IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Започва проверка на „Ню Имидж“ след твърдения, че експлоатира деца

Незабавна проверка на филмовата компания „Ню Имидж“ разпореди днес министърът на труда и социалната политика Емилия Масларова

Започва проверка на „Ню Имидж“ след твърдения, че експлоатира деца

Незабавна проверка на филмовата компания „Ню Имидж“ разпореди днес министърът на труда и социалната политика Емилия Масларова, след като се срещна с представители на Инициативния комитет за защита правата на децата и изпълнителите в кино и телевизионната индустрия, обяви министерството.

Според отвореното писмо, изпратено до министъра от инициативния комитет, компанията експлоатира малолетни и непълнолетни деца и ги наема за снимки нощно време на граждански договори. Освен това фирмата прилагала дискриминационно отношение към заплащането на деца, изпълняващи едни и същи задачи с едно и също работно време.

Предстои Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, заедно с Държавната агенция за закрила на детето и други институции да направят цялостна проверка в компанията от момента на стъпването й на българския пазар. Проверката ще засегне и родителите на деца, наети за снимки.
 
От „Ню Имидж“ обаче заявиха, че тези твърдения са неверни. „Компанията е изпълнила всички изисквания на българското законодателство за ангажиране на деца в заснемането на кино-продукции като получаване на изрично и писмено съгласие от родителите и настойниците, сключването на съответни договори при спазване на всички изисквания на действащото законодателство“. Това е становището на компанията, която няма притеснения по случая.

Това, че родителите знаят, че децата не трябва да полагат нощен труд, не ги освобождава от отговорност, посочи министър Масларова и добави, че министерството ще инициира промяна в Закона за закрила на детето по отношение на дейността и правомощията на Агенцията за закрила на детето, тъй като в момента агенцията не може да се намесва в случаите, касаещи търговските дружества, каквото е „Ню Имидж”.

Компанията бе избрана за купувач на „Бояна филм“ през юни 2005 г., приватизационният договор с нея бе подписан в началото на миналата година, а джиросването на закупените акции стана през ноември 2006 г. след поредица от спорове с дотогавашните ръководители на дружеството.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата