Полезни храни по време на менструалния цикъл

Богати на важни хранителни елементи
6
Полезни храни по време на менструалния цикъл
Снимка: Istock

Знаем, че за да поддържаме добра форма, да сме енергични, концентрирани, е много важно какви храни съставляват дневното ни меню. Това важи особено за менструалния цикъл на жената, който се характеризира с четири фази.

Как да се храните по време на всяка една от тях?

По време на менструация

В първите дни на месечния цикъл е много вероятно да се чувствате по-сънливи, уморени, подути и смяната в настроенията ви да е честа. В първите дни от менструацията може да загубите около 35-40 мл кръв. Ето защо е важно менюто ви да включва храни, които са богати на желязо.

Такива са спанак, боб, червено месо, черен дроб, кайсии, смокини, сусамов тахан, риба. Рибата съдържа омега-3 мастни киселини, за които се смята, че намаляват неразположенията по време на менструация.

Също така хапвайте и киви, цитрусови плодове, червени чушки, броколи, защото витамин С в тях спомага за по-добрата абсорбация на желязото. Ограничете алкохола, кофеина, пикантните и мазни храни.

Фоликуларна фаза

Тази фаза на вашия месечен цикъл се характеризира с повишени нива на естроген. Обикновено съвпада с първия ден на месечния цикъл и завършва с настъпването на овулацията. Тялото усилено „работи“, за да развие доминиращ фоликул. Ако искате да заченете, опитайте се да консумирате храни, които не само подпомагат развитието на фоликулите, но и ви помагат да метаболизирате естрогена възможно най-ефективно.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
4
 
! Отговори
Транси преди 1 месец
Ами ний трансите какво да ядем. Зи нас нипишат. Тива и дисктиминсция
1
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Наденица?