Шофьорски курсове "на промоция" произвеждат убийци на пътя

Искат черни кутии за кандидат-шофьорите, които да следят курсистите и инструкторите
27 дек 2017 09:48, Елка Василева
65
Шофьорски курсове "на промоция" произвеждат убийци на пътя
Снимка: архив, Булфото

Шофьорски курсове, които са обявени на промоционални цени от по 250 лева, произвеждат убийци на пътя. Причината е, че зад по-ниската сума се крие уловка за кандидат-водачите.

Вместо задължителните по закон 31 часа, които ще получат като обучение срещу примерно 500 лева, те шофират най-много десет. Така школата спестява пари, а младите шофьори получават книжки, без да са се подготвили достатъчно добре.

"Не са карали нито на тъмно, нито на мокро, нито на магистрала. След това взимат книжка и излизат на пътя, където виждате какво се случва", обясни пред "Монитор" Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали в катастрофи.

"Кандидат-шофьорите сами се съгласяват да се разписват в листовете за проведено обучение. След всяко шофиране те трябва да попълнят документ, в който да отбележат колко време са шофирали. В повечето случаи това е най-много час на ден, за да могат да се вземат повече курсисти.В листовете обаче записват, че са карали по над 4-5 часа, и се подписват", обясниха от голяма столична школа за обучение на шофьори.

От там поясниха, че нелоялните им колеги са основно по-малки фирми, които бързо искат да натрупат капитали за сметка на обучението. По този начин обаче те пускали напълно неподготвени кадри.

"Имахме един случай на младо момче, което беше изкарало на документи курс от 31 часа, но дойде при нас с молба за допълнителни часове, тъй като не се чувствал добре подготвен. Оказа се, че той дори не може да потегли с колата, не познаваше скоростите и бъркаше педалите. Попитахме го колко време е карал, а той обясни, че се записал по обява от интернет. Цената била 200 лева, но той карал едва 2 часа и след това му придвижили документите за изпита", разказаха шокирани автоинструктори.

Те дори настоявали за въвеждането на специални устройства, които да следят курсистите и по време на обучението им.

"Изпитите се записват с видеокамери, но никой не записва начина на провеждане на обучението", казаха от бранша.

Владимир Тодоров пък обясни какво представляват тези устройства. Те ще бъдат персонални за всеки курсист. "В почти цяла Европа се използват тези устройства. Те проследяват часовете по кормуване, проследяват маршрута и не могат да бъдат манипулирани. Нещо като черната кутия на самолета", обясни Тодоров.

За въвеждането им обаче ще трябва да има контролен орган, който да ги следи, както и промяна в закона, който да задължи школите да ги използват. Затова от бранша дори готвят предложения за тези промени, за да се спре практиката едни фирми да изпълняват стриктно това, за което получават пари, а други да печелят на гърба на кандидат-шофьорите и да ги пускат неподготвени на пътя.

Една от промените, които се обмислят в последно време, за да се спрат измамите с шофьорските курсове, е да има възможност начинаещият да качи свой роднина или приятел, докато го обучават. Така хем ще се чувства по-сигурен, хем родителското тяло ще следи дали се изпълняват стриктно часовете за обучение.

Представители на автошколи обаче са против тези нововъведения, които са копирани от австрийския модел на обучение, тъй като смятат, че по този начин ще се опорочи подготовката. „Не може някой сприхав баща да ни се кара, докато ние се караме на детето му да е по-внимателно на пътя. Няма как да сме като начални учителки, тъй като даваме в ръцете на този младеж два тона желязо, които могат да убиват”, негодуват инструктори.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
1
 
12
 
! Отговори
ДО 32 преди 6 години
Няма как да има ефективен контрол когато всички шофьори си святкат с фаровете когато някъде има патрул на КАТ и по този начин предупреждават нарушителите. Това е българския манталитет. Как КАТ да са ефективни като покрай тях всички се движат с 40 км. при ограничение от 50 км. за населено място а след като подминат патрула започват безумно да изпреварват или да увеличават скоростта или да си говорят по телефона.Не е проблема в КАТ а в манталитета и културата на водачите.
50
8
 
3
 
! Отговори
КАТ преди 6 години
Тези школи нямат НИКАКВА вина!Те НЕ ДАВАТ книжки!Изпитите трябва да са пред КАТ,само в София и Пловдив,лятото може във Варна и Бургас.Да траят минимум 45 мин и да се върне изпита на полигона.Който го издържи с колкото там дават наказателни-халал да му е книжката!!!!!
49
3
 
11
 
! Отговори
Не преди 6 години
Всеки който е дал книжка на неграмотен ***, бял ден да не види.
48
1
 
6
 
! Отговори
Мен преди 6 години
Да сложат тахографи на учебните МПС и при началото на курсовете да се вземат поименно от курсиста заверени в ДАИ шайби,а в края на курса преди изпита да се представят пак в ДАИ за да се види колко часа е карал курсиста
47
1
 
5
 
! Отговори
Устав преди 6 години
Някои инструктори не изтрезняват от почерпки за книжки
46
1
 
8
 
! Отговори
до 9 преди 6 години
е то ясно де , от такъв манталитет, такава държава.
45
5
 
8
 
! Отговори
До 45 Шоп преди 6 години
Колкото е по-натоварено дивжението, толкова по-лесно се шофира - движеш се бавно в колоната и това е. Колкото до книжките, не ме е страх от шофьори с купени книжки,, а от тези, които са неграмотни, не знаят правилата, но шофират и може би някои от тях имат и книжки.
44
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Само шофьорските книжки да бяха!
43
5
 
9
 
! Отговори
Шоп преди 6 години
Колкото по-бързи стават автомобилите и по-натоварено движението, повече тренировки трябва и по-малко хора ще могат да се справят. Това е най-обикновено ограничение на човешкия хардуер. Ако нямаше ограничение човешкия хардуер и книжки за самолет щяха да раздават на всички, ама има.
42
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До :):)пълни глупости, едно момче взело книжка *** не знаело.-------------Ти къде прочете, че е взело книжка?Пише "изкарало на документи курс от 31 часа", а не изпитано и взело книжка.
41
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Благодаря на Вуйчо ми, първокласен шофьор, който ме качи на жигулата още седемгодишен. Когато отидох да карам курсовете (случи се пак на жигула), инструкторът само се возеше при мене, докато на другите им ревеше и ги пердашеше по врата.
40
1
 
3
 
! Отговори
ГАсете фаровете преди 6 години
Преди наглите престъпници на власт в София при всяко авто проишествие се търсеше обективна причина вкл аномална зона.Сега всеки автомобил е подвижна аномална зона.ТЕрориСТИ НА ВЛАСТ В СОФИЯ цакат яко с холограми, включени скенери и фарове денем и видео терор милиони водачи на МПС и техните пътници ..Нови бели скенери режат на парцали атмосферата. Увредиха тежко климата ..Милиони водачи дневно се увреждат със заслепяване от насрещни автомобили..ГАсете фаровете денем призовава земята кротко..
39
4
 
1
 
! Отговори
УБиват с КАМЕРИ преди 6 години
НОвост са тежко терористични камери убиици. Жертвите се маркират и следят обемно през тежко терористични съоръжения в лични документи и талон на автомобила. Камерите активират система за обемно манипулиране и блокиране на водачи. Следват снимки на нарушители. КАмерите с манипулирането повреждат тежко водачите.КАмерите са ЗАБРАНЕНИ з а ползване съгласно ДЕЙСТВАЩИЯ ЗАКОН .НА снимката има увреждане от черна камера . цел убииство показно
38
1
 
4
 
! Отговори
любо преди 6 години
Пернишките инструктори са най-добрите инструктори в света.
37
2
 
1
 
! Отговори
УБиват с холограми преди 6 години
Нагли престъпници на власт внедряват вс епо жестоков редни тежко терористични съоръжения .Вграждат ги в лични документи,талони на автомобили.Осбенно жестоко в редни са холограмните оръжия лепени на предни стъкла и отрязъците в купето.Всички жертви на новите тежко терористични скенери продавани при технически прегледи лепени на предни стъкла ВЪПРЕКИ ЗАБРАНА От ЗАКОНА имат видимо обемно холограмно обсебване.
36
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Одавна се говори и дори имаше разследване на журналисти за купени шофьорски книжки,даже от неграмотни,но кой да обърне внимание.Съответните органи няма да се задействат докато не им нареди съответния човек.А дотогава се молете на господ да не ви връхлети някой м.а.л.о.у.м.н.и.к с книжка на промоция.
35
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 3 Че нали и изпитващия бърка в меда бе майна?
34
3
 
12
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 6 години
до 14,"Можех да шофирам още на 14г."Аз пък още първокласник, дядо (Бог да го прости) ми даваше да карам каруцата да по черни пътища. Магарето беше с култовото име Марко и пушеше цигари и четеше вестник, или просто ги ядеше и аз съм не знам.
33
1
 
10
 
! Отговори
Lan преди 6 години
А защо не се приеме - заплащане на час! Плащаш, учат те, когато прецениш - явяваш се на изпит и ако той е качествен (изпита де) плявата ще отпадне! На мен лично не ми стигат 31 часа и 50 не ми стигат, но има хора, които се научават доста бързо. Така няма да има измами - едва ли някой ще плати, пък няма да иска да кара.
32
0
 
4
 
! Отговори
crazy преди 6 години
До Един от Северозападапсихо изпита в момента е точно 300 лв.Обърнете се към инстуктора Иванчев в самоков и сте готови....