Uber и "византийската" му битка в Япония

Страната има "сложни регулации", заяви наскоро Травис Каланик
3 окт 2016 12:37, Бойчо Попов
3
Uber и "византийската" му битка в Япония
снимка: Ройтерс

Американският технологичен стартъп Uber Technologies Inc., чиято основна услуга за превоз е блокирана в Япония, е в търсене на алтернативни начини, за да се възползва от третата по големина икономика в света.

Компанията се опитва да свърже клиенти с лицензирани таксиметрови шофьори, вместо със собственици на частни автомобили, както прави в САЩ, като по изключение работи по американския си начин в селските райони, които нямат достъп до обществен транспорт. А в края на миналата седмица компанията пусна своята услуга за хранителни доставки UberEats в някои части на Токио, пише в свой материал Wall Street Journal.

Тези усилия са част от това, което Uber наистина би искал да прави в Япония: да предлага на градските жители начин за евтино придвижване вместо с такси. Базираната в Сан Франциско компания, чиято марка е в голяма степен неизвестна в Япония, мисли, че може да достигне до тази цел в крайна сметка, но междувременно възнамерява да популяризира и другите си услуги.

Япония, богата и гъсто населена държава, е в някои отношения идеалното място за Uber. И неговото значение нараства в момент, в който Uber спря да се конкурира със себе си в Китай, втората по големина в света икономика след САЩ.

През миналия месец Uber сля своите операции в Китай в Didi Chuxing Technology Co., най-голямата базирана в Китай подобна компания. По-рано двете водиха скъпа битка за клиенти. По това време главният изпълнителен директор на Uber Травис Каланик заяви, че сливането ще освободи парични средства „за смели инициативи, фокусирани върху бъдещето на градовете - от технология за самостоятелно шофиране до бъдещето на храната и логистиката".

Uber се фокусира предимно върху свиване на загубата и работи над увеличаване на приходите преди евентуалното си публично предлагане. Глобалната експанзия, и то не само в Япония, но също и на места като Индия и Югоизточна Азия, е ключова част от стратегията.

Каланик изрази разочарованието си от Япония преди няколко години, казвайки, че страната има „византийски и сложни регулации". Основната е изискването, че в по-голямата си част превозващите пътници срещу пари трябва да разполагат с такси или подобно разрешително.

Uber е изправена пред опозицията на таксиметровите синдикати, които „се чувстват застрашени" от новата услуга, казва Хитоши Сато, анализатор в InfoCom Research в Токио. А при положение, че такситата обикновено са в изобилие по улиците на Токио, налице е по-слабо търсене на алтернативи.

Ръководителят на такси асоциацията в Токио Ичиро Kаванабе заяви, че услугата Uber не е нужна в Япония, защото такситата са лесни за наемане и са на конкурентни цени.

В страната Uber оперира своята услуга от висок клас за превоз с лимузини UberBlack и свърза своята услуга UberTaxi с местните таксиметрови компании. Като доказателство за бавния растеж на компанията през последните две години конкурентното приложение на  таксиметровата асоциация на Токио често има повече налични коли на пътя.
Такситата на Uber струват същата сума, като наеманите на улицата, намалявайки стимула за използване на приложението.

Директорът на Uber Масами Такахаши твърди, че растежът на UberTaxi е забавен от нежеланието на някои по-възрастни таксиметрови шофьори да се научат как да използват тази технология. Много шофьори в Япония са на възраст над 60 или 70 години.

Японските потребители на Uber също изглежда предпочитат UberBlack, въпреки че е по-скъпа, казва Такахаши, защото те искат другите да знаят, че се возят в Uber.

Междувременно компанията разработи своята пилотна програма за селските райони на Япония. Давайки старт на програмата през май, Uber работи с представители на местните власти в Танго, град с 6 хил. жители, постигайки компромис, при който Uber може да привлича частни автомобили в области, където липсва опцията за публичен транспорт. А в Токио новата услуга за доставка на храна би могла да доближи хората до марката.

„Uber иска да бъде навсякъде", казва Такахаши. „Няма причина, поради която ние не трябва да бъдем навсякъде в Япония. Това е моята крайна цел". 

Повече за новата услуга четете в продължението на материала в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
3
 
! Отговори
Пепи преди 7 години
Американският технологичен стартъп Uber Technologies Inc Защо не се напише по простото - такси компания с 4 лаптопа
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
тия след като ги орязаха от всички по-големи пазари, с изключение на щатския, още ли струват 50-60 милиарда?