Антифризът може да е враг - ето защо

Нивото на охлаждащата течност е от значение
16 апр 2021 17:45, Нели Христова
20
Антифризът може да е враг - ето защо

Хвърлянето на един поглед под капака на автомобила не само за доливане на течност за чистачки е полезен навик на много шофьори. В хода на тази проверка не е лошо да се провери и нивото на охлаждащата течност при работещ двигател.

Когато в съда за антифриз (или вода) няма достатъчно течност, моторът, както е добре известно, започва да прегрява и излиза от строя. Но и повишеното ниво на антифриз също може да донесе неприятности. Разбира се, трябва да се уточни, че става дума не за малко превишение - с няколко милиметра над чертата за максимума, а за случаите, в които охлаждащата течност стига до гърлото на съда.

Това е свързано с факта, че антифризът при нагряване се разширява, а с увеличението на неговия обем расте и нивото в малкия резервоар. Ако това се случи, защото шофьорът е сипал прекалено много охлаждаща течност, това не е проблем - при положение, че всички детайли работят както трябва. Клапанът, вграден н гърловината на радиатора, е длъжен да се справи с подобни ситуации. Той прости ще изпусне излишната течност и пара навън, като ще регулира оптимално налягането в системата.

Най-неприятно, което може да стане в подобни случай е обливане на отсека на двигателя с антифриз и излизане на пара от под капака. След няколко години експлоатация самият клапан престава да изпълнява своите предохранителни функции. Затова тук остава надеждата в капака на съда за съхранение на антифриз. Или по-точно на това, че той не е добре херметизиран. Така охлаждащата течност ще излезе навън и с това всичко ще приключи.

Когато обаче всичко е наред с капачката, а клапанът не сработи, разширилият се антифриз създава повишено налягане в системата за охлаждане на мотора и задължително ще намери нейното най-слабо място, през което да се измъкне. Най-често, това е уплътнението на главата на цилиндрите или самия резервоар за антифриз. Ако се счупи последният, не е фатално, тъй като смяната му не е скъпа и става бързо.

Още по темата четете на сайта на Automedia.


20
Още от Коли
Сблъсък на минало и бъдеще: "Москвич-402" удари нов Jaguar XJ
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
2
 
! Отговори
До номер 7 преди 2 седмици
Абсолютно си прав! Ама има много шофиори дет само могат да въртят геврека и нищо друго... Виждал съм какви ли не проститии... Например му свтва чек енджин и му викат.... Трябва да долееш масло! И той купува пет литра и налива докато се покаже от гърловината. :) Така е с всички други течноси.... Няма min/max.. До гореее! Или пък сменя си сам маслото на ДВГ. Ама развърта пробката на скоростната кутия. После налива в двигателя и става мазало :)... Мъка... Мъка... Матряла не обича да чете :)
8
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Тоалетната хартия също може да е враг! Не го забравяйте!
7
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Никой нормален водач няма да напълни резервоара на антифриза до горе. На самото резервоарче е обозначен минимума и максимума. А когата течноста в резервоарчето е в границите на максимума а течноста при загрял двигател излезне през капачето на резервоара това означава че или вентилатора за охлаждане на радиатора не работи или нещо с гарнитурата на главата не е в ред.
6
1
 
15
 
! Отговори
Тая статия е толкова преди 2 седмици
вярна,колкото и Вартбург 353 ще вдигне от 0-100 за 5 секунди, без да се обиждат собствениците на такива дзверове.
5
0
 
26
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 2 седмици
Беше ми забавно да прочета статията на Нели.
Наистина забавно.
Адмирирам желанието за търсене на информация, но още на втория ред си личи, че и гума не си сменяла.
Голяма простотия е написана!
Само импотентен ветеринар дето и колело не е карал ще повярва.
4
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Опелите пукат радиатора. Клапана е предвиден да изпуска газова фаза. Високата плътност на охлаждаща течност повишава налягането и ако маркучи са нови, заминава радиатора.
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До 1
Веднъж ми се случи. Бях на палатка в далечния край на язовир Голям Беглик. Вдигнах капака и видях, че в казанчето няма и капка течност. Кой знае колко време съм карал така.
Карах на тръни 20 километра до Сърница и там долях 2 литра антифриз и литър дестилирана вода.
И до днес си я карам тая кола, 2 години по-късно, така и не разбрах къде се загуби тая течност.
2
4
 
13
 
! Отговори
Обаче преди 2 седмици
Ако го сложиш във ваксина, става безвреден и безопасен. СЗО потвърждава.
1
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
който не е пукал маркуч посрещ нищото и не е отварил капака да види че няма капка антифриз за да се прибере, да си кара безгрешната нова кола и да си плаща лизинга и каското