Малките коли са опасни – ето кои взимат най-много жертви

Въпреки системите за сигурност, те не могат да опазят шофьора си
30 май 2020 23:00, Нели Христова
56
Малките коли са опасни – ето кои взимат най-много жертви
Снимка: Pixabay

Застрахователният институт за безопасност на движението (IIHS) не само провежда краш-тестове, но и събира статистика за последствията от катастрофи на пътя. На всеки три години организацията сравнява показателите за смъртността с предишните си данни. Последното такова сравнение показва, че малките автомобили все още са по-опасни и не могат да опазят шофьора си, въпреки увеличения брой системи за безопасност, пишат от Automedia.

Последната подборка на данни е за периода 2015-2018 година. В катастрофи със субкомпактни автомобили са загинали 108 души на 1 млн. регистрирани превозни средства, докато при по-големите коли смъртността е 52 на милион машини. Трябва да се отбележи, че показателят при субкомпактните модели е намалял 2 пъти. Експертите пресмятат 36 смъртни случая на 10 млрд. мили пробег, докато при предишния отчетен период те са били 78.

В отчета на IIHS се посочват и данните за конкретни модели. Рекордьор е Ford Fiesta (141 загинали на милион регистрирани автомобила). На второ място е Hyundai Accent със 116. Следват два модела, които не се предлагат в Европа – Chevrolet Sonic (98 загинали) и Nissan Vers Note (96). В първите 5 попада и Fiat 500 (95). Следват Hyundai Elantra и Kia Cerato (по 89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) и Hyundai Accent комби (81).

На другия край на списъка са големите всъдеходи и модели от премиум-брандове с нулева смъртност. Това са Infiniti QX60, Porsche Cayenne, Range Rover Evoque и Mercedes-Benz C-Class. Трябва да се отбележи също, че и Volkswagen Golf има същия показател – нито един загинал.


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
5
 
4
 
! Отговори
АЖД преди 1 месец
До 51
Точно за това са по-безопастни, защото се мачкат. Това се учи по физика още в началното училище, после се повтаря в средното. Но явно не сте били там!
53
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не е честно пак, къде са любимците на народа Лада, Москвич и ЗАЗ?
52
6
 
6
 
! Отговори
Гадняр преди 1 месец
Аз пък си мислех, че БМВ тройка и Голф тройка на по над 10 години са лидери и в тази класация?
51
14
 
14
 
! Отговори
до 34 преди 1 месец
Преди година видях следната катастрофа.Пиян ОЗ военен беше блъснал Мерцедес на няколко месеца с Жигули на 47 години! Задната броня на Мерцедеса беше до задните седалки.Жигулито имаше леко огъната броня и счупен фар!Мерцедесът беше це класа,но на по малко от година! Добре,че в него пътници нямаше.Тогава разбрах,че днешните коли ги правят от вчерашни вестници!Всичко им е ужасно калпаво.
50
6
 
6
 
! Отговори
до 34 преди 1 месец
Работя от 30 години в една фирма и се сещам какви бяха служебните ни автомобили от 1996 до днес.Тези от 2000-2008 бяха най добри.Не знам защо.След това качеството пада постепенно и тези които получихме миналата година са най зле!Карам стара кола и мога,но не смея да си купя нова!Новите се правят като да ги караш 3 години и после-за скрап!Направо ме е срам като видя 50 годишна Жигула да изглежда и върви по добре от някой на по една година.
49
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нито един загинал в Голф? Това е чудо като се има в предвид че всички голфаджии се мислят за Шумахер. Явно Господ пази лудите.
48
18
 
18
 
! Отговори
Az преди 1 месец
Карайте големи коли ако ви е скъп живота. Ако не ви е, карайте 30 годишни бангии на газ-метан и не давайте и лев за ремонт и профилактика (че много скъпо). Съществуват хора които ползват и обществен транспорт.
47
22
 
22
 
! Отговори
От щаба преди 1 месец
Поредната безсмислена класация. Форд Фиеста 116 загинали. Хюндай мики маус 117. Сега напишете, че Форд имат еднакви продажби с Фиат и Хюндай. Плюс със сигурност 100 от загиналите във Форд Фиеста са починали от Корона вирус поради неспазване на дистанцията.
46
16
 
16
 
! Отговори
Милен преди 1 месец
убийците карат големи коли ... като правило и обикновено пияни или дрогирани
45
29
 
29
 
! Отговори
Преброяване преди 1 месец
Който е за голям автомобил да сложи плюс, който е за малък минус. Да се преброим.Аз лично съм на мнение че българина предпочита големите автомобили, но за съжаление не всеки може да си позволи дори и стара голяма кола.
44
28
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пред тира всички са равни!
43
24
 
24
 
! Отговори
имигрант преди 1 месец
Това е вярно. В северна Америка хората с пари карат огромни SUV и пикапи. Не толкова за гъзарията а за собствена безопасност. Представете си сблъсък промерно между Линколн Навигейтър и Хюндай аксент.
42
4
 
4
 
! Отговори
We преди 1 месец
До Митьо хотелиер

Хей зевзек, ще ги побъркаш тук.Как се сети да използваш такъв начин на писане във форум?
41
15
 
15
 
! Отговори
Нова-стара преди 1 месец
Това в статията е статистика, другото е релност. За мен и двете страни са прави, тези ЗА нови коли и другите ЗА по-стари от висок клас. Лично смених старото ауди а6 ц5 куатро с нова октавия от 2018-а. Аудито бе по-комфортно и повече автомобил, но не мога да кажа, че се усеща по-сигурно, особенно при висока скорост. Спирачките, системите за сигурност, фаровете, все неща, които са били премиум преди 15 години, но днес са стари. Правилно подбран нов автомобил от по-нисък клас не е за пренебрегване.
40
29
 
30
 
! Отговори
До Митьо хотелиера преди 1 месец
Брат, в кое училище те учиха да пишеш?!? Как взе книжка като явно нямаш осми клас. Караш мутренски коли та си ми Ясен какъв хотелиер си. По голям неграмотник от теб скоро не бях срещал.
39
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Преди време взех под наем една киа "Пиканто " на 15 000км- "големия "двигател 90-100 коня бензин с турбо, невероятно забавен автомобил , докато го настъпиш и вече си над 100км/ч , благодарение на турбото двигателя е с динамиката на дизел и с 1800об/мин дърпа яко.
38
50
 
35
 
! Отговори
Митьо хотелиер преди 1 месец
Нагледал съм с а на катастрофи. Сяка седмица от 10 години джиткам от Несебър я до София, Пловдив, Свиленград. Тес САС малките коли кат са изшият нищо не остава от тях. Аз карам Ауди ку 8, 530 коня. Имал съм и ЕС класа и bmw x 5. Това са здрави коли, имал съм няколко катастрофи и на мен нищо ми нямаше. Малка кола бях зел едно Киа сийд кат на полицаите синковеца кат беше на 16 г. да са учи да кара, ама тая Киа смешна, 103 коня немощ тръгна. Махнах я , кат Зе книжка а сина директно му зех Г класа
37
22
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Един смeшник по-долу иска драстични данъци за "Кола над 1.2 т. и над 120 к.с.". Това означава на практика драстични данъци за всички коли, които се произвеждаха в последните 10 години с изключение може би на двуместния Смарт.
36
19
 
19
 
! Отговори
а бе ей преди 1 месец
Що не пишете,че е платена публикация!?
35
31
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От 31 до 35
Четеш ли се какво пишеш? Карам чисто нов служебен автомобил нисък клас и личен стар - висок. За 6 весеца новия има ръжди, там където стария нява от 14 години, а той няма никъде. Новия струва 35 хил лв, стария 11 хил лв, какъвто и ремонт да му направя на стария не може са стъпи 35 хил лв. И стария е по сигурен, по комфортен, по тих и по мощен от нония. Затова производителите делят колите на класове. Претъпквай си семейството в чисто нова фиеста ако щеш.