Как да се храни бременната за здраво бебе?

Интервю на д-р Райна Стоянова за Puls.bg
Обновена: 5 окт 2018 09:40 | 5 окт 2018 09:37, Румяна Тасева
3
Как да се храни бременната за здраво бебе?
Източник: Puls.bg
На 7 октомври в Пловдив Puls.bg провежда деветия си Форум бременност и детско здраве. Един от лекторите е д-р Райна Стоянова, която е добре позната от софийското издание на Форума, и не само. Този път тя ще говори за храненето през бременността. Ето част от въпросите, които могат да бъдат засегнати по време на нейната лекция. 

По концепция и традиция на подиума на Форум бременност и детско здраве каним водещи български специалисти, на които пациентите гласуват доверие. Заедно организатори, медици и бъдещи и настоящи родители правим крачка за подобряване на здравната култура и запълваме някои празнини в здравната ни система. Бъдете с нас!
 
 
 - Кое е най-важното, от което трябва да се ръководи бременната жена при храненето си?
 
Храненето през този специфичен период от живота на жената не се различава от основните принципи за балансирано хранене. Бременните жени, както и всички останали, трябва да се хранят здравословно и разнообразно. Както недостатъчното, така и прекаленото хранене могат да окажат неблагоприятен ефект върху здравето на бременните, развитието на плода, раждането на здраво и доносено бебе и да доведат до повишен риск от редица заболявания в зряла възраст.  Противно на широко разпространеното мнение, бременните жени нямат нужда да се хранят „за двама“. Това води до прекалено наддаване на тегло, което може да предизвика удължаване и усложнения на раждането, задържане на свръх тегло на жената в следродовия период.
 
За да съумеете да следвате наистина здравословно меню трябва да се научите да планирате храненето си поне за два три дни напред. Всеки ден консумирайте пълнозърнести храни - пълнозърнест хляб, кафяв ориз, спагети от пълнозърнесто брашно, овесени ядки и др. Всякo хранене трябва да съдържа плодове и/или зеленчуци – предимно пресни като салати или гарнитура към основните ястия. 
 
Включвайте редовно мляко и млечни продукти. Яжте по-често кисело мляко. 
 
Яжте постни меса, включвайте в менюто 1-2 пъти седмично леща или боб, консумирайте риба. Избягвайте и ограничете количеството на захарта и сладкарските продукти в менюто си. 
 
 - Казват, че гаденето и повръщането понякога се дължат на неправилен режим на хранене? Доколко това е вярно и как можем да се храним, ако страдаме от такъв проблем?
 
Честотата на гаденето и повръщането при бременните е много висока – до 60-80 %. Гаденето и повръщането обикновено започват към 9-10-та гестационна седмица, пикът им е през 11-13-та седмица и обикновено спират към 12-14-та седмица на бременността. При около 1-2 случая на 1000 повръщане се наблюдава през цялата бременност. На практика нищо не зависи от нас. Гаденето и повръщането са следствие от трудността ни да се адаптираме към свързаните с бременността промени в тялото и психиката ни. 
 

3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ако не е е родила и дотикала поне три, да си запази съветите!
1
0
 
5
 
! Отговори
An преди 6 месеца
"Яжте постни меса...". Ко речи?

Боядисайте яйцата без Е-та, а с естествени материали
Боядисайте яйцата без Е-та, а с естествени материали

Боядисайте яйцата без Е-та, а с естествени материали

Красива и спокойна бременност без стрии
Красива и спокойна бременност без стрии

Красива и спокойна бременност без стрии