата "Зелена зона" – ще облекчи ли столичния трафик?

Платени места се предвиждат в "Средец" и "Лозенец"
8 юни 2017 09:30, Петя Славова
31

3001 гледания   |  Още видео

"Зелената зона" в София се разширява. 4500 нови платени места за почасово паркиране се очаква да бъдат въведени в столичните квартали "Средец" и "Лозенец".

Още по темата

Идеята на тази мярка е да облекчи паркирането и да намали трафика, както и безразборното спиране на автомобили върху тревните площи, категоричен е кметът на район "Средец" Мария Ачкова.

"Проблемът в този квартал е с дълбоки корени, гражданите не веднъж изразиха желание паркирането да бъде организирано. Още през 2014 започнаха да текат подписки и жалби за реформи, включително и до омбудсмана на страната", коментира още кметът.

Пред Bulgaria ON AIR тя посочи, че е много важно след като бъде въведена зоната да се направи реална оценка на нейната функционалност, а Центърът за градска мобилност ще поеме отговорност за вдигането на неправилно спрелите в района автомобили.

 


31
Още от
Напиши коментар Коментари
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До20,,софиянеца"
Като имате всички от семейството коли,си ги паркирайте в хола или в кухнята , а не ги трупайте пред блока , заемайки всички места!!
28
0
 
2
 
! Отговори
Фъндък преди 10 месеца
Фъндък ,но за Фънджка,за другите ...дръжка.Естествено,че е грабеж ,без да си мръднат пръста/изграждане на паркоместа -подземни,надземни/,защо ли да инвестират ,така пак ще прибират...Всички в центъра вече разбраха ,колко "хубаво стана"0 промяна-обикаляш 15 мин ...и паркираш на 300 м.от там където живееш💭късметче ,ако имаш!МНОГО МЪЛЧИМ!
27
0
 
0
 
! Отговори
До 77777 преди 10 месеца
Г-жа Ачкова е от Реформаторския блок, а не от ГЕРБ.
26
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Повече от ясно е, че синята и зелената зона не решават проблема с паркирането, а само го задълбочават. Не знам колко умен трябва да си, за да си мислиш, че където има синя или зелена зона, местата за паркиране се увеличават, а колите намаляват. Реалността е, че колите по принцип си се увеличават навсякъде, а при синя и зелена зона паркоместата намаляват, като се влошава много и възможността да се върши работа, която изисква кола.
25
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Принципно платените зони за паркиране в София трябва да се премахнат. Колите в София не са много, за да се въвеждат такива зони. Съвсем други неща трябва да прави общината за паркирането, но там освен да крадат, друго не знаят да правят. Сега Фандъкова я кара по линията на най-лесния грабеж - въвежда поредната платена зона и мафията около нея си прибира паричките.
24
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Като говорите за софиянци първо вижте колко провинциални номера има пред всеки блок.Хиляди гастарбайтери и псевдостудентчета от цяла България са се домъкнали с колите си.Всеки ден в КАТ София се регистрирали по 600 коли.Всеки новопостроен блок и бизнес сграда генерира десетки автомобили.Непрекъснатите ремонти и ненормалното регулиране на кръстовищата предизвикват задръствания.От столична община очевидно не им пука и единственото което искат е повече пари от скоби,паяци и синя зона.
23
5
 
1
 
! Отговори
Край преди 10 месеца
България ще се оправи в момента в който последната кола слезе от тротоара и вече никога не се качи кола там. Това ще значи че в страната има ред и закони и те се спазват. Това не става като цела София стане паркинг а като се ограничат колите и се засили градския транспорт както е във всеки голям град по света.
22
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Между двете нови зелени зони е Борисовата градина която и сега е претъпкана с коли. Когато тези зелени зони заработят, колите ще паркират още по-масово в парка. Ще пострадат не само градинки и зелени площи, а малкото хубави места за почивка в София
21
5
 
2
 
! Отговори
Край преди 10 месеца
Оправданието че паркираме по тротоари "щото няма къде" е като на ромите "крадем щото съм безработник". Колите в София трябва да намалеят и да не са повече от законните маста за паркиране. Това става само като се бърка в джоба на софянчето. Това дето с триста евра си взимаш "кола" от моргата в Италия и със 20 лв. данък се возиш из София доведе до 3 коли в семейство. Абсурд.
20
3
 
5
 
! Отговори
Не преди 10 месеца
Няма да го облекчи. Едно е трафик, друго е ред в паркирането.
Трафика се облекчава с надлези и мостове, магистрали.
Паркирането се облекчава с: Подземни гаражи, добър обществен транспорт, цяла София да е синя зона. Едно семейство има по 4-5 коли, стари без катализатори. Какво правят в София? Офисите без гаражи, нямат право да са офиси. За тази цел има бизнес сгради. Зареждане на магазини - през нощта. Ел. автомобили и колелета под наем.
Жестоки глоби и данъци за трошки, в цял свят е така.
19
1
 
3
 
! Отговори
Грую преди 10 месеца
Идеално!
Ще си паркирам на улицата със стикер, а гаража ще дам под наем на някой ***, който е свикнал да ходи с кола и до външния си ***.
18
3
 
6
 
! Отговори
До 18 преди 10 месеца
За какви 2-3, даже 4 коли на семейство пишеш?
Ние тук в София си имаме поне по 365 коли на човек в семейството - за всеки ден от годината по една. 4 членното семейство в София има 1460 коли.затова няма място за паркиране.... Писна ми от такива като теб. Всяко семейство има толкова коли, колкото му трябват и така е навсякъде по света. Колата отдавна не е лукс, а необходимост и в България това стана факт още през 70-те години на миналия век. Ти май искаш да се върнем 100 години назад в развитието
17
0
 
4
 
! Отговори
Европа преди 10 месеца
ОчевАдно е, че въвеждането на платени зони за паркиране в София не само, че не решава проблемите с паркирането, а ги задълбочава.
Някой да е чул за идеи и тяхната реализация как да се решава проблема с паркирането в София? Няма и няма да има, докато ни управляват такива като Фандъкова и бандата й.
Защо в подобните на София градове в Европа има много повече коли, а нямат сериозен проблем с паркирането както е в София? В Европа не бързат да въвеждат платени зони, което е крайна мярка, когато друг
16
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Драстично вдигане данъка за автомобил!
Сега в България най- лесното нещо е да си.купиш кола. Щом завършат училище - веднага автомобил.Изключително евтини, даже има и такива, които се подаряват , само и само да се отърват предишните собственици!
В едно семейство има вече по 2,3 коли даже и по 4.
Лесно купуват коли , но понеже са скапани, почват да се повреждат , ремонта- скъп, затова ги зарязват пред блока и купуват следващата.барака! Ако данъка и таксите са.високи ще си помислят, преди това.
15
2
 
5
 
! Отговори
77777 преди 10 месеца
Некомпетентност и некадърност = ГЕРБ
Какво е по-важното?
Дали има или няма ред в паркирането не зависи от това дали зоната за паркиране е платена или не. Фандъкова и шайката й съзнателно заблуждават хората, че ред може да има само ако се въведе платена зона за паркиране. Всъщност е точно обратното - ред в паркирането трябва и може да има навсякъде и това не зависи дали има или няма платена зона. Опитът показва, че при платено паркиране паркоместата намаляват и хората са затруднени да работят.
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Кмета е некомпетентна коза, която не каза най-важното, че съдейства за въвеждане на зелена зона в района, с цел да се увеличат глобите, а не да се регулира трафика. Ако искат да решат проблема с местата за паркиране, да изградят етажни паркинги, както е във Виена. Тази коза е взела тлъста комисионна и се подхилва с некомпетентните си обяснения.
13
2
 
10
 
! Отговори
Име преди 10 месеца
До 11: Като вдигнат стандарта и заплатите като в западната Европа, тогава да прилагат и тези регулации за паркирането. Отново казвам, няма бизнес сгради за да има много пришълци там, както и няма логика да си паркираш колата на някой хълм в лозенец и пеша да тръгнеш към центъра на града. Това не решава проблем с колите в цяла София или с трафика или с паркирането върху зелените площи, както обявяват от столична община. Чист рекет и пълнене на бюджета на общината, това е истината!
12
5
 
4
 
! Отговори
от провинцията преди 10 месеца
Бе кво ни интересува софиа бе ? Ай сик тир
11
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Трошки са ви главите май. И с чисто нова кола таксата за зелена зона пак си е същата, ама вие си ревете за трошките и пак ще си плащате по левче на час.
10
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ами те може и да са на 90% на живущите но това пак не решава проблема с презастрояването и феномена, кола за мен, за жената и за дедето че туку що взе книжка да не чупи моята. В западна Европа хората не могат да си позволят по трошка на калпак именно заради регулациите на паркирането и данъците. Там се плаща отделно за ползване на общинско паркомясто и данък, и екотакси, Накоя пак ще каже, ми те вземат по-големи заплати, ами примерно тука да направят месечния билет за зона 10Е не 100 като там