Банани, омега-3... Какво да ядем за по-добрo настроение?

Липсата на слънчеви лъчи навън ни депресира
7
Банани, омега-3... Какво да ядем за по-добрo настроение?
Pixabay

Всеки от нас е имал дни, в които се е чувствал зле психически и е искал просто да се завие през глава и да не излиза от дома си. Лошото настроение възниква поради различни причини и често може да е свързано със самота, неудовлетвореност от професионалните успехи и липса на самочувствие. Това е една от първите стъпки към депресията и, ако усещате, че често изпадате в дупка, е добре да потърсите лекарска помощ.

 
Когато се нуждаете от нещо, вдигащо настроението, може автоматично да посегнете към бонбон или бисквитка, но лакомствата едва ли ще ви накарат да се почувствате по-добре. Има обаче храни, които могат да помогнат за подобряване на настроението, като осигуряват ключови хранителни вещества и повишават хормоните, които ви карат да се чувствате добре.
 
Ето пет храни, които могат да ви помогнат да повишите настроението си: 

1. Омега-3 мастни киселини
 
Омега-3 мастните киселини са основни мазнини, които може да си набавите само чрез храната. Въпреки че са необходими повече изследвания, проучванията показват, че омега-3 мастните киселини могат да помогнат за намаляване на тревожността и депресията. Експертите смятат, че приемът им помага за повишаване на настроението, тъй като хората с депресия могат да имат ниски нива на някои омега-3 киселини, включително ейкозапентаенова и докозахексаенова киселина.
 
Омега-3 мастните киселини имат също и противовъзпалителен ефект върху тялото ви. Това е важно, защото възпалението е свързано с депресия и тревожност. Някои от най-добрите начини да получите омега-3 мастни киселини са приемът на мазни риби като сьомга, херинга и сардини; добавяне на смлени ленени семена или семена от чиа към закуската си; прием на добавки с рибено масло – опитайте да започнете с 1-2 грама омега-3 на ден.
 
2. Банани
 
Бананите са източник на прости въглехидрати, които ще повишат кръвната захар и ще осигурят енергиен тласък. Яденето на плода може да ви помогне бързо да вдигнете настроението си и, благодарение на богатото фибрено съдържание, той се усвоява по-бавно. Това означава, че макар бананите да повишават кръвната захар и нивата на енергия, те няма да доведат до последващ срив в кръвната захар, което може да ви накара да се почувствате по-зле.
 
Какви други храни да ядем з апо-добро настроение, вижте в материала на Tialoto.bg  

Източник: Tialoto.bg 

7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Музикални храни та да си пеете с газовете.
По спомен от казармата- зле сварен грах с русенско и сурова ряпа.
Ефекта е умопомрачителен.
3
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пържоли и шишчета , па нека ни е кофти настроението .
2
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
I eat ass
1
2
 
14
 
! Отговори
пенсионер преди 1 месец
най-доброто е свински ребра на фурна, печени 2-3 часа докато месето почне да капе от кокъла!