Немското автомобилопроизводство, доскоро символ на национална гордост, страда от високи производствени разходи и световна конкуренция. Ето защо компании като Фолксваген, Мерцедес и Опел предприемат масови планове за икономии.
В сряда Фолксваген взе решение за намаляване размера на заплатите с един милиард евро чрез замразяването им през следващите две години, срещу гаранция за запазване на работните места до 2011г.
Причината за предприемането на тези мерки е спадът на печалбите и продажбите в световен мащаб. В САЩ например доставките са паднали с 8% само през октомври.
Друга компания в сектора Даймлер- Крайслер наложи през юли план за икономии на основния си филиал Мерцедес в размер на 500 млн. евро. За някои от служителите беше въведена и 40-часова работна седмица.
Колкото до Опел предстои съкращаването на 10 000 работни места в Германия, или една трета от наличния персонал, което предизвика стачни действия от страна на работниците.
Дори легендарното Порше, считано за най-печелившата автомобилна компания в света, се опитва да увеличи конкурентността си за сметка на работниците.
Според Фердинанд Дуденхофер, директор на кабинета за автомобилни изследвания към университета Гелсенкирхен, Германия трябва да се подготви за трудни времена в сектора.
“Автомобилорпоизводството изглежда няма да създава повече работни места”, допълва той. Според изследването общият наличен състав в сектора на територията на Германия до 2010 г. ще падне до 870 000 души.
За сметка на това обаче инвестициите зад граница се увеличават все повече, където работната ръка струва по-евтино. Фолксваген например има силни позиции в Източна Европа, Мексико, Бразилия и Китай. Мерцедес пък присъства в Южна Африка, а Опел - в Полша.
“Автомобилната промишленост в Германия вече прехвърли голям брой от работните си места в чужбина през последните 12 години”, подчертава Дуденхофер.
Производителите на автомобилни части също предпочитат да разкриват филиали извън Германия.
В автомобилния сектор в Германия са заети 5,3 млн. души, като той осигурява една пета от БВП на страната и една четвърт от данъчните приходи.
Компаниите обаче се оказват все по-зависими от външните пазари, където се сблъскват със силна ценова конкуренция.
Двамата най-големи щатски автомобилопроизводители обявиха в сряда, че търсенето на нови автомобили за октомври е паднало с 5% в сравнение със същия период на миналата година, обвинявайки за понижението нарасналото търсене на японски автомобили в САЩ.
Производител No1 General Motors Corp. обяви, че продажбите на джипове и камиони са спаднали с 4.6%, докато тези на автомобили през октомври са се понижили с 5.5 %.
Тежки времена за автомобилния сектор в Германия
Немското автомобилопроизводство, доскоро символ на национална гордост, страда от високи производствени разходи и световна конкуренция.
04.11.2004 | 18:20 ч. Обновена: 04.09.2025 | 15:28 ч.
1

Напиши коментар
Към коментарите
Новини
-
Дронове атакуват Одеска област от акваторията на Черно море
-
И Пекин отхвърли твърденията на Тръмп за заговор със Северна Корея и Русия
-
Пътници и шофьор на кола спряха криволичещ автобус
-
От колеги до неразделни приятели: Актьорите, които станаха близки на снимачната площадка
-
Чантите на есен 2025 – змийският принт е на почит
-
Захарова: Зеленски е сериозно зависим от някои наркотици, не е тайна за никого
-
Путин към Киев: Спрете войната с преговори или аз ще я спра със сила
-
Големи изпитания за 4 зодии през септември
-
Почина един от най-известните и успешни българи в САЩ Тед Попов
-
DF-61 - ракетата на парада в Пекин, която изненада дори опитните анализатори
-
В кадър: Протест пред НС, искат с Русия, "с левъ" и оставка на кабинета
-
Рюте отсече: Не Русия ще решава дали в Украйна може да има чуждестранни военни
-
Путин към Киев: Спрете войната с преговори или аз ще я спра със сила
-
Почина Христина, прегазена с АТВ в Слънчев бряг
-
С какви оръжия се похвали Китай на военния си парад? СНИМКИ
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата