София открива... гробища за стари гуми. В името на чистия въздух!

Най-използваните материали за отопление: Въглища, дърва... гуми
15 ное 2018 13:00, Боряна Павлова
27

3171 гледания   |  Още видео

Преди настъпването на отоплителния сезон, в столицата заработиха няколко десетки гробища за стари гуми. Мярката е превантивна, за да не се допуска допълнително замърсяване на въздуха.

Всичко това идва след заплахата от Европейската комисия, че ако България не се справи с лошото качество на въздуха до 2 месеца, ще бъде изправена пред съд.

Най-използваните материали за отопление в София са въглища, дърва, текстил и гуми. Те са и най-големите замърсители на въздуха, след транспорта в столицата, съобщава Bulgaria ON AIR.

Още по темата

Причината е, че колкото по-евтино е отоплението, толкова по-вредно е то. За да не използват най-сериозния замърсител на атмосферата като отопление, в столичните райони "Люлин", "Красна поляна", "Овча купел", "Младост" и "Дружба", Общината откри гробища за автомобилни гуми.

По думите на Столичния инспекторат в подобни пунктове се събират над 9 300 гуми за една година. А пък събраните за един месец може да стигнат до 2 300.

От доброволческата организация "Airsofia" обаче, предупреждават, че идеята може и е добра, но при умишлена човешка дейност или небрежност, както се случи в Испания, може да стане огромно бедствие.

Глобите за горене на битови отпадъци на открито могат достигат до 1000 лв. Засега са съставени 33 акта на физически лица, 26 от които са от район "Красна поляна".
 


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
1
 
! Отговори
Каруцар преди 1 месец
Къде мога да запаля по една свестичка за старите ми барумки?
24
0
 
2
 
! Отговори
пипи дългото чорапче преди 1 месец
Картофки та нали призовава всички.Защо обаче купих ти нови уж автобуси втора употреба?Защо не намалите колите на община,министерства,правителство,депутати?
23
0
 
2
 
! Отговори
До фалшива новина преди 1 месец
Цитат: Най-използваните материали за отопление в София са въглища, дърва, текстил и гуми. Те са и най-големите замърсители на въздуха, след транспорта в столицата

А,не ли казано точно това?
22
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Голяма работа,че събрали старите гуми. Ако напишете къде и на какво ги преработват това е грижа за екологията. Само събирането е парлама за отбиване на номера.
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Стайко
Стайко гумите се правят основно от каучук, който се добива от каучокови дървета.
20
1
 
3
 
! Отговори
Всеки шоп с кюмбе! преди 1 месец
Миналата година гледах репортаж за едни дето правеше въглища от стари гуми! ХАХАХХАХА Супер се рециклират така ХАХА
19
0
 
10
 
! Отговори
Шишо Б. преди 1 месец
Гробището за стари гуми ще да трябва да се охранява строго...от охрана, която да не смее да се намесва, поради етническия профил на крадеца
18
18
 
6
 
! Отговори
Стайко преди 1 месец
Заблуда е, че автомобилните гуми са по мръсно гориво от въглищата и мазута. Па нали от нефт се праят гумите. Що да замърсяват повече. Корабите като гурят мазут е същото. От 2 години се топля само на гуми. Имаю котле в мазето, преди беше на въглища ама много ги дигнаха и тях и са по- некалорични от гумата. Апък гумата се реже с ножица за метал на 8 парчета и с една гума мога да искарам цяла нощ, с 5 радиатора на макс. Кат са търкалят по пътя не цапат ли повече. Стига с тез психози.
17
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пишете кой ползва гуми за отопление.
16
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И къде са тези гробища за автомобилни гуми?
Що за новина е това!
15
0
 
17
 
! Отговори
??? преди 1 месец
Като как автомобилите замърсявали много, след като даже и на Орлов мост въздуха е в пъти по-чист в сравнение с кварталите до местата, където се отопляват с гуми, дърва и въглища?
14
2
 
11
 
! Отговори
Фалшива новина преди 1 месец
Цитат: Най-използваните материали за отопление в София са въглища, дърва, текстил и гуми. Те са и най-големите замърсители на въздуха, след транспорта в столицата
*
Поредната фалшива новина. Най-големият замърсител в София е именно горенето на въглища, дърва, гуми и т.н. Вторият по големина замърсител са неизмитите от Фандъкова улици, което замърсяване фандъковци приписват на колите. Останалите са пренебрежимо малки замърсители.
13
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Точно преди две години, от човешка небрежност в Испания се запали подобно сметище за гуми. Гъстия пушек го бяха снимали чак от космоса... Един такъв инцидент в София и сме до там... По безопасно е да изригне лава от Витоша...
12
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Стига сте писали глупости, навсякъде освен в България тези от маалата не им минава номера. Само тук не може властта да се бори с тях, и то не че не може, а не иска.
Всичко се прави умишлено от комунистите за да му е гадно на народа. Я отидете в Гърция да видите тези как всички се возят с билет и спазват законите.
11
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колкото и минуси да ми цъкате ще ви кажа че до като седите в запаленият автомобил и разправяте колко е мръсен въздуха, нищо, ама нищо няма да се промени. За съжаление трудно ще се лишите от топлият автомобил и тлъстата паржола
10
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кремацията е по-евтина от погребението затова моите гуми ги кремирам.
9
20
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Гадните автомобили замърсяват най-много, а прехвърлят вината на въглищата. По селата хората горят дърва и въглища, ама не им е мръсен въздуха. Къде е най мръсен въздуха, май беше на орлов мост, а там не знам да се горят гуми...
8
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тамън братята *** ще знаят откъде могат да си "берат" за евтиното отопление, нали ? И както е казал въпросния етнос : "КражбА колко може и това е !"
7
1
 
6
 
! Отговори
Роб на влаЗта преди 1 месец
Чудно ..след като ги съберат какво ще ги правят.
Ако ги складират ще стане планина,значи най-вероятно ще ги горят но тайно и с какво ще е по чист въздуха..
6
1
 
23
 
! Отговори
Край преди 1 месец
В рамките на ЕС няма санкция която да принуди ром да спазва закона.
Глоба не плаща.
затвор не го плаши.
очаквам да си се топлят както досега.