IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Още ден включваме късите задължително, после - ако щем


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

32

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
...по-приятелски бе хора!!!Какво сте се хванали за гушите?!Вече който иска кара със светлини,а който не иска-без!!!На един език говориме-трябва да може да се разбираме!!!
отговор Сигнализирай
31
баси
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Държавата трябва да направи задължително карането на къси свтлини през цялата година без изключения. Без значение дали е светло, пече слънце или духа вятър...Ефекта от това е без съмнение и всеки, който кара на дълъг път може да го потвърди.Всички цървулски мнения за някъви стотинки и разход от милиграми са ***. Хора като нямате пари за крушки ходете пеша...
отговор Сигнализирай
30
Ernesto 'Che' Guevar
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Хората в другите страни не пестят,ама взимат по 2000 евро.А тука средностатистическия българин колко взима заплата направи си сам сметката.Вярно за крушки,не е кой знае колко,ама хубавите акумулатори излизат солено.Подкрепям инициативата да се кара от 1.11.-1.3,но след това си е чиста простотия,тия хора не са кьорави всепак са взели книжка нали така ? Посред бял ден фарове.... сами си правете изводите.
отговор Сигнализирай
29
Нормален
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Има няколко юнака тук , които не знам защо така разпалено отричат , че тази наредба за запалените фарове е глупост. Бяха им приведени достатъчно статистики, че няма полза от тях, по-скоро кярът е за търговците на акумулатори и ел. аксесоари и на КАТ-аджиите. Такива умници и до днес твърдят, че милиционеро-комунизма беше супер и всичко, което *** и продажно правителство разпореди, е правилно и неоспоримо. Ами колко техни разпоредби се оказха само лобиране в нечия полза? И защо, всяка бъркаща в джобовете ни простотия се оправдава с измислени европейски изисквания?
отговор Сигнализирай
28

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Това че има увеличение на загиналите не е в резултат от фаровете а е от това че постоянно се увеличава броя на колите по пътищата.Фаровете помагат.Това е едно нещо което ясно забележимо и някой пак плюят..и се оплакват.Все едно да кажеш на черното бяло .Разбира се че колата с включени светлини се откроява много по добре и се забелязва по-отдалече дори при идеално хубаво време.Друг въпрос е дали шофьора като забележи тази кола ще предприеме мерки или ще кара безразсъдно.И съвсем друг въпрос е че в западна Европа местата които са с двупосочно двичение се броят на пръси .Имат си магистрали хората.ФАРОВЕТЕ ПОМАГАТ и ако някой се съмнява в това по-добре да не се качва на кола защото става ясно какъв шофьор е.
отговор Сигнализирай
27
читателче
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
през 2007 година е налице тенденция към увеличаване общия брой загинали, независимо от режима на използване на светлините. Държава Дневни светлини Инциденти Испания Не са задължителни Намаление с 13% Италия Задължителни извън градовете Намаление с 4.3% Дания и Финландия Задължителни Увеличение с 40%! Швеция Задължителни Увеличение с 7.3% Полша Задължителни Увеличение с 17.4% Чехия Задължителни Увеличение с 17% Словения Задължителни извън градовете Увеличение с 12%
отговор Сигнализирай
26

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Да си чувал за точки в краят на изречението.Колите не биле направени да карат по 24ч. на фарове.Ти по 24ч. нон- стоп ли караш?И колко ти се качва разхода-0.50ст. на 100км.Под пари ще останеш,ако ги спестиш.В Европа сигурно карат на фарове когато е облачно и когато се покаже слънцено през облаците -гасят фаровете.Когато се скрие пак ги палят.Баси и глупостите пишете постоянно.
отговор Сигнализирай
25
читателче
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Регламентирането на задължителни светлини у нас (изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.) е законодателна недомислица, достойна за подигравка: Никъде не се посочва какво са и какво не са дневни светлини, а само за какво служат. Оставено е изцяло на субективния произвол на контролното лице да прецени дали водачът подлежи на санкция, понеже е включил светлини, които не са къси. Няма регламент за минимални, нито максимални нива на интензитет на светене. Следователно, всеки водач, който не ползва пълната мощност на късите светлини, подлежи на санкция, а всички, които заслепяват - не. Законодателното кредо в случая е "достатъчно ярко за да се вижда, но не по-слабо от къси светлини" и "колкото по-дразнещо, толкова по-безопасно". Не са предвидени санкции за неправилно регулирани фарове. Излиза, че по закон участниците с неизправни светлини са длъжни да причиняват дискомфорт на другите през определена част на годината и е препоръчително да го правят през останалата. Така формулирана санкцията за неизправни светлини представлява наказателен данък. Санкционират се водачи, чиито крушки са изгорели в движение, дори това да е станало туко що. През деня водачите нямат начин да констатират в движение неизправност на светлините, поради заобикалящата ги естествената светлина. Освен тунелите, не се посочва нито едно място или пътна отсечка, която да предполага движение с включени светлини. След като целта на законодателят е била да улесни водачите при "разпознаване предната част на превозното средство" от по-голямо разстояние и при висока скорост, остава загадка защо са задължителни в градовете, където движението е интензивно, скоростите са пределно ниски и през по-голямата част от времето участниците престояват на място. Като критерии за необходимост от светлини е използван слепешката календарът. Не се конкретизира какви пътни условия предполагат използване на къси светлини. Логиката е, че ако 1-ви март е ясен слънчев ден, се налага всички да ги включат, но ако на 2-ри вали сняг, не е наложително.
отговор Сигнализирай
24
---
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Когато ни задължиха да караме на къси светлини, се аргументираха, че така ще намалеят катастрофите по пътищата. За 2-3 г. откакто караме така никой не даде точна статистика с колко точно са НАМАЛЕЛИ жертвите за да се убедиме ,че е правилно.В страните от северна Европа карането на къси е оправдано. Какво да кажеме ние, когато в слънчев ноемврийски ден с над 500 лукса осветление караш на фарове? Още повече ,че в Гърция никой не караше зимата на фарове.... Но при нас е така: Българската порода слон е по-малкия брат на Съветската (европейската ) порода слон.Спечелиха лизинговите компании, защото пътните полицай успешно си плащаха месечния лизинг на колата, апартамента, уредбата и плазмата в къщи.Колата ми е модел 2007,купена през 2007 г, от реномирана Американска марка, има автоматични фарове със вграден светломер. За какъв *** да карам на фарове, като компютъра преценява ,че трябва да са изключени? А той отговаря на всички световни и Европейски изисквания за безопастност?????????
отговор Сигнализирай
23
читателче
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
от това печелят: Петролните конгломерати, поради 2 до 5% преразход на гориво; Правителствата от акциза и данъците върху горивата; Производителите на автомобили; Търговците на резервни части; Сервизите; Общините и пътна полиция от наложените глоби за невключени светлини
отговор Сигнализирай
Новини