Бирата е по-полезна за имунитета от киселото мляко, кефира, сиренето и други ферментирали млечни продукти, според китайски учени, цитирани от "Фронтиърс ин нютришън".
Благоприятният ефект се дължи на съдържащите се в нея ферменти.
Авторите на настоящото изследване от Медицинския университет в Далян, Китай, са оценили състава на пенливата напитка и са установили, че полифенолите и целулозата в нея остават ключови съставки за укрепване на имунната система.
Според учените особено ценни са полифенолите - мощни антиоксиданти с пребиотични свойства. Те създават в храносмилателната система подходяща среда за размножаване на полезни микроорганизми, като подпомагат растежа на лактобацилите и бифидобактериите. Важна роля играят и епикатехинът, катехинът, метилмалоновата киселина и кафеената киселина, които потискат растежа на патогенните микроорганизми.
Изследователите отбелязват, че безалкохолната бира е по-здравословна от обикновената, тъй като не съдържа етилов алкохол.
Китайските експерти напомнят, че пивото е полезно за организма само когато се пие в разумни количества.
"Умерената консумация на бира помага за предотвратяване на атеросклероза и сърдечни заболявания, потиска рака и подобрява кръвообращението и имунната функция. Доказано е също така, че бирата има антиоксидантно и подмладяващо действие", пишат авторите на изследването. (БТА, Елена Христова)

„Спайдър-мен: Нов ден“ продължава с рекордното си темпо, „Одисея“ донесе нов рекорд за Нолан
Пактът за взаимна отбрана между Турция, Саудитска Арабия и Пакистан може да бъде разширен
Промишленото производство и стокообменът ще са на фокус през седмицата у нас
Петролът поскъпва, Иран и Оман все още не стигат до споразумение за Ормузкия проток*
Иран направи рокади в службите си за сигурност, споразумение за Ормуз с Оман е „много близо“
Русия разширява производството на реактивни дронове, избягващи зенитните дронове
Смъртоносна бактерия дебне във водата: Петима починаха, властите предупреждават
Морето разкри тайна на 2000 години: Откриха древен римски кораб край Сицилия (+ВИДЕО)
Изписаха 12-годишното дете, пострадало тежко с електрическа тротинетка в Лясковец
Министърът на отбраната: Чакаме отговор от Украйна откъде е излетял дронът
20-годишна жена е в тежко състояние след катастрофа на АМ "Тракия"
Крушарски отново култов след издънките на Локо Пловдив
Чиликов дава съвети на Левски за нов бой по Кайрат
Любо Пенев прави любопитен трасфер
Мачовете по телевизията днес, 10 август
ЦСКА с важно решение: Отлага мач в Първа лига заради Европа
Обрат на "Армията"? Ради Здравков се връща в ЦСКА
За какви ястия са подходящи различните сортове домати
Високопротеинов кекс с кисело мляко
Нумерологична прогноза за 10 август
Таро карта за 10 август, понеделник - Тройка пентакли
Дневен хороскоп за 10 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 - 16 август: Пари за Близнаците
Дентално здраве от детството до зрелостта: Менопауза и орално здраве - хормоналният фактор в устната кухина
Дори лекото недоспиване може да повиши теглото
Компактен CRISPR ензим приближава терапиите, които редактират гени в тъканите
Топлинен удар и дехидратация при кърмачета: какво трябва да знаят родителите
Кървене след секс – трябва ли да се притесняваме?
Почти половината бебета по света са изключително кърмени през първите шест месеца
Украинската посланичка дава обяснения за падналия днон край Кардам
Първата зоолинейка в България е вече факт
Хороскоп за 11 август 2026
Виц на деня - 10 август
143 пожара за потушени през изминалото денонощие
Съдията по делото с ужасяващи разкри детайли за смъртта на Георги Кузев