Ехооо... Кой праща сигнали от Gliese 581g?

Австралийски учен улови странни "известия" от новооткритата планета
Обновена: 12 окт 2010 13:38 | 12 окт 2010 11:24,
Ехооо... Кой праща сигнали от Gliese 581g?
Изображение: Lynette Cook/National Science Foundation/Zina Deretsky

Откритата наскоро планета Gliese 581g, условията на която според астрономите допускат наличието на живот, може да се окаже обитаема. Австралийският учен Рагбер Бхатал твърди, че е наблюдавал в района на Gliese 581g внезапни изблици светлина, напомнящи на лазер, предава Fox News.

Бхатал е участник в международния проект SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence), чиято цел е търсенето на извънземен разум. Според него първите светлинни сигнали от страна на Gliese 581g са забелязани през декември 2008-а – две години след откриването на планетата от учените.

Колегите на учения се отнасят скептично към твърдението му. „Познавам този учен. Когато за първи път разказа за видяното, го попитах за подробности, но той не можа да ми ги даде –  казва известният астроном Франк Дрейк, създал формулата за изчисляване на броя на извънземните цивилизации, с които е възможен контакт. – Смятам това за много подозрително“.

Gliese 581g стана известна на обществеността на 29 септември т.г., когато учените Стивън Вогт от Калифорнийския университет в гр. Санта Круз и Пол Батлър от Института „Карнеги“ във Вашингтон обявиха, че са открили планета, потенциално годна за живот.

Gliese 581g е една от шестте планети, въртящи се около червеното джудже Gliese 581, което се намира на около 20 светлинни години от Земята. В същото време Gliese 581g е единствената планета, разположена в т.нар. обитаема зона Gliese 581 – областта, където може да съществува вода в течно състояние, чието наличие е основно условие за възникването на живот.

Наблюденията показват, че масата на Gliese 581g е три-четири пъти по-голяма от масата на Земята. Нейният радиус е 1,3-2 пъти по-голям от този на нашата планета и тя се класифицира като еднотипна със Земята.

Периодът на въртене на Gliese 581g е около 37 земни дни, а оценъчната й маса позволява да се предполага, че повърхността на 581g е покрита със скали и камъни, а гравитацията й е достатъчна за съществуването на атмосфера. Това не означава задължително, че планетата е годна за обитаване от хора.

Планетата още няма официално наименование, но Фогт я нарича „Светът на Зармина“, в чест на своята жена, пише NEWSru.

Още по темата: франк дрейк

Пешев преди 13 години
На 20 светлинни години от земята.Никога няма да се стигне до нея

Патриот преди 13 години
Напиши "SKYLINE"-trailer в Ю-ТУБ(YouTube) и думите ти ще се окажат истина.:(

оня преди 13 години
кой туй нещо на покрива уе, яяя скивай бе тоз *** краде кабела..

Георги преди 13 години
Има закони за времето и пространството , за които нашата цивилизация дори и не подозира в сегашно време . Ако приемем това за истина и факт , то тогава разстоянията в пространството на Вселената се превръщат в уравнение с много неизвестни . Това че някоя планета е на разстояние 20 светлинни години от Земята , въобще не означава че за да се стигне до нея задължително трябва да се измине това разстояние . На всички вече е ясно че времето не е постоянно , то може да бъде манипулирано , разтеглено и компресирано . А времето и пространството са взаимно свързани , по тази логика , манипулирайки времето хората са в състояние да манипулират и пространството . Между планетните пътувания в недалечното бъдеще ще се превърнат в част от живота на хората населяващи планетата Земя .

Интересно е защо повечето хора смятат, че живота непременно трябва да бъде съпътстван от вода, кислород и т.н. Това ми се струва, че е ужасно тесногръдо и нелепо твърдение.Само защото живота на земята се е развил така, че организмите са зависими от определени елементи, не ознава, че другаде също е така... плешиви маймуни!

The TRUE Father преди 13 години
Мен ме тормози друг въпрос: "Дали?" - той е много по - страшен, защото са еднакво допустими и положителните и отрицателните отговори. При "WHEN" става въпрос само за време...

Истината преди 13 години
Ясно е, че е за разстояние, но човек може да се шашне най-добре с време, защото именно времето е това, което тормози човека. "The question is always WHEN"

Милен преди 13 години
Браточка, светлинната година е мярка за разстояние, не за време и в случая това е разстоянието което тяло със скоростта на светлината би изминало за 20 години. За какви 20 000 години говориш въобще и какви поколения те бият в главата не знам :)))) Айде със здраве.

Do "AZ" преди 13 години
Намали нулите моля ти се.

AZ преди 13 години
Тия светлини са от преди 20 000 светлинни години, тоест мнооого мноого обикновенни години.Тая планета в момента може даже да не съществува вече. Да не говориме , че няма как да стигнеме до там, а ако пратиме съобщение евентуален отговор ще получиме след около 500 000 поколения примерно, а до тогава нищо чудно да сме си гръмнали нашата земя ....

Азъ преди 13 години
Абе празнуват по македонски,че НАП не може да фи види:-)

pff преди 13 години
Ха така, първо Ватикана ги признава, после ОНН назначава някаква откачалка, планета откриваме, сега пък тя ни намигала. Като включим този технически бум от 20-30 години и нещата съвсем скоро ще си дойдат на мястото.

do 21 преди 13 години
za jalost nqma da stane. Edin poznat tuniziec, wqrwa 4e kosmosa e syzdaden ot gospod i jiwota na planetite. Naprawo mi ida6e da go udarq s klawiaturata po glawata i po tozi na4in da mu onagledq zakoni za grawitaciq, uskorenie i masa.

do 11 преди 13 години
te nqmat lazeri :D

неЗнайко преди 13 години
Истината, много кръчмарски сметки си направил :) Защо реши, че някой ще тръгва със съвременната техникан а такова пътешествие? Първо, за съвременната техника е нужно такова количество гориво за изминаване на дори малки разстояния, че за да стигне, игнорирайки времето, на такова разстояние, една...совалка да речем, трябва да влачи влакова копмозиция хиляди километри дълга с вагони с гориво :). Оттам нататък всички изчисления за скорост дори са безсмислени.

да преди 13 години
Те са ТУК!

пацо преди 13 години
Кой е казал, че ние ще ходим там. Извънземните от там ще дойдат при нас.Ще осъществят контакт и ще ни разхождат с техните совалки до там.

Истината преди 13 години
Тук не става за 30, а за цели 2 мил. години. Но и ти имаш право. Нищо не се знае. Надявам българите да успеят, а американците да гледат недоумявайки :).

Много си скептичен. Ако преди 30 години някой ти каже, че ще имаш мобилен телефон и ще говориш с когото си поискаш и когато си поискаш в целия свят, щеше да го пратиш на психиатър. Не знаеш какво откритие може да изскочи утре.. Нито съм оптимист нито реалист - само погледни какво се случва като технология последните 20-30 години на фона на хилядите преди това.

Истината преди 13 години
20 светлинни год. - по елементарни изчисления пътят до 581g = 1,892 km х 10 ^14 = 189 200 000 000 000 km и при средна скорост от около 10 000 km/h на една примерна совалка (пресметнал съм и онази скорост от близо 21К km/h, необходима за извеждането й в орбитата ) = 18 920 000 000 h / 24 = ~ 2,1598 милиона години път, което пък на български означава, че човек може да забрави да я посети тази планета някога :). Алооо, НАСА! Търсете някоя по-близко до нас. Тази определено няма да я бъде.