IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Още ден включваме късите задължително, после - ако щем


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

22
anonimen
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
4eta tyk razni mneniq i mi se stryvat sme6ni.....ne samo 4e ne karam na svetlini...ami me i draznqt tiq koito mi svetqt v o4ite po sred bql den.........na vremeto po vreme na socializma sega kato se zamislq vra6taiki se vav vremeto togava.....ne karaxme sas svetlini prez denq....i ne sam imal PTP.....mnenieto mi e....4e si ima karaci po patq...kakto i v jivota....a tova sega dnes s tiq svetlini....si e 4ista politika za da se brakne v djoba na valgarina.....ama koi me pita....vsa6tnost...v tazi strana nikoi za ni6to ne ni pita...a ni se nalaga.....
отговор Сигнализирай
21
читателче
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Ползването на къси светлини покачва между 3% и 8% разхода на гориво. Ето примерно изчисление на преразхода за една средна бензинова кола: ДАДЕНО: разход: 6 литра/100 км, КПД на двигателя: 25%, КПД на алтернатора: 50%, калоричност на бензина: 42,7 MJ/kg, плътност на бензина: 750 kg/m3, консумация при светнати къси светлини: 200 W (2х55 W фарове, 2х15 W габарити, 2х10 W осветление на номера, 40 W разни осветления по таблото, купето, радиото) За улеснение ще търсим консумацията за 1 час, тоест нужни са ни 200 Wh. Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720 kJ. За да произведе тази енергия, алтернатора трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват 1,44 MJ от двигателя. Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи 4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ. Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин, което е 180 ml като обем. Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км. Ако автомобила сe движи с средна скорост 50 km/h, му трябват 2 часа за да измине 100 км, следователно ще консумира 360 ml бензин за светнатите светлини, което е 6% повече от разхода 6 литра на 100 км.
отговор Сигнализирай
20
читателче
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
През 2006 година беше приета поправка в Закона за движение по пътищата гласяща: Чл. 70. (3) Моторните превозни средства през периодите: 1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини; 2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. (чл.70, ал.3, изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.) Така законодателите се надяваха да намалят жертвите по пътищата, но статистиката доказа че това не се случи. Ето жертвите през последните 7 години: 2002 959 жертви 2003 960 жертви 2004 943 жертви 2005 957 жертви * поправката действа от 1 ноември 2006 2006 1043 жертви 2007 1006 жертви 2008 1059 жертви
отговор Сигнализирай
19
боби
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Явно някои хора имат нужда от очен лекар,а не от фарове.Имало по-добра видимост-ами като не знаеш да шофираш и не си си изградил навика да гледаш в огледалата за задно виждане как ще видиш идващ зад теб автомобил.А пък за насрещно движищите се е направо пък пълна глупост.Тук не става въпрос да се кара на фарове през нощта или в мрачно време-естествено че тогава трябва да се кара на фарове.Но я ми кажете примерно днес поради каква причина трябва да си включа фаровете през деня,че не ми е ясно.
отговор Сигнализирай
18
Възмотен
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Ама каква видимост на теб лично ти осигуряват не знам но ако си тръгнал да вървиш срещу колите по добре се качи на тротуара и 1 подробност че колите не са направени 24 часа да се карат на фарове а дали харчи повече то е ясно че харчи просто не всеки може да си направи точна сметка и как се изчислява разхода на автомобила.И според мен е е важно да караш на къси на тях видимостта е мах 50 метра ако са правилно ностроени не да ти вадянт очите а когато се движим с 40км спирачният път е близо 30 метра е фаровете какво ще ти помогнат ако си караш по правилник имаш необходимата видимост.А в Европа карат на фарове тогава когато няма слънце
отговор Сигнализирай
17

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Аве мухъл не си ти този който ще ми казва какво съм написал, ясно ли ти е *** такъв
отговор Сигнализирай
16
User
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Рисков шофьор е този, който предпочита да спести 50 ст. от горивото отколкото да си подсигури сигурността! Не случайно има страни в които е задължително да се кара на къси целогодишно. Хората не са по-*** от нас. Само дето не пестят от крушки и гориво! Просто са разумни!
отговор Сигнализирай
15

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Винетка-68 лева,застраховка-около 200 лева, данък за колата-около 80 лева,преглед-около 36 лева.Смяна на кормилни щанги и шарнири всяка година заради пътищата-около 250 лева.Гуми зимен комплект-около 400 лева, летен -малко по малко-около 300.Вярно, гумите не се сменят всяка година.Та в малко повече ще ми дойде да си купувам и всяка година акумулатор.На българските , особенно Монбат и 6 месеца друсане по дупките са много....Хайде сега умножете тези разходи по половината от броя на леките и товарни автомобили в страната и вижте как ни доят и стрижат като овце....Фаровете безспорно са полезно нещо, особенно зимата, но ако всеки е дисциплиниран и изправен на пътя , спазва знаци и ограничения, дали ще се кара със или без фарове няма значение.
отговор Сигнализирай
14
Ivo-DE
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Не е нужно да ритаме срещу всяко нещо, което е задължително!Специално когато съм зад волана мога да кажа, че с фарове видимостта е много по-добра за мен самия и за тези, с които се разминавам.Когато грее слънцето нареща и вървя срещу кола смея да твърдя, че запалените фарове на този отсреща много ми помагат. А зимното слънце е много по-ниско от това през лятото, когато грее отгоре, почти вертикално....Моето мнение е че аз съм За запалените фарове през зимата. На моята кола това не се отразява и на разхода на гориво, както някои твърдят.Май и това се оказва верно - "В домакинството икономията е майка на мизерията, а на пътя майка на катастрофата!" ;-)))
отговор Сигнализирай
13
боби
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
това че караш с включени светлини не те прави разумеин шофьор.*** които карат с по 150 километра при ограничение 90 винаги са с включени светлини.Интересно кой е по-рисков шофьор,който кара без светлини с 90 км или този със светлини с 150 км.Даже като видя през слънчев ден някой автомобил с включени светлини веднага ми става ясно,че това е поредния камикадзе.От друга страна консумацията на гориво при включени светлини нараства и като го умножите по броя на колите веднага ще се разбере че става въпрос за стотици милиони лева всяка година в джоба на търговците на горива.
отговор Сигнализирай
Новини