В дигиталната ера: Е-търговията промени навиците ни за пазаруване

Клиентите купуват повече, но са и все по-претенциозни
Обновена: 25 фев 2018 20:24 | 25 фев 2018 20:09, Екип на Investor.bg
10
В дигиталната ера: Е-търговията промени навиците ни за пазаруване
Снимка: архив, Ройтерс

Глобалните онлайн продажби през 2017 г. са нараснали с над 20% на годишна основа, подкрепени от значителния растеж в Европа и Азия, съобщава консултантската компания Knight Frank в доклада си "Електронната търговия – само на един клик разстояние".

Нарастването на електронната търговия на европейския пазар е подкрепено от икономическия растеж, повсеместния достъп до интернет и силната трансгранична търговия между европейските страни. Според експертите от Knight Frank обаче Азия, и по-специално Китай, ще задават тенденциите в електронната търговия в идните години. 19% от китайските потребители вече купуват онлайн всеки ден, а 65% правят това през мобилния си телефон, сочат данните на консултантската компания.

В ЕС средно 57% от потребителите на възраст между 16 и 74 години са пазарували онлайн миналата година, като 45% от британците и 40% от германците са купували в интернет поне веднъж седмично.

Електронната търговия и потребителите в дигиталната ера

Количеството и разнообразието от продукти, които могат да бъдат открити в интернет, наред с все по-краткото време за доставка променят начина, по който пазаруваме. Сайтовете, които предлагат всичко, по всяко време и навсякъде, променят навиците на потребителите, като увеличават вероятността клиентите да купуват повече, но също така повишават очакванията им.

Тенденциите вече се оформят не само от марките, но и от нуждите на потребителите. В свят, в който клиентите стават все по-претенциозни, е важно за компаниите да разработват методи за дълготрайни отношения, съветват експертите от Knight Frank.

Възможностите, които дигиталният свят предлага на хиперсвързаните потребители, растат главоломно. На този фон марките са принудени не само да се конкурират помежду си, а също така и с други дейности. За тях става все по-трудно да привлекат вниманието на съвременния потребител, тъй като той получава твърде много послания по различни канали и има достъп до неограничен брой възможности, отбелязва Knight Frank.

Клиентите все повече извличат информация не само, докато сърфират в сайтовете на търговците на дребно, но и по време на посещенията им във физически магазини чрез интерактивни дейности, приложения и сензори, които следят движенията им. Това е още един знак, че пропастта между онлайн и офлайн светът се стеснява, счита Knight Frank.

Предизвикателството, пред което сега са изправени продавачите на дребно, е да разберат какви данни да събират и да имат вътрешната гъвкавост да направят необходимите промени на всички нива, за да превърнат тези знания в положителни резултати за бизнеса им.

Продължението четете на Investor.bg


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Онлайн пазаруването, имаше благоприятен и неучакван ефект на места. В Копенхаген, допреди 15 години, всеки магазин е бил ... магазин за дрехи, техгника или сувенири, с по двама-трима служители. След като онлайн пазаруването затваря мнгоо от тези магазини, на тяхно място, почват да се поевяват ресторантчета, кафенета, барчета и подобни, които предлагат работа на многократно повече хора. И дота от тези места изпълняват и онлайн поръчки.
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Киро Х
"Ако могат и зaдника биха си бърсали онлайн с някакво приложение!"

Съученичките го правиха още през 2009-а (94 набор).
4
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Супер е, особено, ако ми трябват неща, който са в 7 различни магазина. Особено приятно к е, когато приятелката ти реши, че това е правилния начин и си спестиш ДЕВЕТ часови турове по магазините.
3
8
 
12
 
! Отговори
Киро Х преди 1 година
Особено поколението, родени след 2000г. са си с умствени проблеми от пристрастяването към електронни джунджурии - джиесеми, лаптопи, таблети, смартфони, в резултат на което не могат дори 30 сек. нормален разговор с друго човешко същество да проведат! Трагедия! Ако могат и зaдника биха си бърсали онлайн с някакво приложение! Това ги превръща в социопати и лузъри в живота! Страшно е! Сметки се плащат онлайн, пазарува се онлайн, развлеченията вместо в природата са онлайн! Социалния живот умира, уви
2
5
 
9
 
! Отговори
Сандо преди 1 година
аз па не искам да си говоря с Пена на касата у супера и да ме блъска потен Гошо между стилажите
1
10
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Купуването през интернет засилва отчуждението между хората, което се отчита от все повече хора. Колкото са повече техническите възможности за контакти между нас, толкова намаляват и контактите на живо между хората. Доста младежи, озовали се в очи в очи със свои връстници, особено момичета, не знаят какво да говорят, как да се държат и какво да правят. Виртуалният свят за тях е истинския живот, а реалния става несъществен и дори излишен. Това ще ни докара много неприятности.