Над 300 производители на е-коли в Китай, обмисля се консолидация

Държавните стимулите довели до твърде големия брой компании
13 сеп 2021 20:15, Анисия Иванова
3
Над 300 производители на е-коли в Китай, обмисля се консолидация
Снимка: БГНЕС

Китайските власти си поставиха за цел да консолидират сектора на електромобилите в страната. Дългогодишните им усилия да го развият създадоха твърде много играчи и много от тях са на ръба на оцеляването, предава Bloomberg.

„Занапред производителите на електромобили трябва да стават по-големи и по-силни. В момента техният брой е твърде голям.“, заяви Сяо Яциун, министър на промишлеността и информационните технологии по време на пресконференция в Пекин.

„Повечето такива компании са разпръснати и малки по размер,“ каза той. „Те трябва да се възползват от всичко, което пазарът предлага, и ние насърчаваме сливанията и преструктуриранията в сектора на електромобилите, за да увеличим допълнително концентрацията на пазара.“

Китай успя да превърне своя сектор на електромобилите в най-големия в света и сега насочва усилията си към консолидация на компаниите в тази сфера, които нараснаха до близо 300. Правителството планира мерки, за да намали свръхкапацитета в сектора и да насочи ресурсите към няколко важни производствени центъра, предаде Bloomberg News.

Регулаторите обмислят да въведат праг за минимален реализиран производствен капацитет за сектора и тези провинции, които не изпълняват изискванията няма да могат да одобряват нови проекти, докато не се появи свръхкапацитет на друго място.

Опитите за реформи в сектора на електромобили последваха цялостните усилия на президента Си Дзинпин да преструктурира икономиката и обществото на страната. В последните месеци властите затегнаха контрола върху редица сфери, като частното образование и технологичните гиганти.

Днес книжата на китайските производители на електромобили поевтиняха. Акциите на Xpeng Inc. загубиха до 3,2% по време на борсовата сесия в Хонконг, а акциите на Li Auto поевтиняха с 1.8%. Книжата на други компании от сектора също поевтиняха на борсите в континентален Китай.

Мащабният растеж на китайския пазар за електромобили беше подкрепян от правителствени субсидии, които трябваше да подтикнат потребителите да се насочат към по-чисти превозни средства. Между 2015 и 2020 г. централното правителство осигури близо $5,1 милиарда субсидии за покупки на електромобили, показват данни от Министерство на промишлеността и информационните технологии.

Регионалните власти също предлагат финансиране под формата на данъчни облекчения и други стимули за създаване на компании за електромобили, което доведе до свръхкапацитет в сектора. В провинция Дзянсу, на север от Шанхай, има 30 производители на електромобили и няколко от тях вече са фалирали.

През миналата година средното съотношение на използвания капацитет в Китай беше около 53%, според изчисления, базирани на данни от Комисията за национално развитие и реформи за провинция Дзянсу.

Още новини четете на Bloomberg TV Bulgaria


3
Още от Общество
Хотелиери: Труден сезон, така е вече трета година
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
китайците ще измислят организират и изпълнят, докато ЕС се опита да събере членовете...
2
0
 
1
 
! Отговори
Христо Христов преди 4 дни
Няма лошо - фалшивите немски фирми щяха отдавна да са фалирали и те, ако цяла германия не работеше за субсидиите им. Но всичко ще си дойде на мястото. Южна Корея бута високия сегмент електромобили, Китай бута средния и тук таме високия. Неизбежно е - Фолксваген и сие ЩЕ фалират и мързеливите немци ще просят по улиците от глад.
1
4
 
13
 
! Отговори
българина преди 5 дни
телефункен блаупункт грундих, льове ачико, и още десетки немски марки, които бяха първи в бранша доста години. немския автобранш ги чака същото благдарение на цру и продажния брюксел! ес е скапана клоака